• xnfsm

Så illamående

Hejsan <3

Jag är tidigt gravid och blir så illamående, framför allt på morgonen. Alla tips mot det mottages varmt!

• Svar på tråden Så illamående
  • Mom2be262

Är 3 mariekex innan du går upp på morgonen! Drick mycket vatten och småät så att magen aldrig blir tom :)

• Milou3

Jag upplevde att kall blåbärssoppa hjälpte lite men efter en vecka så ville jag inte se blåbärssoppa mer ;)

Bubbelvatten och skorpor, saltlakrits och hallon i naturell yoghurt hjälpte något.

• Jmlwc

Ha något ätbart vid sängen typ salta kex eller frukt. Ät lite och drick vatten i sängen, vänta 5-10 minuter innan du stiger upp. Hjälper mig lite.

Be att få lergigan comp utskrivet av bm/läkare om du inte klarar av dagen. Jag hade aldrig klarat mig utan. Var sängliggandes i 2 veckor innan jag började med tabletterna. Lycka till!

• wibblywobbly

Jag var sjukskriven i en månad i början pga illamående (genom hela dagen..) här är saker som jag upplever hjälpte mig:

* Dricka massor med vatten innan jag la mig, även om det innebar att behöva kissa massor..
    * Ha kex eller en banan vid sängen, äta direkt när man vaknar - innan man gått upp och rört på sig.
    * Vindruvor! Vet ej varför men det hjälpte..
    * Postafen köpt på apoteket. Blev väldigt trött av dem, men det var bra att ha dagar då det kändes för mycket.
    * Djupa andetag och frisk luft - låter väldigt klyschigt men funkar när illamåendet är som mest intensivt :)

Dock har illamåendet släppt rejält nu! (Är i V19)

Svar på tråden Så illamående