• AnnaTidning

Min sambo vägrar gå på toaletten på kvällen.

Hej, 

Jag har nyligen fått ett problem gällande min sambo. 
    Vi har varit tillsmamans i 4 år och bott med varandra i 2 år snart. Vi har levt ett helt vanligt svensson liv fram till väldigt nyligen. 

Allt började när min sambo nyligen blev matförgiftad.
    Vi hade varit på den lokala pizzerian i byn och ätit, han beställer alltid samma sak så det var inget konstigt med det. 
    Emot kvällen så blev han allt sämre och hans toalettbesök blev allt mer frekventa. 
    Jag stannade uppe med honom till rätt så sent och vi ställde fram en hink för kräkningar vid hans sida av sängen. 

Jag somnade tidigare än vad min sambo gjorde och vaknade upp tidigare än honom dagen efter. Då vi har mörkläggningsgardiner i vårt sovrum så är allt nästan kolsvart på morgonen när vi kliver upp, även om det är mitt på sommaren. 
    Jag klev upp och satte ner fötterna på vad jag tror var golvet, visar sig att han satt sin hink vid min sida av sängen under natten. Jag får ner ena foten där i och det visar sig sen att han har använt den till sin avföring mitt i natten. Jag tänder min lampa och ser utav min fasa vad jag satt foten i. 

Jag blir såklart väldigt arg men har även lite förståelse för honom då han har varit sjuk. Dock så tar jag detta samtalet med honom senare under kvällen då han blivit friskare. 

Därefter gick någon vecka och jag lyckades förtränga detta minne rätt bra, fram tills några veckor sedan. 
    Han har nu börjat använda en hink på kvällarna istället för att gå till toaletten där han utför alla sina behov i, detta är något som jag självklart tagit upp med honom men han svarar bara att det är mer bekvämt så och att han inte vill väcka mig när jag sover. 

Detta har vi haft stora bråk om och han vägrar sluta göra det, det har gått så långt att jag sover på vår soffa i vardagsrummet. Jag har knappt någon fysisk kontakt med honom alls sen detta började och det börjar bli väldigt svårt att stå ut. 

Nyligen fick jag reda på också att jag är gravid och det gör detta ännu svårare, hur ska jag få min sambo att sluta med detta beteende? Hur får jag honom att förstå på bästa sätt att detta inte är ett normalt beteende? 

• Svar på tråden Min sambo vägrar gå på toaletten på kvällen.
  • Anonym (Lördag)

Hahaha,det är inte fredag idag!
    Men tack för underhållningen.

• Khckhxih

Det låter helt sjukt faktiskt. Vidrigt, och jag är inte lätt att äckla. Jag hade satt ultimatum, jag eller hinken. Och gått om han valde hinken.

• Anonym (Nää)

Varför skulle han ställt hinken vd din sida av sängen, du var ju inte sjuk? Trolligt värre.

• Anonym (Sanna)

Lämna om han vägrar ändra sig. Visa att det är allvar. Släng hinken.

• Dynomate

Vill du att din sambo ska va nån annan än han är? Låt han ha sin hink eller köp en sån mulltoa eller vad det heter.

• Anonym (fett praktiskt)

Men alltså det är ju fett praktiskt ju! Man slipper gå ända till toan mitt i natten. Ska också börja med det! Tack för tipset!

• RJEL

Sjukt vidrigt! Hade aldrig tilllåtit de.. säg åt honom att sluta elr flytta ut..

• IsDimma

För det är ju så att man störa mindre av att han utför sina behov i en hink i rummet än att han går upp och till toaletten... ja, visst. Säkert. Sover du igenom det så sover du säkert om han går upp också.

• Anonym (Maybe)

Jag brukar kissa i ett halvliters plastglas på nätterna..orkar inte ta mig till toa..är lat..förr användes pottor..men det luktar nog inget vidare i rummet med bajs i pottan eller hinken..svårt att bryta bekvämlighetsmönster.. :)

• Anonym (Stinky)

Fan vad det måste stinka på morgonen. Jag hade aldrig stått ut med att min man gjorde sina behov i en hink vid sängen. Låter sjukt.

• Anonym (Maybe)

För de som vill göra sina behov i sovrummet så har de olika sjukhusen en hjälpmedelcentral som tillhandahåller hjälpmedel för de som har svårt för att röra sig normalt i hemmet..typ en toalett i vita stålrör med plastringsits och utdragbar plastpotta undertill..för att lyxa till det lite..men det behövs nog särskilt tillstånd typ läkarintyg för att få en sådan..skita behöver vi ju alla..fråga är bara var vi ska göra det..

Svar på tråden Min sambo vägrar gå på toaletten på kvällen.