• Tno28

Försenad mens och negativt gravtest

Min mens är nu 6 dagar försenad och igår tog jag ett digitalt graviditetstest som visade "inte gravid". Jag har sedan jag slutade med mina p-piller i april fått min mens varje månad men nu verkar den inte dyka upp. Hur stor chans tror ni det är att jag ändå är gravid trots att jag fick ett negativt test igår? Tror ni jag kan få positivt om jag testar om några dagar igen eller är set större chans att min mens hoppar över en månad?

Jag hoppas såklart att jag är gravid efter ett flertal försök.

• Svar på tråden Försenad mens och negativt gravtest
  • Anonym (Preggo)

Tog du testet på morgonen?

• Tno28

Nej men på eftermiddagen. Men på testet står det att man kan göra det om man tar det på dagen då man ska ha mens och min är ju flera dagar över tiden.

Ska jag prova ta ett på morgonen istället? Kan det bero på det?

• Tno28

Fler som har liknande erfarenheter av detta? Dela gärna med er.

• Anonym (Preggo)

Jag skulle göra ett test på morgonen ändå. Fick du ett tydligt svar? Ibland är strecken svaga.

• Anonym (Säker?)

Är du säker på att du haft ägglossning denna månad? Kan ju vara utebliven ÄL som gör att mensen är sen... :(

• Tno28

Ja det kanske är bäst att göra det på morgonen. Jag hade ett digitalt test som visade med text "inte gravid".

• Tno28

Min mens är nu 14 dagar försenad. Tidigare idag fick jag väldigt ljus, ljus rosa på pappret när jag var på toa. Tänkte att mensen var på väg. Men nu strax efter när jag gick igen så syntes inget. Har känt till och från väldigt lite ont i magen, ibland som små nyp. Men har trott att jag kanske har inbillat mig för att jag vill så gärna bli gravid.

Jag har ännu inte tagit ett gravtest för ville vänta så länge som möjligt så jag inte blir besviken och jag och min sambo är mitt i en flytt(bor hos min syster) så har inte velat göra testet här.

Just nu känns det mer nere i magen, lite stickningar och uppsvälld.

Kan det ha varit nidblödning så här sent?

Om mensen skulle dyka upp, tror ni det är missfall då?

Svar på tråden Försenad mens och negativt gravtest