• Anonym (Rädd)

Pojkvännens mamma hotade mig.

Min pojkväns mamma (Vi kan kalla henne för Maria) är mycket kriminell.

Nu tänker jag inte gå in på detalj och berätta allt om henne för då hade jag suttit här i flera dagar, men det som hände nu sist är mycket allvarligt.

Hon hade gömt pistoler i sin byrå och jag ringde polisen den kvällen, men inte på grund av pistolerna utan det hände något annat som jag inte vill gå in på.

Jag visste aldrig ens att pistolerna fanns där. Utan fick reda på det senare.

Så polisen kom och sökte igenom lägenheten, och hittade dessa pistoler.

Vad jag vet tog de med mamman (Maria) till förhör.

Och imorgon ska jag på polisförhör och jag är tillkallad som vittne , MEN JAG ÄR LIVRÄDD FÖR HELA DEN FAMILJEN eftersom dom är kriminella.

Så hon (Maria) ringde mig idag och sa att jag ska passa mig vad jag säger imorgon i förhör eftersom det kommer komma fram vid en eventuell rättegång vad jag har sagt.

Hon sa även att jag ska passa mig för hennes söner, och jag kände mig mycket hotad när hon sade det. För jag vet inte vad dessa människor är kapabla till.

Hon berättade även att hennes söner kommer sitta där under rättegång.

Och så är jag vittne. Fyfan !

Det är jätte jobbigt. Vad ska jag säga och inte säga imorgon under polisförhöret ?

• Svar på tråden Pojkvännens mamma hotade mig.
  • Anonym (Mycket snack)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-03 21:12:42 följande:

Men om du får hennes söner efter dig då?

Jag skulle nog ändå välja att vittna. Det är betydligt vanligare att vittnen hotas än att det verkligen händer något allvarligt.

Men du är den som bäst kan avgöra hur farliga de här människorna är.
  • Wypafrom

Helt ärligt: man blir aldrig helt och hållet fri från släktingar så personligen hade jag gjort slut och hållit mig på behörigt avstånd. Flyttat om det går. Egentligen hade jag velat säga att man skall lita på rättssamhället och att man inte har något att frukta som oskyldig. Men rent krasst får man fundera på hur rädd man är om sitt eget skinn.

• Anonym (Rädd)
    Beaware skrev 2018-01-04 09:59:57 följande:

Berätta gärna hur det går idag, önskar dig all lycka.

Jag var på förhöret och sa att jag säger inget eftersom jag blivit hotad till livet.

Hon sade att hon skulle prata med åklagaren och se hur de skulle gå tillväga. Hon frågade även om jag ville göra en anmälan men jag sade nej
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-04 11:45:19 följande:
    Jag var på förhöret och sa att jag säger inget eftersom jag blivit hotad till livet.

Hon sade att hon skulle prata med åklagaren och se hur de skulle gå tillväga. Hon frågade även om jag ville göra en anmälan men jag sade nej
    Du skulle inte sagt att du blivit hotad. Nu riskerar mamman att även åtalas för övergrepp i rättssak och då lär du definitivt bli utpekad.

Du ska bara säga att du inte har någon information att bidra polisen med sedan ska du tacka för ditt. 

Skaffa sedan bättre umgänge.
  • Anonym (M)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-04 11:45:19 följande:

Nu har du ju i princip garanterat att du kommer bli skadad... Herregud hur dum får man bli?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (M) skrev 2018-01-04 23:51:59 följande:

Nu har du ju i princip garanterat att du kommer bli skadad... Herregud hur dum får man bli?

Nej ni förstår inte.

Jag kom dit idag och sa att jag säger ingenting eftersom jag har blivit hotad. Men jag sa aldrig av vem. Polisen var på mig och ville verkligen veta vem det är för det är allvarligt och för att de vill reda ut allting.

Men jag sa att min säkerhet kommer först och jag vill inte vara inblandad.

Hon sa bara att hon skulle kolla med åklagaren hur hon ska göra så skulle hon ringa upp mig imorgon.

Dock förstår jag inte varför hon ska kontakta åklagare ?
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-05 00:36:28 följande:
    Nej ni förstår inte.

Jag kom dit idag och sa att jag säger ingenting eftersom jag har blivit hotad. Men jag sa aldrig av vem. Polisen var på mig och ville verkligen veta vem det är för det är allvarligt och för att de vill reda ut allting.

Men jag sa att min säkerhet kommer först och jag vill inte vara inblandad.

Hon sa bara att hon skulle kolla med åklagaren hur hon ska göra så skulle hon ringa upp mig imorgon.

Dock förstår jag inte varför hon ska kontakta åklagare ?
    Hon ville kontakta åklagaren först eftersom att det är åklagaren som fattar alla beslut i en förundersökning. Givetvis behöver du inte säga vem som hotat dig, det är ju ganska uppenbart att det är mamman eller åtminstone i uppdrag av mamman. Det hör ju till brottet du ska vittna i.
  • Anonym (Usch)

Shit. Du ska säga precis som det är. Det är nämligen övergrepp i rättssak att hota vittnen och mycket allvarligt. Visa hur rädd du är och TA I. Se polisen i ögonen och berätta och visa din rädsla, säg att du behöver beskydd. Skaffa en annan mobil med ett annat kontantkort, stäng av din andra och skaffa nytt googlekonto, Facebook osv (så dom inte kan spåra dig). Byt alla lösenord överallt och skaffa ny Mail. Känner du någon i ett annat land så boka en biljett dit och fråga om du får bo hos dom och söka jobb därifrån i det landet. Anmäl och låt dig inte tystas men inte heller spåras...

• Anonym (Moral)

Ja det moraliskt rätta är självklart att berätta allt för rättsväsendet så att denna farliga människa kan straffas och den oskyldiga människan som sitter häktad blir friad.

Men du kan självklart välja att vara feg och självisk och hålla tyst. Vinna pris för världens sämsta flickvän som sitter tyst och skyddar mamman medan pojkännen sitter inlåst.

• Anonym (Anna)

Men är sönerna ok med att deras bror är oskyldigt anklagad av mamman? Låter helt sjukt.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Anna) skrev 2018-01-05 13:27:35 följande:

Men är sönerna ok med att deras bror är oskyldigt anklagad av mamman? Låter helt sjukt.

Ja alla avskyr honom
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-05 13:31:56 följande:

Ja alla avskyr honom

Usch, låter som en hemsk situation. Det skulle vara hemskt om han blir dömd för något han är oskyldig till. Men jag förstår att du är rädd. Skulle du ha möjlighet att lämna Sverige ett tag om du vittnar?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Anna) skrev 2018-01-05 14:30:51 följande:

Usch, låter som en hemsk situation. Det skulle vara hemskt om han blir dömd för något han är oskyldig till. Men jag förstår att du är rädd. Skulle du ha möjlighet att lämna Sverige ett tag om du vittnar?

Jag sa som det var idag på polisförhör.

Jag sa att han är oskyldig och att de bara vill sätta dit honom. Och att pistolen är hennes! Men jag sa inte att det var hon som hotade mig. Jag är faktiskt inte rädd, jag gjorde det som behövdes kände jag. Och snart blir det rättegång
Svar på tråden Pojkvännens mamma hotade mig.