Blivande sambo otrogen
Behöver någon att bolla detta med...
Jag och sambon har köpt en bostadsrätt, jag har en 7årig dotter sedan tidigare förhållande som bor med mig på heltid. Varit tillsammans under 7mån och då karln studerat har han sålt din bostad för att bo hemma ett år de få tillfällen han pendlar hem. Nu när vi träffade blev det så att han flyttade in rätt snabbt och har sin praktik på hemmaplan.
Hur som helst köpte vi vår gemensamma bostad med inflytt om fyra veckor, min hyresrätt är uppsagd och jag har även fått jobb som innebär en jour tjänst. Min familj bor 46mil bort vilket gör att jag kunnat tagit detta arbete för att han erbjudit sig hjälpa till med dottern eftersom vi givetvis är familj.
Kort ska jag lägga fram att han sedan en längre tid käkar medicin sedan deprission och har ett ex som gör allt för att sabotera.
Efter en tids bråk om att han får för lite sex och närhet(3-4ggr/v) så har han alltså åkt till sitt ex och satt på henne. Är så jävla förvirrad, sviken och förnedrad. Inte nog med att exet gjort allt för att sabotera har hon även varit delaktig i att han försökt ta sitt liv tidigar. Jag tycker synd om honom samtidigt som jag vill slänga ut honom och aldrig mer se han. Vet inte hur jag ska hantera detta, hör står jag om 4v i en gemensam bostad, barnet som bytt skola och med en nyanställning på drömjobbet jag inte kan ta utan hans stöd.
Älskar honom men kan man leva med någon som sviker redan nu? Hur litar man på att det inte händer igen eftersom det kan hända? Hur ska man få en människa att gottgöra det han gjort om man väljer att stanna? Han vet inte varför han gjort detta men känner bara hur i helvete kan man vara så dum!!!
Vad gör man i en sådan situation när man ser fram emot framtid och barn med en människa som sviker på det här viset?