Min sambo vägrar gå på toaletten på kvällen.
Hej,
Jag har nyligen fått ett problem gällande min sambo.
Vi har varit tillsmamans i 4 år och bott med varandra i 2 år snart. Vi har levt ett helt vanligt svensson liv fram till väldigt nyligen.
Allt började när min sambo nyligen blev matförgiftad.
Vi hade varit på den lokala pizzerian i byn och ätit, han beställer alltid samma sak så det var inget konstigt med det.
Emot kvällen så blev han allt sämre och hans toalettbesök blev allt mer frekventa.
Jag stannade uppe med honom till rätt så sent och vi ställde fram en hink för kräkningar vid hans sida av sängen.
Jag somnade tidigare än vad min sambo gjorde och vaknade upp tidigare än honom dagen efter. Då vi har mörkläggningsgardiner i vårt sovrum så är allt nästan kolsvart på morgonen när vi kliver upp, även om det är mitt på sommaren.
Jag klev upp och satte ner fötterna på vad jag tror var golvet, visar sig att han satt sin hink vid min sida av sängen under natten. Jag får ner ena foten där i och det visar sig sen att han har använt den till sin avföring mitt i natten. Jag tänder min lampa och ser utav min fasa vad jag satt foten i.
Jag blir såklart väldigt arg men har även lite förståelse för honom då han har varit sjuk. Dock så tar jag detta samtalet med honom senare under kvällen då han blivit friskare.
Därefter gick någon vecka och jag lyckades förtränga detta minne rätt bra, fram tills några veckor sedan.
Han har nu börjat använda en hink på kvällarna istället för att gå till toaletten där han utför alla sina behov i, detta är något som jag självklart tagit upp med honom men han svarar bara att det är mer bekvämt så och att han inte vill väcka mig när jag sover.
Detta har vi haft stora bråk om och han vägrar sluta göra det, det har gått så långt att jag sover på vår soffa i vardagsrummet. Jag har knappt någon fysisk kontakt med honom alls sen detta började och det börjar bli väldigt svårt att stå ut.
Nyligen fick jag reda på också att jag är gravid och det gör detta ännu svårare, hur ska jag få min sambo att sluta med detta beteende? Hur får jag honom att förstå på bästa sätt att detta inte är ett normalt beteende?