• Anonym (Blivandesambon)

Blivande sambo otrogen

Behöver någon att bolla detta med...

Jag och sambon har köpt en bostadsrätt, jag har en 7årig dotter sedan tidigare förhållande som bor med mig på heltid. Varit tillsammans under 7mån och då karln studerat har han sålt din bostad för att bo hemma ett år de få tillfällen han pendlar hem. Nu när vi träffade blev det så att han flyttade in rätt snabbt och har sin praktik på hemmaplan.

Hur som helst köpte vi vår gemensamma bostad med inflytt om fyra veckor, min hyresrätt är uppsagd och jag har även fått jobb som innebär en jour tjänst. Min familj bor 46mil bort vilket gör att jag kunnat tagit detta arbete för att han erbjudit sig hjälpa till med dottern eftersom vi givetvis är familj.

Kort ska jag lägga fram att han sedan en längre tid käkar medicin sedan deprission och har ett ex som gör allt för att sabotera.

Efter en tids bråk om att han får för lite sex och närhet(3-4ggr/v) så har han alltså åkt till sitt ex och satt på henne. Är så jävla förvirrad, sviken och förnedrad. Inte nog med att exet gjort allt för att sabotera har hon även varit delaktig i att han försökt ta sitt liv tidigar. Jag tycker synd om honom samtidigt som jag vill slänga ut honom och aldrig mer se han. Vet inte hur jag ska hantera detta, hör står jag om 4v i en gemensam bostad, barnet som bytt skola och med en nyanställning på drömjobbet jag inte kan ta utan hans stöd.

Älskar honom men kan man leva med någon som sviker redan nu? Hur litar man på att det inte händer igen eftersom det kan hända? Hur ska man få en människa att gottgöra det han gjort om man väljer att stanna? Han vet inte varför han gjort detta men känner bara hur i helvete kan man vara så dum!!!

Vad gör man i en sådan situation när man ser fram emot framtid och barn med en människa som sviker på det här viset?

• Svar på tråden Blivande sambo otrogen
  • Anonym (Trygghet först.)

Stämmer in i kören, dumpa.

Skulle inte vilja ha en så labil person nära mitt barn.

Köp ut honom ur lägenheten. Skaffa en inneboende som du kan lita på,

Din nya lägenhetskompis är stabil och ska kunna ställa upp och passa ditt barn vid behov.

• Äntligen18
    Anonym (ehm) skrev 2018-01-31 14:44:30 följande:

Vad får dig att tro att någon annan man kommer ställa upp på att passa hennes dotter? Han jobbar väl förmodligen han med? Eller ska TS skaffa sig en arbetslös slashas som bara går omkring och driver hela dagarna så han kan passa hennes unge?

Vad får dig att tro att hennes dotter vill vara med den andra mannen? Hur vet TS om han går att lita på med sin dotter? Du vet väl att det är ett barn vi pratar om inte ett paket.

När man gör allt för att undvika konsekvenser så slutar det rätt ofta med att konsekvenserna blir 10 ggr värre. Ibland är det bättre att bita i det sura äpplet och få det överstökat än att fega.

Fega? Från vadå?

Jag sa att Ts borde träffa någon annan bakom hennes samobs rygg. Kanske i ett par månader. Efter när de väl har känt varandra väldigt bra samt litar på varandra, så kan den killen flytta in och sambon går därifrån.

Dottern behöver inte älska den nya mannen, så länge hon inte hatar/ogillar honom bara.

Jag menar inte att den nya mannan ska vara arbetslös. Han kan ha/skaffa sig jobb som ligger nära huset. Han tar dottern till och från skolan och lite till, t.ex fixa mellanmål osv.
  • Vixen90
    Äntligen18 skrev 2018-01-31 14:20:49 följande:

Om hon gör slut med honom nu så måste hon sluta sin dröm jobb för att ta hand om sin dotter.

Om hon gör slut med honom efter att hon blivit "otrogen" så behåller hon både sitt jobb samtidigt som hennes andra man kan hålla koll på hennes dotter.

Jag valde de med mindre konsekvenser och ni valde att hon gör slut med honom, vilket innebär att hon måste sluta drömjobbet.

Du lever i en fantasivärld. Det är inte bara till att behålla ett otroget svin och ha sina barn omkring honom medan man "jobbar drömjobbet". Och det är definitivt inte så enkelt att hitta en ny partner, dels blir det svårare om man har barn, dels om man har ont om tid att träffa folk. Men framför allt blir det svårt att hitta en ny man om MAN REDAN HAR EN DÄR HEMMA.

Du är så oerfaren att det är lönlöst att diskutera med dig. Som sagt - dina råd bygger på nån slags fantasivärld där man bara kan ta för sig hur som helst och allt fungerar utan problem. Så ser inte verkligheten ut.
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Vixen90
    Äntligen18 skrev 2018-01-31 15:21:07 följande:

Fega? Från vadå?

Jag sa att Ts borde träffa någon annan bakom hennes samobs rygg. Kanske i ett par månader. Efter när de väl har känt varandra väldigt bra samt litar på varandra, så kan den killen flytta in och sambon går därifrån.

Dottern behöver inte älska den nya mannen, så länge hon inte hatar/ogillar honom bara.

Jag menar inte att den nya mannan ska vara arbetslös. Han kan ha/skaffa sig jobb som ligger nära huset. Han tar dottern till och från skolan och lite till, t.ex fixa mellanmål osv.

"Nya killen flytta in och sambon går därifrån."

Efter några månader?!?!?!

TROR DU DET ÄR SÅ LÄTT? De äger ju bostaden tillsammans och har alltså juridiska rättigheter/skyldigheter. Har du hört om sambolagen? Och vad får dig att tro att sambon inte vill bo kvar i sitt hem? Att sambon ens vill göra slut med ts utan problem?

Och att den nya mannen ska vilja va otrogen tillsammans med TS bakom sambons rygg, sedan passa hennes barn, byta jobb till ett i närområdet och flytta in när sambon lätt som en plätt bara gått därifrån.

Du är så sjukt verklighetsfrånvänd att det är skrattretande.
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Anonym (A)
    Anonym (Trygghet först.) skrev 2018-01-31 14:53:36 följande:
    Stämmer in i kören, dumpa.
    Skulle inte vilja ha en så labil person nära mitt barn.
    Köp ut honom ur lägenheten. Skaffa en inneboende som du kan lita på,
    Din nya lägenhetskompis är stabil och ska kunna ställa upp och passa ditt barn vid behov.
    Håller med
  • Äntligen18
    Vixen90 skrev 2018-02-01 12:34:07 följande:

Du lever i en fantasivärld. Det är inte bara till att behålla ett otroget svin och ha sina barn omkring honom medan man "jobbar drömjobbet". Och det är definitivt inte så enkelt att hitta en ny partner, dels blir det svårare om man har barn, dels om man har ont om tid att träffa folk. Men framför allt blir det svårt att hitta en ny man om MAN REDAN HAR EN DÄR HEMMA.

Du är så oerfaren att det är lönlöst att diskutera med dig. Som sagt - dina råd bygger på nån slags fantasivärld där man bara kan ta för sig hur som helst och allt fungerar utan problem. Så ser inte verkligheten ut.

Ja! Han är där hemma. Men hon ska berätta till honom att hon ska träffa någon annan så får han träffa vem han vill. Inte så svårt om man är ärlig mot varandra
  • Äntligen18
    Vixen90 skrev 2018-02-01 12:40:47 följande:

TROR DU DET ÄR SÅ LÄTT? De äger ju bostaden tillsammans och har alltså juridiska rättigheter/skyldigheter. Har du hört om sambolagen? Och vad får dig att tro att sambon inte vill bo kvar i sitt hem? Att sambon ens vill göra slut med ts utan problem?

Och att den nya mannen ska vilja va otrogen tillsammans med TS bakom sambons rygg, sedan passa hennes barn, byta jobb till ett i närområdet och flytta in när sambon lätt som en plätt bara gått därifrån.

Ännu en gång, hon borde berätta till sambon när hon träffat på en ny man så att han vet vad vad som kommer hända.

Allt det där med juridiska lagar så kan de hantera det.
  • Äntligen18
    Vixen90 skrev 2018-02-01 12:40:47 följande:

Hon kallar honom för BLIVANDE SAMBO, kanske lever de inte tillsammans än? Då borde hon sluta med honom nu.
  • Anonym (.)
    Äntligen18 skrev 2018-02-01 15:40:00 följande:

Ännu en gång, hon borde berätta till sambon när hon träffat på en ny man så att han vet vad vad som kommer hända.

Allt det där med juridiska lagar så kan de hantera det.

Aha, men under tiden innan nya killen flyttar in (dvs under typ 6 månader minst) så ska han passa hennes barn, så hon kan sköta sitt drömjobb och dejta andra killar? Underbart realistisk lösning du föreslår.
    Äntligen18 skrev 2018-02-01 15:41:14 följande:

Hon kallar honom för BLIVANDE SAMBO, kanske lever de inte tillsammans än? Då borde hon sluta med honom nu.

Sådär, nu ramla polletten ner
  • Anonym (ab)

Låter som ett riktigt energitjuvsförhållande. Inte bara otrogen innan ni ens flyttat ihop utan otrogen med någon han tydligen pratat en massa skit om (som kanske och kanske inte är sant, i vilket fall verkar det inte ha avskräckt honom).

Jag tror du besparar dig mycket framtida bekymmer genom att lägga ner det nu. Opraktisk sits att göra slut i men inte sämre än om ni hade bott ihop. Ännu värre att bryta upp om ni redan sitter i samma boende.

På den praktiska sidan kan du t ex: Kontakta tidigare hyresvärd, förklara situationen och fråga om det finns någon möjlighet att dra tillbaka uppsägningen. (De kanske redan har ny hyresgäst men det är värt ett försök.)
    Om/när din bostadssituation är löst driva på om försäljning av nya bostadsrätten. Alternativt föreslå att du löser ut /ex/pojkvännen om du kan det.
    Jobbet (beroende på boendet men bäst att fråga direkt): Fråga om du kan få jobb på gamla arbetsplatsen? Förklara för nya arbetsgivaren att barntillsyn inte kommer att finnas pga oväntad separation och fråga om möjlighet till kontorstid?
    Söka nya tjänster?

Svar på tråden Blivande sambo otrogen