• Amanda84

Vilken klädstorlek har era 3,5-åringar?

Anledningen till att jag undrar är för att folk i vår omgivning kommenterar hur lång vår son är, som blir tre och ett halvt år i januari. Jag tycker inte att han verkar så lång men han har förstås korta föräldrar (1.50 respektive 1.70) och en hel del av hans kläder i 104 börjar bli för små nu. Det är väl inte särskilt långt?

• Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 3,5-åringar?
  • elyse

Min äldsta fyller fyra i april. Hon har 98 i byxor och 104 i tröjor.

• Carambolan

Vi brukar också ofta få höra hur lång och smal vår fyraåring är, trots att han ligger exakt på medelkurvan i både längd och vikt. Folk har dålig koll helt enkelt

• Teady111

Låter helt normalt.
    Min dotter på snart 4 år pendlar mellan 104 - 110 i klädstorlek.

• MyDestiny

Min äldsta fyllde nyss 3. 104 har varit precis lagom ett tag, precis börjat köpa 110 på tröjor då överkroppen är längre än underkroppen. Han är lite längre och smalare än de flesta jämngamla barn.

• Sgsbsbdbd

Min son som fyller 3, 31 januari har 104-110 men mer på 110.

Jag är 170 och min man är 180. Pojken är smal, men fyller kläderna på längden.

Så tror inte du behöver vara orolig, dessutom kan din son ha ärvt längd gener från era tidigare led morfar/farfar eller längre bak. Man behöver nödvändigtvis INTE bli som sina föräldrar i kroppen. ;)

• tulip79

Min dotter blir 4 om några veckor, hon har 110 i de flesta kläder. Sonen hade 110-116 när han fyllde 4 år.

• Hellishen

Min dotter som blir fyra i mars är 110 cm lång och väger 20 kilo. Jag köper 122. 122-128 är lite för stort men köper det också ibland. Eftersom hon växer tycker jag inte att det gör nåt att hon har lite att växa i.

• LFF

Tvillinggrabbar, fyllde 4 i nov. Har 110-116 nu. Började köpa 110 i somras.

• Fallisa83

Min 3-åring (fyllde 3 i oktober) har 98 på byxor och 98/104 på tröjorn. Vi får höra att han är ganska kort ?normal men åt det kortare hållet? är väl en av de kortaste killarna i hans ålder på fsk men det skiljer ju inte massor...& han har inte långa föräldrar så han kommer väl sluta på runt 168-170 som sin pappa ????

Hans lillebror har ren 98 i stl och han är 16 mån yngre, han går på en annan sida av familjen och kommer bli lång, han är längst i sin fsk grupp och då är vissa barn 1 år äldre.

Så bröderna har just nu samma stl i princip ????

• Gott Nytt År

Vår pojke är lång (och smal). Blir 3 år i mars och har nyligen börjat med 116 i kläder.

• cattus

Dottern hade 116, hon är nu 4år och 4mån och vi har gått över till 128 på det mesta.

• Elinmariajosefin

Min dotter som är lång för sin ålder har 104-110 och hon är 2,5 år. Hon väger också mer än genomsnittet men är inte överviktig på nåt sätt, så det är ju verkligen olika från barn till barn!

• Fisken i sjön

Vår 3,5-åring har 92 eller 98. Vissa tröjor kvar i 86, men då sitter de tight över putmagen.

• fluu

I den åldern hade hon 86-92. Barn är olika och det mesta är normalt. Nu är ungen snart sex år och har ränt iväg och har 110-116.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • legomum

Mina nyblivna 4 åringar har 116/128 i tröjor och 116 i byxor. Tycker inte att din låter onormalt lång

Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 3,5-åringar?