• problemtjej1

Ny p-stav! Sitter den rätt?

Hej jag satte idag in en pstav. Jag satte först plåstrerna på fel ställe då min första barnmorska visade lite dumt, så jag fick helt enkelt åka tillbaka vid ett senare tillfälle när jag fått visat var dom skulle sitta och sätta in den då. Jag undrar mest om man kan få den på fel ställe så jag får komplikationer av detta?? Jag såg en bild på preventivmedel.se eller något sånt och min sitter verkligen inte där! (infogar den bilden) min sitter på samma höjd på armen som hennes men den sitter mycket närmare armbågen. Jag skulle säga ca 2-3cm från armbågsknölen. Är den för nära armbågen?

• Svar på tråden Ny p-stav! Sitter den rätt?
  • Anonym (M)

Min satt som din och det var inga fel!

• problemtjej1
    Anonym (M) skrev 2018-01-04 22:37:50 följande:

Min satt som din och det var inga fel!

Va bra, har dock även märkt att den sitter lite mer under armen än på insidan, du tror inte det blir problem heller? Detta är dag 2, och hela min arm värker lite samt är det väldigt varmt runt och där staven sitter... Jag nojar nog mest upp mig själv haha
  • Anonym (M)

Tycker det låter som den sitter som min ja!

Öm är det inte konstigt att du är, de kör ju ändå in en rätt stor kanyl

• problemtjej1
    Anonym (M) skrev 2018-01-05 18:38:24 följande:

Tycker det låter som den sitter som min ja!

Öm är det inte konstigt att du är, de kör ju ändå in en rätt stor kanyl

okej, men tack så mycket för dina svar Flört
  • Anonym (J)

Min sitter också sådär :) som din Ts alltså

• Anonym (E)

När jag skulle sätta in p-stav sa barnmorskan till mig att den skulle sitta 4 fingrar från "häxknölen" (knölen som man kan känna vid armvecket, på den nedre delen om du förstår hur jag menar). Den på bilden ser ut att vara lite för långt upp tycker jag. 

Svar på tråden Ny p-stav! Sitter den rätt?