• Jacks

Otrohet. Man vs Kvinna

Det skulle vara roligt att få höra lite olika teorier och tankar kring synsättet på otrohet. Varför jag undrar är därför det verkar jäkligt knepigt att träffa en tjej /kvinna som vill bygga upp en mysig och härlig men hemlig relation. Har varit medlem på BC men då 99% där är män så har det gått sådär. Så var tror ni . Har vi killar/män mindre moral i kroppen än vad tjejer /kvinnor har när det gäller otrohet.

• Svar på tråden Otrohet. Man vs Kvinna
  • Anonym (Otrogen)
    Jacks skrev 2017-12-26 22:33:42 följande:

Det skulle vara roligt att få höra lite olika teorier och tankar kring synsättet på otrohet. Varför jag undrar är därför det verkar jäkligt knepigt att träffa en tjej /kvinna som vill bygga upp en mysig och härlig men hemlig relation. Har varit medlem på BC men då 99% där är män så har det gått sådär. Så var tror ni . Har vi killar/män mindre moral i kroppen än vad tjejer /kvinnor har när det gäller otrohet.

Jag tror män som är otrogna och ute efter en hemlig relation vid sidan om sällan lägger så mycket vikt vid saken. De gör det säkert i större grad för att de har chansen och inte så mycket för att det inte funkar hemma. Kvinnor tror jag oftare gör det av den anledningen att de saknar något hemma. För kvinnor tror jag en otrohet är första steget till att avsluta sin relation, även om det kan dröja många år till det att den faktiskt avslutas.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Otrogen) skrev 2017-12-26 23:07:31 följande:

Jag tror män som är otrogna och ute efter en hemlig relation vid sidan om sällan lägger så mycket vikt vid saken. De gör det säkert i större grad för att de har chansen och inte så mycket för att det inte funkar hemma. Kvinnor tror jag oftare gör det av den anledningen att de saknar något hemma. För kvinnor tror jag en otrohet är första steget till att avsluta sin relation, även om det kan dröja många år till det att den faktiskt avslutas.

Håller med, fast sett fall när kvinnor och män älskar affärer och har det som en sport att dölja detta för sina seriösa partners de varit otrogna mot i flera år.
  • Anonym (ta den)

Om det är 99% män så är ju lösningen uppenbar. Skaffa en manlig älskare som trycker dig i röven hårt och brutal, precis som du förtjänar 

• Anonym (bedragen)

Jag kan bara tala för mig själv och säga att jag (man) aldrig varit otrogen medan min sambo varit det flera gånger.

• Ynkor

I Sverige är kvinnor mer otrogna än män.

• Anonym (Cora)
    Ynkor skrev 2017-12-28 19:31:41 följande:

I Sverige är kvinnor mer otrogna än män.

Källa på det?
  • Anonym (Per)

Jag tror inte det är någon skillnad. Skillnaden ligger nog mer i andra saker.

Du, man, annonserar på BC att du vill ligga och radar upp anledningar till varför du är så lämplig. Redan där är du lost.

En kvinna behöver sällan söka eller annonsera och det beror mest på de könsroller vi lever i. Det påverkar självklart hur hon går till väga. Kvinnor ?ställer sig inte och skriker ut? sitt behov.

Och det är det som är felet på alla dessa killar på BC som inte får napp för ni talar bara till varandra.

• Anonym (Skönt)
    Anonym (ta den) skrev 2017-12-28 17:32:37 följande:

Om det är 99% män så är ju lösningen uppenbar. Skaffa en manlig älskare som trycker dig i röven hårt och brutal, precis som du förtjänar 

Det skulle jag gilla! Gärna flera då.. mmm
  • Anonym (Allvar?)

Du länkar helt seriöst till Aftonbladet. Världens största skittidning.

Jag tror absolut att kvinnor i större utsträckning är otrogna oftare än genomsnittsmannen.

De får helt enkelt fler erbjudanden och de har lättare för att ljuga om det och det ligger inte och gnager på deras samvete på samma sätt som en mans.

Man får väl sätta sig och Googla runt lite.

• Anonym (St)

Efter ha kikat runt i detta forum (hört av människor genom livet) skulle jag säga att otrohet har inget könsorgan det handlar om vad för moral man sänker sig till.

• Anonym (Allvar?)
    In the early 1970s, a schoolteacher in southern England assigned a class science project in which his students were to find out the blood types of their parents. The students were then to use this information to deduce their own blood types (because a gene from each parent determines your blood type, in most instances only a certain number of combinations are possible). Instead, 30 per cent of the students discovered their dads were not their biologically fathers.

Källa: canadiancrc.com/Newspaper_Articles/Globe_and_Mail_Moms_Little_secret_14DEC02.aspx

Nu är det ju inte säkert att 30% av kvinnorna var otrogna. De kan ju vara adopterade utan att veta det, spermadonator osv...
    Men 30% är ändå väldigt högt och det lär ju inte varit så att alla vart på smällen vid första knullet, eller hur?
    Dessutom tror jag absolut inte 30% är något genomsnitt men det är ju totalt sjukt att det finns en så pass hög siffra.

Man borde utföra DNA-test i samband med födseln när man är på sjukhuset.
    Ingen man ska behöva ta hand om ett barn som de inte vet är deras, om de inte vill de själva.
  • Pretorian IV
    Anonym (Allvar?) skrev 2017-12-30 08:11:53 följande:

In the early 1970s, a schoolteacher in southern England assigned a class science project in which his students were to find out the blood types of their parents. The students were then to use this information to deduce their own blood types (because a gene from each parent determines your blood type, in most instances only a certain number of combinations are possible). Instead, 30 per cent of the students discovered their dads were not their biologically fathers.

Källa: canadiancrc.com/Newspaper_Articles/Globe_and_Mail_Moms_Little_secret_14DEC02.aspx

Nu är det ju inte säkert att 30% av kvinnorna var otrogna. De kan ju vara adopterade utan att veta det, spermadonator osv...

Men 30% är ändå väldigt högt och det lär ju inte varit så att alla vart på smällen vid första knullet, eller hur?

Dessutom tror jag absolut inte 30% är något genomsnitt men det är ju totalt sjukt att det finns en så pass hög siffra.

Ingen man ska behöva ta hand om ett barn som de inte vet är deras, om de inte vill de själva.

Har läst nån siffra på att i Sverige är det ungefär 10% som växer upp med fel pappa.

Rätt mycket det också om det stämmer.
  • Anonym (ta den)
    Anonym (Allvar?) skrev 2017-12-30 08:11:53 följande:

Håller med, i till exempel England är det olagligt att ljuga om faderskap, men i Sverige är det fritt fram.
  • Anonym (ta den)
    Anonym (Allvar?) skrev 2017-12-30 07:55:32 följande:

Du länkar helt seriöst till Aftonbladet. Världens största skittidning.

Jag tror absolut att kvinnor i större utsträckning är otrogna oftare än genomsnittsmannen.

De får helt enkelt fler erbjudanden och de har lättare för att ljuga om det och det ligger inte och gnager på deras samvete på samma sätt som en mans.

Man får väl sätta sig och Googla runt lite.

Den är bara en av flera olika undersökningar. Yougov gjorde en undersökning som även den visar att kvinnor gått om männen och att kvinnors otrohet är på väg uppåt i många europeiska länder.

www.metro.se/artikel/unders%C3%B6kning-s%C3%A5-m%C3%A5nga-svenskar-%C3%A4r-otrogna-mot-sin-partner-xr

www.expressen.se/halsoliv/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

nyheter24.se/nyheter/forskning/774560-troligare-att-kvinnan-ar-otrogen-an-mannen
Svar på tråden Otrohet. Man vs Kvinna