• Tilja

Era tips och erfarenheter kring bedside crib/bebisens första säng

Är det någon som haft en bedside crib och hur tyckte ni att det fungerade? Funkar det även till en hög säng?

Ni som haft en annan typ av spjälsäng, hur fungerade det?

Vill gärna ha allmänna tips kring bebisens första säng som är säkra i första hand och bekväma för både bebisen och föräldrarna i andra hand!

• Svar på tråden Era tips och erfarenheter kring bedside crib/bebisens första säng
  • Anonym (Säng)

Vi hade våran barn i en bebiskorg (heter nåt annat men jag kallar de så) dom första 4månader under natten, då kunde jag sova bredvid bebisen utan att vara orolig över att rulla över barnet o så vidare, på dagen sovde han i en vanlig spjälsäng sen blev de spjälsäng under natten oxå, funkar jätte bra men som sak hade barnet brevid i mig dom första månaderna så jag kunde ha koll på bebisen

• Anonym (M)

Första barnet hade vi spjälsäng precis intill vår, gick jättebra. Låg han i vår säng hade vi babynest.

Detta barnet kör vi bedside crib ett halvår tills första barnet lämnar över spjälsängen. Den är höj o sänkbar så funkar jättebra till vår höga säng.

• basio

Vi hade en Bedside till lillen var 3 månader, funkade utmärkt till vår höga säng. Vi hade en från Troll. Väldigt skönt att lillen sov i egen säng samtidigt som jag lätt kunde sträcka ut handen och klappa på honom. När han var tre månader flyttade han in i sitt eget rum och till en vanlig spjälsäng.

• Stella was a diver

Köpte en bedside crib som aldrig användes, sonen kunde bara sova om han låg som ett plåster mot mig. Men katten sov ganska mycket i den och verkade gilla den Skrattande.

• KattenH81

Vi hade en bedside crib- så underbart! Lyfte över, ammade och sen tillbaka!

• Intenuintesåhär

När lillan var lite mindre sov hon i vagga. Det var en hög variant som stod på hjul. Hon älskade den, sov jättebra när det rörde sig. Jag kunde sitta bredvid och gunga med ena handen och läsa med andra. Hur skönt som helst.

Vagga känns 1800-tal men det finns faktiskt kvar och i de flesta kulturer runt om i världen sover barn inte stilla utan de vaggas fram och tillbaka. Det är en naturlig rytm för ett barn.

Annars är babynest ett hett tips när barnet är litet, som en egen säng fast nära dig.

• babadok

Hade en som aldrig användes. Lillen ville sova i sitt babynest deluxe istället.

Svar på tråden Era tips och erfarenheter kring bedside crib/bebisens första säng