• USA?

Inget foster på VUL

För att göra en lång historia kort; hade äl 1/12, plussade 11/12. Haft gravsymtom i form sv svullna bröst, svullna tarmar, lite illamående och trött. Har tagit tre tester med clearblue veckoindikatorbsom stegrat enl förväntan. Senast i måndags 25/12 visade det gravid 3+ (veckan innan gravid 2-3). I tisdags 26/12 fick jag sparsam brun flytning, på em lite ljusrosa. Upplevde att symtomen försvann. Igår endast lite ljusbeige flytning, väldigt lite. Har inte haft smärta alls. Upplever fortsatt att symtomen är mindre, magen mindre svullen, brösten mindre. Når lite illa fortfarande.

Imorse (vecka 5+6) var jag på vul som visade en bra hinnsäck på ca 12 mm, gulesäck men inget foster. Ingen pågående blödning, endast rester av en gammal. Läkaren sa att det kan vara för tidigt att se foster men jag känner mig ytterst tveksam. Sa tydligt att jag inte ville få falska förhoppningar. Läkaren vill ha ny kontroll om några dagar. Pratade om att jag kan ha haft äl senare men det vet jag ej stämmer då äl följdes via vul.

Någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Inget foster på VUL
  • USA?
    fanola skrev 2018-01-09 14:30:39 följande:

Ja jag förstår att det måste vart supertungt! Har själv haft 2 st MA så förstår känslan. Men idag väntar ja mitt efterlängtade lilla liv och är i vecka 34. Så de finns hopp för oss alla!

Lycka till!

Tack! Och grattis till lyckad graviditet, snart dags ju!
  • USA?
    Fins Mamma skrev 2018-01-09 15:57:09 följande:

Samma som mig. Grattis!

Jag var på kub idag och där låg en Stark och pigg bebis så det blir bra trots blödningar

Grattis, vad roligt! Måste vara lugnande att vara förbi de första tolv veckorna! Håll tummarna att jag också tar mig så långt!
  • Sanna887

Hej!

Grattis till att allt såg bra ut :)

Har bara en liten fråga, testade du något mer gravtest senare? Jag är i v 6+1, men "råkade" göra ett gravtest häromdagen som var svagare och clearblue visade bara v 2-3. Såklart orolig för missfall.. nyfiken på om du tagit fler test och hur de sett ut?

• USA?
    Sanna887 skrev 2018-01-09 18:36:18 följande:

Hej!

Har bara en liten fråga, testade du något mer gravtest senare? Jag är i v 6+1, men "råkade" göra ett gravtest häromdagen som var svagare och clearblue visade bara v 2-3. Såklart orolig för missfall.. nyfiken på om du tagit fler test och hur de sett ut?

Tack!

Nej, jag testade bara det dagen innan jag började få bruna flytningar. Det visade 3+ och då var jag i vecka 5+3. Läste att testet ska visa 3+ om man har mer än 2000 hcg (jag har ju över 200 000 nu så oavsett vad som händer skulle det nog visa 3+ länge efteråt).

Tror inte du ska oroa dig pga testet, har googlat och läst mycket och det är otroligt många som oroat sig helt i onödan pga clearblue veckoindikator. Jag pratade med flera olika barnmorskor och gynläkare som alla sa att de inte förlitar sig på dessa tester!
  • USA?
    Sanna887 skrev 2018-01-09 18:36:18 följande:

Hej!

Glömde att jag visst testade en gång till, kommer inte ihåg exakt när men tror det var på fredagen 29/12. Det visade fortsatt 3+.
  • Sanna887

Tack för svaret! Ja, jag har också kommit fram till att man nog kanske inte kan lita på testen, men man blir ändå orolig. Speciellt också eftersom det "vanliga" gravtestet också blivit svagare. Och inte mycket till grav.symtom, men det är nog bara att vänta ett tag till och se vad som händer :kr

• USA?
    Sanna887 skrev 2018-01-09 19:14:37 följande:

Skulle vara en smiley på slutet :)

Mina symtom försvann helt i en vecka (samma dag jag fick brun flytning). Tror det berodde på oro och stress, for så här i efterhand vet jag ju att jag var gravid då och hade högt hcg. Så ta inte så allvarligt på att du har färre symtom nu.

Veckoindikatorn är som sagt inte pålitliga, du kanske kan höra om du får ta blodprov för att mäta hcg? Behövs minst två tester med ett par dagars mellanrum för att se utvecklingen. Så att du slipper oroa dig?
  • Nene99

Hej, plussade 24/12 o var då i v. 6. Har haft värk som vid mensvärk (vilket jag trodde berodde på att livmodern växte) samt små blödningar (som jag trodde berodde på samlag. Igår, i v 8, 7+4, fick jag smärtor i buken och åkte in på akuten. Där konstaterade de utomkveds o jag fick operera bort höger äggled för att avbryta graviditeten. Be läkare kolla på det med VUL för säkerhets skull ?

• USA?
    Nene99 skrev 2018-01-10 02:46:35 följande:

Hej, plussade 24/12 o var då i v. 6. Har haft värk som vid mensvärk (vilket jag trodde berodde på att livmodern växte) samt små blödningar (som jag trodde berodde på samlag. Igår, i v 8, 7+4, fick jag smärtor i buken och åkte in på akuten. Där konstaterade de utomkveds o jag fick operera bort höger äggled för att avbryta graviditeten. Be läkare kolla på det med VUL för säkerhets skull ?

Vad tråkigt! Jag har gjort vul senast igår som visade att graviditeten sitter i livmodern. Fick dock ingen förklaring till mina färgade flytningar.
  • Nene99
    USA? skrev 2018-01-10 09:20:46 följande:
    Vad tråkigt! Jag har gjort vul senast igår som visade att graviditeten sitter i livmodern. Fick dock ingen förklaring till mina färgade flytningar.
    Men gud vad skönt att höra! Grattis! :)
  • USA?
    Nene99 skrev 2018-01-16 20:03:41 följande:

Men gud vad skönt att höra! Grattis! :)

Tack! Lång kvar väg att gå men försöker ta en dag i taget....
Svar på tråden Inget foster på VUL