En gång otrogen,alltid otrogen?
Är det så?
Är det så?
Jaa, tyvärr.. det är nog så. Kommer man undan en gång så går det nog igen..
Nej klart det inte är så.
Själv tror jag det inte.
Motivera gärna varför ni röstat så.
Jag har varit otrogen en gång i mitt liv. Inget jag är stolt över eller skulle göra om. Killen jag var otrogen fick veta på en gång och jag avslutade den relationen själv direkt. Har varit i flera relationer efter det och även om ett par av dom har varit dåliga så har otrohet aldrig varit ett alternativ för min del igen. Vissa kanske är otrogna flera ggr, vissa gör det en gång och aldrig mer. Min tanke iaf..
Otrogna tenderar att vara otrogna. Dessa personer vill bli sedda, älskade och bekräftade. Deras behov av bekräftelse kan liknas vid missbruket av alkohol, spel, shopping, ätande osv. Ett beteende som ofta grundar sig i uppväxten, vilka erfarenheter man har och inte minst våra gener. Man brukar säga "en gång alkoholist, alltid alkoholist" och det kan även sägas om otrohet. Hos dessa finns oftast i botten en stark längtan efter någon annat, någon bättre. Det som är gemensamt för alla otrogna är den bristande medkänslan och empatin.
Otrogna tenderar att vara otrogna. Dessa personer vill bli sedda, älskade och bekräftade. Deras behov av bekräftelse kan liknas vid missbruket av alkohol, spel, shopping, ätande osv. Ett beteende som ofta grundar sig i uppväxten, vilka erfarenheter man har och inte minst våra gener. Man brukar säga "en gång alkoholist, alltid alkoholist" och det kan även sägas om otrohet. Hos dessa finns oftast i botten en stark längtan efter någon annat, någon bättre. Det som är gemensamt för alla otrogna är den bristande medkänslan och empatin.
Är det så?
Ja så är det nog
Det tror jag inte.