• angårejdig

Blåsa/buckla vid visdomstand gör svin ont

Jag har upptäckt för någon dag sedan att jag har en typ blåsa vid min visdomstand på nedre högersida i munnen som gör så förbannat ont , funderar på att koka en nål och sedan spräcka hålet, har vaknat både igår natt och inatt pga smärta och vet fan inte vad det kan vara, är det någon som har haft såhär och som vet vad det kan vara? Det spänner i hela högra kinden i princip ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-02 05:10
    Funderar på att koka en nål och spräcka hål i det ska där stå ????

• Svar på tråden Blåsa/buckla vid visdomstand gör svin ont
  • angårejdig

Vill ju se om det är någonting som går över av sig själv innan jag ringer ifall någon annan har haft så ????

• angårejdig

Jag är 22 år, jag ringde tandläkare förut som sa att jag endast skulle komma in om det var akut vilket det inte var enligt ft då jag förklarade att jag hade väldigt hög smärta vid visdomstanden. Så får se om det går över , får ju knappt i mig mat nu

• Carabellis kusp
    angårejdig skrev 2018-01-02 23:52:12 följande:

Jag är 22 år, jag ringde tandläkare förut som sa att jag endast skulle komma in om det var akut vilket det inte var enligt ft då jag förklarade att jag hade väldigt hög smärta vid visdomstanden. Så får se om det går över , får ju knappt i mig mat nu

Det är akut om du har ont. Vid 22 år är det typiskt vanligt med pericoronit.
Svar på tråden Blåsa/buckla vid visdomstand gör svin ont