• lillalykkan

Planerar barn men min kille vill inte ha sex

Min kille är så stressad och vill göra allt samtidigt. Han studerar 75%, jobbar 90% och han ska samtidigt hålla på med fiske och ta hand om sin båt och flänger hit och dit hela tiden med grejer. Och vi vill skaffa barn mitt i allt. Nu har vi försökt sen i maj då jag slutade med mina p-piller men har inte blivit gravida än. Jag vet att det kan ta tid, men jag hade väl hoppats på att vi skulle vara gravida vid de här laget.

Men grejen är att pga av att han är stressad och har mycket i huvudet hela tiden, så har han tappat sexlusten. Under hösten har vi haft sex kring ägglossning för att jag sagt att det är dags att ha det då för att vi ska kunna bli med barn. Men nu vill han inte ha sex kring ägglossning för då får han prestationsångest och blir stressad över att vi ska ha sex vissa dagar på månaden. Han tar aldrig initiativet.

Nu har vi iaf bestämt att vi ska inte försöka mer förrän han har slutat med sitt plugg så han kan stressa ner lite.

Men jag undrar hur ni andra gjort vid ägglossning? Har ni sex varje dag? Vill ni ha sex då eller känns de påtvingat? Dom jag känner som blivit gravida har sett till att det har sex varje dag kring ägglossning. Vissa dagar har dom sex två gånger. Jag har försökt kåta upp mig själv dom dagarna och inte bokat in något annat så att man tar sig tid till att vara med varandra. Uppvaktar varandra.

Känner bara inte att min kille har nått engagemang kring att skaffa barn. Han tycker att vi ska försöka ha sex oftare men att kanske inte ha de just kring ägglossning. Men han vill samtidigt att vi ska skaffa barn och längtar tom och blir ledsen varje månad när jag får mens. Förstår inte riktigt hans tankesätt.. :/ 
  • Svar på tråden Planerar barn men min kille vill inte ha sex
  • 8992
    lillalykkan skrev 2018-01-05 10:45:50 följande:

Min kille är så stressad och vill göra allt samtidigt. Han studerar 75%, jobbar 90% och han ska samtidigt hålla på med fiske och ta hand om sin båt och flänger hit och dit hela tiden med grejer. Och vi vill skaffa barn mitt i allt. Nu har vi försökt sen i maj då jag slutade med mina p-piller men har inte blivit gravida än. Jag vet att det kan ta tid, men jag hade väl hoppats på att vi skulle vara gravida vid de här laget.Men grejen är att pga av att han är stressad och har mycket i huvudet hela tiden, så har han tappat sexlusten. Under hösten har vi haft sex kring ägglossning för att jag sagt att det är dags att ha det då för att vi ska kunna bli med barn. Men nu vill han inte ha sex kring ägglossning för då får han prestationsångest och blir stressad över att vi ska ha sex vissa dagar på månaden. Han tar aldrig initiativet.Nu har vi iaf bestämt att vi ska inte försöka mer förrän han har slutat med sitt plugg så han kan stressa ner lite.Men jag undrar hur ni andra gjort vid ägglossning? Har ni sex varje dag? Vill ni ha sex då eller känns de påtvingat? Dom jag känner som blivit gravida har sett till att det har sex varje dag kring ägglossning. Vissa dagar har dom sex två gånger. Jag har försökt kåta upp mig själv dom dagarna och inte bokat in något annat så att man tar sig tid till att vara med varandra. Uppvaktar varandra.Känner bara inte att min kille har nått engagemang kring att skaffa barn. Han tycker att vi ska försöka ha sex oftare men att kanske inte ha de just kring ägglossning. Men han vill samtidigt att vi ska skaffa barn och längtar tom och blir ledsen varje månad när jag får mens. Förstår inte riktigt hans tankesätt.. :/ 

Man ska inte ha sex varje dag, utan varannan för att få tillräckligt med spermier vid utlösningen. Hans stress kan va orsaken till att det inte tar sig, även om ni ligger. Och du verkar stressad över hans stress vilket inte gör det lättare. Vi slutade ha ?måste-sex? vid ägglossning och gjorde det bara när vi hade lust för min man fick prestationsångest. Ni kanske borde vänta till han pluggat klart för hans psykes skull. Förstår verkligen er situation och längtan man känner. Men tänk på att det kan ta upp till 1år och efter det kan man söka hjälp :)
  • Anonym (Ai)

Hejsan! Min sambo är likadan - tusen järn i elden. Vi har blivit gravida med våra två barn när han haft semester och varvat ner. Vi har bara haft sex när vi känt för. Lycka till

• Schack73

Kommer han prioritera om när barnet är fött? Jag tror inte att det kommer vara hållbart om han ska jobba, plugga, fiska, fixa med båten och allt annat medan du är hemma med barnet och blir den som får rodda med hemmet.
    Ska ni dela på föräldraledigheten? Hur gör ni med ekonomin? Är ni överens om barnuppfostran, religion, ev dop, ska barnet gå på förskola mm?

• Anonym (Ai)
    nevermind skrev 2018-01-05 11:08:34 följande:

Hur ska han ha tid och energi till ett barn om han inte ens pallar ha sex??

Jag misstänker att han kommer priotera om när barnet kommer. Min sambo flänger på i samma tempo men skillnaden är att nu är barnen med. Han pulkar, hoppar med dem i studsmattan, spelar fotboll, snickrar och skruvar med dem och skjutsar dem hit och dit.. och ungarna står och väntar och väntar att han ska komma från jobbet varje dag för då blir det roligt! :D
  • Carambolan

När vi aktivt försökte få barn såg jag till att vi hade sex ett par gånger runt ägglossningen, men jag berättade det aldrig för min man. Han har också tendenser till prestationsångest så jag lät honom tro att jag helt enkelt var sugen på sex Och att barnen bara blev till... (Önskade från bådas sida förstås.)

• lillalykkan
    Anonym (Ai) skrev 2018-01-05 11:09:10 följande:

Hejsan! Min sambo är likadan - tusen järn i elden. Vi har blivit gravida med våra två barn när han haft semester och varvat ner. Vi har bara haft sex när vi känt för. Lycka till

Ja jag har förhoppningar om att det ska ändras när han slutar med plugget i sommar. Så jag hoppas verkligen att de är bättre då. Vi var på semester i början på december med några vänner och då var han stressad över att wifi inte fungerade, att vi ville åka till en annan strand där de inte fanns wifi. För då kunde han inte plugga nämligen och ansöka om praktik etc etc. Det var vår semester...
  • lillalykkan
    Carambolan skrev 2018-01-05 11:18:47 följande:

När vi aktivt försökte få barn såg jag till att vi hade sex ett par gånger runt ägglossningen, men jag berättade det aldrig för min man. Han har också tendenser till prestationsångest så jag lät honom tro att jag helt enkelt var sugen på sex Och att barnen bara blev till... (Önskade från bådas sida förstås.)

Det ska jag testa! Smart! :)
  • lillalykkan
    Schack73 skrev 2018-01-05 11:12:21 följande:

Kommer han prioritera om när barnet är fött? Jag tror inte att det kommer vara hållbart om han ska jobba, plugga, fiska, fixa med båten och allt annat medan du är hemma med barnet och blir den som får rodda med hemmet.
    Ska ni dela på föräldraledigheten? Hur gör ni med ekonomin? Är ni överens om barnuppfostran, religion, ev dop, ska barnet gå på förskola mm?

Jag har varit väldigt tydlig med att han inte kan fortsätta hålla på med fisket och båten på samma sätt när vi får barn. Så jag hoppas att han har insett det på riktigt...
  • lillalykkan
    Anonym (Ai) skrev 2018-01-05 11:14:40 följande:
    Jag misstänker att han kommer priotera om när barnet kommer. Min sambo flänger på i samma tempo men skillnaden är att nu är barnen med. Han pulkar, hoppar med dem i studsmattan, spelar fotboll, snickrar och skruvar med dem och skjutsar dem hit och dit.. och ungarna står och väntar och väntar att han ska komma från jobbet varje dag för då blir det roligt! :D
    Jag hoppas verkligen att det blir på samma sätt när vi får barn! Att han kommer engegera sig i dom då på samma sätt som han engagerar sig i allt annat.
  • Schack73
    lillalykkan skrev 2018-01-05 11:25:04 följande:
    Jag har varit väldigt tydlig med att han inte kan fortsätta hålla på med fisket och båten på samma sätt när vi får barn. Så jag hoppas att han har insett det på riktigt...
    Då skulle jag säga att ni inte haft en dialog utan att du höll en monolog. Höll han med eller lyssnade han bara med ett halvt öra? Fråga honom hur han ser att ert liv med barn ser ut, vad ni gör, bor, delar på vab mm.
  • Pascal

Vi hade sex varannan till var 3:e dag ca en vecka innan beräknad ÄL och fram till ca 2-3 dagar efter. Min sambo är lite som din och kände sig pressad när han visste att jag hade ÄL så jag talade aldrig om exakt när utan visade bara lite mer intresse runt dom dagarna ;) Blev gravid efter 3 månader och min sambo kände sig mycket stolt att det gick bara sådär utan att ligga på beställning x) ;)

Håller med tidigare inlägg. Att man är stressad tror jag kan bidra till att det inte vill sig. Ta det lugnt och ha sex när ni känner för det istället :)
    Sex varannan till var 3:e dag är det optimala för att bli gravid sa min gyn. Att ha sex varje dag gör att det inte hinner produceras nog mycket/ bra kvalitet på spermier.

• Anonym (Ai)
    lillalykkan skrev 2018-01-05 11:25:04 följande:

Man måste inte sluta leva för att man får barn. :) i börja kan de inte vara med på riktigt allt förståss. Men ganska snabbt vill de gärna göra sånt som famijen är intresserad av. Barnet vill gärna hjälpa till, känna sig duktig :) min dotter 1 år 9 mån verkar bli intresserad av matlagning precis som jag. Redan kan hon hämta lite olika saker ur kylskåpet, saker jag frågar efter. Hon kan dem med namn och plockar själv ut sakerna, för dem till mig och sätter sedan in dem på rätt plats igen ( det klarar inte ens pappan ;) ). Den där spädbarnstiden är kort men intensiv. Det blir bra allt ska du se! :)

Mvh: snart fyra-barns mamma
  • Anonym (M)

Min sambo är likadan, har från början svårt att komma vid samlag men ännu svårare vid prestation. Så vi har hittills bara fått till det en gång lite före ägglossning...

• nevermind
    lillalykkan skrev 2018-01-05 11:26:05 följande:
    Jag hoppas verkligen att det blir på samma sätt när vi får barn! Att han kommer engegera sig i dom då på samma sätt som han engagerar sig i allt annat.
    "Hoppas"??
  • Anonym (Kan förstå)
    lillalykkan skrev 2018-01-05 10:45:50 följande:

Min kille är så stressad och vill göra allt samtidigt. Han studerar 75%, jobbar 90% och han ska samtidigt hålla på med fiske och ta hand om sin båt och flänger hit och dit hela tiden med grejer. Och vi vill skaffa barn mitt i allt. Nu har vi försökt sen i maj då jag slutade med mina p-piller men har inte blivit gravida än. Jag vet att det kan ta tid, men jag hade väl hoppats på att vi skulle vara gravida vid de här laget.Men grejen är att pga av att han är stressad och har mycket i huvudet hela tiden, så har han tappat sexlusten. Under hösten har vi haft sex kring ägglossning för att jag sagt att det är dags att ha det då för att vi ska kunna bli med barn. Men nu vill han inte ha sex kring ägglossning för då får han prestationsångest och blir stressad över att vi ska ha sex vissa dagar på månaden. Han tar aldrig initiativet.Nu har vi iaf bestämt att vi ska inte försöka mer förrän han har slutat med sitt plugg så han kan stressa ner lite.Men jag undrar hur ni andra gjort vid ägglossning? Har ni sex varje dag? Vill ni ha sex då eller känns de påtvingat? Dom jag känner som blivit gravida har sett till att det har sex varje dag kring ägglossning. Vissa dagar har dom sex två gånger. Jag har försökt kåta upp mig själv dom dagarna och inte bokat in något annat så att man tar sig tid till att vara med varandra. Uppvaktar varandra.Känner bara inte att min kille har nått engagemang kring att skaffa barn. Han tycker att vi ska försöka ha sex oftare men att kanske inte ha de just kring ägglossning. Men han vill samtidigt att vi ska skaffa barn och längtar tom och blir ledsen varje månad när jag får mens. Förstår inte riktigt hans tankesätt.. :/ 

Jag kan förstå den här killen.

Jag är tjej, men när min kille började uttrycka en viss barnlängtan och vi började diskutera barn hade jag två bestämda krav.

Det första var att han skulle vara föräldraledig en längre period, minst fyra - fem månader i sträck.

Det andra var att jag inte tänkte göra det till ett projekt att försöka bli med barn. Jag gjorde tydligt klart att jag inte kommer att vilja ha schemalagt sex på bestämda dagar utan att det räcker bra med att vi från och med nu inte längre behöver hålla på med kondomer och avbrutna samlag. Sex ska vi bara ha för att vi bägge har lust , inte av någon annan orsak. Min kille är en sådan person som gärna vill planera saker och ting väldigt noga, och det ser jag i en del andra sammanhang som något positivt men just detta var något jag inte ville göra ett projekt av. Precis som många män skulle jag få prestationsångest över att ha sex på "beställning " och tycka att det var avtändande.

Hur det gick? Jag var gravid efter ungefär ett halvår och då hade jag fyllt 35. Jag gjorde ingenting för att medvetet ta reda på när jag hade ägglossning , men som många andra är jag betydligt kåtare och mer intresserad av sex en viss tid i menscykeln så naturen gjorde väl sitt till.

Jag har ganska mycket äldre barn från en tidigare relation så att jag har förmåga att bli gravid i sig visste jag.

Att man inte vill göra själva barnalstrandet till ett projekt och ha sex på bestämda dagar behöver inte ha något med att man egentligen inte vill ha barn att göra, eller att man inte blir en lika engagerad förälder som den som ville "planera" barnalstrandet när barnet väl kommer.

Det är ju trots allt så att ägglossningstesterna bara funnits lättillgängliga i femton år eller så och det blev barn gjorda innan dess med ;)

Jag blev jätteglad när jag upptäckte att jag var gravid och jag och min sambo gläds precis lika mycket åt vårt gemensamma barn.
Svar på tråden Planerar barn men min kille vill inte ha sex