lillalykkan skrev 2018-01-05 10:45:50 följande:
Min kille är så stressad och vill göra allt samtidigt. Han studerar 75%, jobbar 90% och han ska samtidigt hålla på med fiske och ta hand om sin båt och flänger hit och dit hela tiden med grejer. Och vi vill skaffa barn mitt i allt. Nu har vi försökt sen i maj då jag slutade med mina p-piller men har inte blivit gravida än. Jag vet att det kan ta tid, men jag hade väl hoppats på att vi skulle vara gravida vid de här laget.Men grejen är att pga av att han är stressad och har mycket i huvudet hela tiden, så har han tappat sexlusten. Under hösten har vi haft sex kring ägglossning för att jag sagt att det är dags att ha det då för att vi ska kunna bli med barn. Men nu vill han inte ha sex kring ägglossning för då får han prestationsångest och blir stressad över att vi ska ha sex vissa dagar på månaden. Han tar aldrig initiativet.Nu har vi iaf bestämt att vi ska inte försöka mer förrän han har slutat med sitt plugg så han kan stressa ner lite.Men jag undrar hur ni andra gjort vid ägglossning? Har ni sex varje dag? Vill ni ha sex då eller känns de påtvingat? Dom jag känner som blivit gravida har sett till att det har sex varje dag kring ägglossning. Vissa dagar har dom sex två gånger. Jag har försökt kåta upp mig själv dom dagarna och inte bokat in något annat så att man tar sig tid till att vara med varandra. Uppvaktar varandra.Känner bara inte att min kille har nått engagemang kring att skaffa barn. Han tycker att vi ska försöka ha sex oftare men att kanske inte ha de just kring ägglossning. Men han vill samtidigt att vi ska skaffa barn och längtar tom och blir ledsen varje månad när jag får mens. Förstår inte riktigt hans tankesätt.. :/
Jag kan förstå den här killen.
Jag är tjej, men när min kille började uttrycka en viss barnlängtan och vi började diskutera barn hade jag två bestämda krav.
Det första var att han skulle vara föräldraledig en längre period, minst fyra - fem månader i sträck.
Det andra var att jag inte tänkte göra det till ett projekt att försöka bli med barn. Jag gjorde tydligt klart att jag inte kommer att vilja ha schemalagt sex på bestämda dagar utan att det räcker bra med att vi från och med nu inte längre behöver hålla på med kondomer och avbrutna samlag. Sex ska vi bara ha för att vi bägge har lust , inte av någon annan orsak. Min kille är en sådan person som gärna vill planera saker och ting väldigt noga, och det ser jag i en del andra sammanhang som något positivt men just detta var något jag inte ville göra ett projekt av. Precis som många män skulle jag få prestationsångest över att ha sex på "beställning " och tycka att det var avtändande.
Hur det gick? Jag var gravid efter ungefär ett halvår och då hade jag fyllt 35. Jag gjorde ingenting för att medvetet ta reda på när jag hade ägglossning , men som många andra är jag betydligt kåtare och mer intresserad av sex en viss tid i menscykeln så naturen gjorde väl sitt till.
Jag har ganska mycket äldre barn från en tidigare relation så att jag har förmåga att bli gravid i sig visste jag.
Att man inte vill göra själva barnalstrandet till ett projekt och ha sex på bestämda dagar behöver inte ha något med att man egentligen inte vill ha barn att göra, eller att man inte blir en lika engagerad förälder som den som ville "planera" barnalstrandet när barnet väl kommer.
Det är ju trots allt så att ägglossningstesterna bara funnits lättillgängliga i femton år eller så och det blev barn gjorda innan dess med ;)
Jag blev jätteglad när jag upptäckte att jag var gravid och jag och min sambo gläds precis lika mycket åt vårt gemensamma barn.