Mamman flyttar runt!
Vet ej riktigt vilken kategori jag skulle lägga denna tråd under så finns det något som passar bra kan gärna Mod flytta den.
Bakgrundshistoria: ett "ons" blev gravid och valde behålla barnet, hon ljög först om att hon gick på p-piller, sen försökte hon hålla det hemligt tills det skulle vara för sent.
Fick dock reda på via en av hennes vänner att hon var gravid och hon trodde att jag var farsan.
Anyways barn blev det och efter faderskap osv var avklarat så fick hon flytta in i en lägenhet i samma hus som min mor (vilket var mitt boende när jag var i Sverige)
Jobbade under denna tid utomlands så det skulle vara behändigt för mig att få träffa grabben när jag kom hem.
Detta funkade kanske de första gångerna men ganska snabbt så blev hon sur (oftast för jag hade andra åsikter än henne) vilket resulterade i att hon tog grabben och stack så fort jag kom hem.
Hon flyttade då till en ny kommun precis efter hon skrivit på papper om gemensam vårdnad.
Orosanmälaningarna kommer som ett brev på posten ca 2gånger per år och oftast av soc/polis/läkare.
Utredning påbörjas av soc hon sköter sig någorlunda under utredning men ganska snart efter så kommer ny orosanmälan. Hon undviker problemet ganska bra då hon byter kommun 5 gånger nu sen han föddes 2014.
Är nu bosatt i Sverige men varit tvungen att vänta på att hemförsäkringen ska börja gälla för att få ta detta till familjerätten då för det första är jag jävligt rädd för hur hon håller på och flyttar runt, hon blir snart ensamstående igen då hennes snubbe ska in i fängelse 1år minst. Tycker ju absolut inte att det varit ett vättigt val (inte mitt utan soc) att ens låta henne ha barn.
Men nu börjar hemförsäkringen gälla och skall ta detta till familjerätten men skulle gärna behöva lite tips och råd på för det första hur jag skall lägga fram allt och om någon har liknande erfarenhet av just det att hon byter kommun?
Jag personligen tror ju att det ligger något skumt bakom då man flyttar med 3 barn (hon har 2 efter) ca 2 gånger per år.
Ursäkta lång text.
MVH / L