• Lina100

tänker bara på arvet

Min morfar har alltid jobbat och slitit och byggt upp samhället liksom, och han har betytt VÄLDIGT mycket för mig och även alltid brytt sig om mig och andra, jag var kanske lite av hans favorit barnbarn men det var inget han skröt eller visade. 

Iallafall så har jag brytt mig väldigt mycket om honom, även när han var som sjukast. Han har verkligen som sagt varit positiv till allt angående mig.

MEN jag blir så irriterad på släktingar som bara bryr sig om arv och påstår vi ska ta det billigaste till begravningen och liknande och han förtjänar det bästa därför har jag nu rykt in i planeringen. 

HUR lågt kan det vara? VISST, man behöver inte fixa och hålla på om det inte finns möjlighet. 

MEN att tänka på hur mycket alla ska få i arv och snåla in tycker jag är grymt taskigt när han ställt upp. 

Hoppas han ser  och hör mig säger jag bara.  

• Svar på tråden tänker bara på arvet
  • Lina100
    Tofflans skrev 2018-01-02 14:41:28 följande:

Fast av vilken anledning behöver begravningen vara dyr? Bara för att...?

nej det ha jag inte sagt men tycker det är synd och fräkt av släkt och tänka på arv och bråka om vem som ska ha mest och så
  • Spislucka

Bra gjort av dig! Tycker att våra äldre ska behandlas med mer respekt. Personligen så tycker jag att det spelar ingen roll hur mycket pengar han lämnar efter sig, man ska vara lika tacksam för varenda krona man får. Det är alla minnen som man har med personen som varar längst och som är speciella.

• Anonym (Anna)

Följ ditt hjärta ts. Välj en begravning som känns fin och rätt. Om man inte måste välja billigaste kan man gott göra det extra fint på några punkter, där det känns rätt.

• Lina100
    Spislucka skrev 2018-01-02 15:03:24 följande:

Bra gjort av dig! Tycker att våra äldre ska behandlas med mer respekt. Personligen så tycker jag att det spelar ingen roll hur mycket pengar han lämnar efter sig, man ska vara lika tacksam för varenda krona man får. Det är alla minnen som man har med personen som varar längst och som är speciella.

Ja precis! Snälla ni jag tycker att allt behöver inte kosta mycket! verkligen inte och alla har inte ens möjlighet till allt. 

Men det är ju hans pengar, och då tycker jag inte, som andra i min släkt att han kan ''slängas'' i en papperskista. 

Man får tänka lite på vad dom gjort också för släkt och familj. 

Det ska väl vara ett fint avslut.
  • Lina100
    Spislucka skrev 2018-01-02 15:03:24 följande:

Ja precis! Snälla ni jag tycker att allt behöver inte kosta mycket! verkligen inte och alla har inte ens möjlighet till allt. 

Men det är ju hans pengar, och då tycker jag inte, som andra i min släkt att han kan ''slängas'' i en papperskista. 

Man får tänka lite på vad dom gjort också för släkt och familj. 

Det ska väl vara ett fint avslut.
Svar på tråden tänker bara på arvet