• Anzil

Har alltid velat vara med i en TV-Program - Nu har jag min chans och jag känner mig extrem nervös

Hej!

Alla frågor om vilken TV-Program det gäller, kommer jag tyvärr inte svara på.

Denna tråd handlar om helt enkelt hur mycket fiasko man kan råka utför och hur mycket av ens liv kan förstöras. I och med att jag har en ambition i livet, och jag kommer att plugga ca 6 år tills jag når min ambition/karriär, så undrar jag hur mycket av Sveriges befolkning kan komma ihåg en, eller om människor bryr sig inte riktigt efter ca 6 år.

Det känns samtidigt så spännande att delta i en TV-Program, så jag vet inte alls om jag kommer ångra mig att jag inte deltog, eller kommer ångra mig om jag deltar.

Hur mycket av människor har skämt ut sig rejält på TV, tycker ni?

Och kan man verkligen sabotera ens liv/ambition på något sätt genom att delta i en TV-Program.

Jag kanske borde berätta vad det gäller för program, men jag gör gärna det senare i sådan fall.

Tack för svar!

• Svar på tråden Har alltid velat vara med i en TV-Program - Nu har jag min chans och jag känner mig extrem nervös
  • Lena

Är det en dokusåpa kan det hända folk minns en om man står ut. Kunskapstävlingar glöms snabbare.

• Fjäril kär

Visa bröst eller ha sex/hångla framför kameran = du kommer alltid få höra det.

Det handlar ju mest egentligen om hur du agerar och beter dig om det gäller dokusåpa. Blir du en bitch som ligger kommer du aldrig bli bortglömd och det kan givetvis sabotera en hel del för dig.

• Mandel

Håller med tidigare.
    Det är skillnad på program och program.

Dessa dokusåpor- förnedringstv, är lättare att komma ihåg folk ifrån. Dessa människor verkar väldigt mediekåta och dyker upp som gubben ur lådan i aftonbladet och expressentitt som tätt när de börjar falla i glömska och då känner att de måste tala ut om ditten eller datten.

Vanligt normalt program kan vara bra och lärorikt!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Vixen90

Det beror ju på vad för karriär du vill ha sen. Är det ett seriöst jobb där du vill ha respekt och bli tagen på allvar för din kompetens så bör du naturligtvis inte göra nåt korkat i TV. Då mister folk respekten för dig och kommer döma dig för annat än din skicklighet i yrket.

Enkelt.

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
Svar på tråden Har alltid velat vara med i en TV-Program - Nu har jag min chans och jag känner mig extrem nervös