-
Sonen trivs inte riktigt där och vill hellre vara hemma med sin pappa och sin halvbror. Därför protesterar han ofta och försöker övertala pappa att dom ska stanna hemma. Pappan tycker att han som vuxen får bestämma och att sonen ska lyda. Flickvännen blir ledsen att sonen inte vill träffa henne. (Han har inget emot henne men trivs bättre med bara pappa och halvbror.) Allt detta leder ofta till bråk.Är det konstigt att sonen känner så?Måste han lyda och anpassa sig eller borde pappan anpassa sig mer?Antar att era svar är att jag inte ska lägga mig i. Men vad ska jag säga till min son som är väldigt ledsen över bråken? Att han måste lyda eller stå på sig? Eller andra lösningar?
-
Svar på tråden Fel av pappan resa med barnen till flickvän varje helg?
-
Som sagt så tål jag inte nästan vuxna/tonåriga bortskämda, bortcurlade individer. Det är riktiga döskallar som inte kan något mer än att sitta och gapa och vänta på att allt bara händer av sig självt.....................Gung Ho skrev 2018-01-20 12:16:51 följande:Jag skulle inte lägga någon vikt vid hennes åsikter. Hon är känslokall mot barn överlag.
-
Kan inte pappan be flickvännen och hennes barn sova över hos honom istället så kanske det känns bättre?
-
Enligt ts så bor de för trångt för att det ska bli bra.Anonym (O) skrev 2018-01-20 14:22:23 följande:
Kan inte pappan be flickvännen och hennes barn sova över hos honom istället så kanske det känns bättre?
Annars hade det ju varit det bästa, varannan gång hos henne och varannan hos honom. -
Jag vet att han bor i en trea. Om hon har mer eller mindre plats vet jag inget om.Ess skrev 2018-01-20 14:54:12 följande:Enligt ts så bor de för trångt för att det ska bli bra.
Annars hade det ju varit det bästa, varannan gång hos henne och varannan hos honom.
Är du säker på att om han väljer att vara själv med sina barn t.ex. var 4e helg betyder att han sopar banan för barnen?
När du lär dina barn att laga mat, städa, handla, tvätta osv, gör du det oftast när ni är hemma eller när ni är borta? -
Troligen så har hon mer plats, eller så delar hennes barn med sig av den plats de har.Anonym (mamma) skrev 2018-01-20 15:25:28 följande:Jag vet att han bor i en trea. Om hon har mer eller mindre plats vet jag inget om.
Är du säker på att om han väljer att vara själv med sina barn t.ex. var 4e helg betyder att han sopar banan för barnen?
När du lär dina barn att laga mat, städa, handla, tvätta osv, gör du det oftast när ni är hemma eller när ni är borta?
Nej han sopar inte framför barnen eftersom han som vuxen ännu så länge bestämmer vad som sker. Får du din vilja genom så slipper sonen göra nåt han inte tycker är så kul. Dessutom så tycker du inte att han ska va ensam när han klarar av det, utan då ska han va hos dig.
Om man är hos sin partner så gör man de sakerna där. Hade man satt sig på rumpan och inte gjort ett smack, så hade man garanterat inte blivit långvarig. -
På vilket sätt är det curling att umgås med sitt barn? Att inte lämna et ensam varje umgängeshelg för att man vill göra annat? Att lyssna och se barnets behov och ibland sätta dem framför sina egna?Ess skrev 2018-01-20 14:10:57 följande:Som sagt så tål jag inte nästan vuxna/tonåriga bortskämda, bortcurlade individer. Det är riktiga döskallar som inte kan något mer än att sitta och gapa och vänta på att allt bara händer av sig självt.....................
Gör du så mot dina egna barn - lämnar dem över helgen, låter dem vara ensamma över natten när de är 12 år för att du ska sköta dina egna intressen? Eller är det bara bonusbarn som far illa av att få lite tid och engagemang från sina föräldrar?
Ärligt talat, att döma av allt du skriver i den här frågan så låter du som en riktigt döskalle. Du verkar sitta och gapa och vänta på att bonusbarnen ska fly fältet så att du slipper dem. Förstår inte att nån vill tillbringa tid med dig överhuvudtaget. Blev du bortlämnad som liten eftersom du verkar så oerhört känslomässigt handikappad och ödelagd? -
I det här fallet är det ju snarare pappan som vill frigöra sig från sin 12-åring för att han har fått andra intressen. Pojken är inte ens tonåring, och han träffar i dagsläget sin pappa 4 dagar per månad. Men till och med det är för mycket umgänge enligt dig. Istället för att pappan åtminstone ibland prioriterar umgänget med pojken istället för att åka till nya tjejen, så tycker du att pojken kan lämnas ensam hemma om han inte vill följa med. Annars är pojken curlad och blir daltad med.Ess skrev 2018-01-20 14:08:06 följande:Det kan ju även va så att tonåringar behöver frigöra sig och lära sig att ta hand om sig själva inte bara bli daltade med av den andra föräldern, som då naturligtvis vill gå in och va den duktiga av föräldrarna.
Styvungar lär sig aldrig göra något själva eftersom det alltid är en av föräldrarna som rycker in och sopar banan.
Styvkärringar behöver frigöra sig och lära sig att ta hand om sig själva, inte bara bli daltade med av sin nya man. Styvkärringar lär sig aldrig att göra nåt själva eftersom alltid nya mannen rycker in sopar banan. -
Det här är ju konsekvensen när folk skiljer sig och bildar nya familjer. Vad vet du om deras situation egentligen? Kanske det här är den bästa lösningen pappan kommit med nuvarande omständigheter.
-
Förstår det är jobbigt när ens fd träffat en bättre och snyggare kvinna än sig själv.
Lös dina egna problem och använd inte ditt barn som slagpåse. Sköt ditt och låt pappan sköta sitt. Blir enklast så även om du vill vända sonen emot pappan så kommer det inte göra dig gott när sonen blir äldre .
Acceptera att pappan träffat en ny tjej och släpp avunden. -
Snarare jobbigt för barnet som blir utbytt mot pappans serie av nya flickvänner.Utbyttmotsnyggare skrev 2018-01-23 13:54:13 följande:
Förstår det är jobbigt när ens fd träffat en bättre och snyggare kvinna än sig själv.
Lös dina egna problem och använd inte ditt barn som slagpåse. Sköt ditt och låt pappan sköta sitt. Blir enklast så även om du vill vända sonen emot pappan så kommer det inte göra dig gott när sonen blir äldre .
Acceptera att pappan träffat en ny tjej och släpp avunden.
Vad vi det kanske det var TS som ville lämna, kanske TS som är gladast för separationen. pappan har ju redan haft ett nytt förhållande efter mamman, det har också spruckit. Förmodligen för att pappan är ego och inte bryr sig om sin familj. Mamman är troligen inte ett dugg avundsjuk på pappans nya flickvänner, snarare känner hon medkänsla med nyaste tjejen som förmodligen ska gå igenom relation och separation med pappan härnäst.
Att vilja att sonen och pappans relation blir bättre och att pappan ska umgås med sonen då han har umgänge med sonen - på vilket sätt är det att vända sonen emot pappan och använda sonen som slagpåse? -
Enligt ts så består "serien av nya flickvänner" utav 2 st på 10 år.......................Anonym (vilk) skrev 2018-01-23 14:48:12 följande:Snarare jobbigt för barnet som blir utbytt mot pappans serie av nya flickvänner.
Vad vi det kanske det var TS som ville lämna, kanske TS som är gladast för separationen. pappan har ju redan haft ett nytt förhållande efter mamman, det har också spruckit. Förmodligen för att pappan är ego och inte bryr sig om sin familj. Mamman är troligen inte ett dugg avundsjuk på pappans nya flickvänner, snarare känner hon medkänsla med nyaste tjejen som förmodligen ska gå igenom relation och separation med pappan härnäst.
Att vilja att sonen och pappans relation blir bättre och att pappan ska umgås med sonen då han har umgänge med sonen - på vilket sätt är det att vända sonen emot pappan och använda sonen som slagpåse?
Så sluta svamla. -
Håller med dig Ess.Ess skrev 2018-01-23 15:53:32 följande:
Enligt ts så består "serien av nya flickvänner" utav 2 st på 10 år.......................
Så sluta svamla.
Det verkar som att folk i den här tråden ser det dom vill se och vill svartmåla exmannen och hans flickvän helt utan anledning.
Så sjukt är det! -
Precis!...Utbyttmotsnyggare skrev 2018-01-23 13:54:13 följande:
-
Pappan vill ha med sonen för att kunna umgås med honom där.Anonym (vilk) skrev 2018-01-23 13:26:41 följande:På vilket sätt är det curling att umgås med sitt barn? Att inte lämna et ensam varje umgängeshelg för att man vill göra annat? Att lyssna och se barnets behov och ibland sätta dem framför sina egna?
Gör du så mot dina egna barn - lämnar dem över helgen, låter dem vara ensamma över natten när de är 12 år för att du ska sköta dina egna intressen? Eller är det bara bonusbarn som far illa av att få lite tid och engagemang från sina föräldrar?
Ärligt talat, att döma av allt du skriver i den här frågan så låter du som en riktigt döskalle. Du verkar sitta och gapa och vänta på att bonusbarnen ska fly fältet så att du slipper dem. Förstår inte att nån vill tillbringa tid med dig överhuvudtaget. Blev du bortlämnad som liten eftersom du verkar så oerhört känslomässigt handikappad och ödelagd?
Mina barns vilja styr inte mitt liv. Är de inte gamla nog att va hemma själva så följer de med.
Ts och mannen har inte samma åsikter om uppfostran, så antingen får man va noga med valet av pappa eller så får man acceptera att han gör på sitt vis under umgänget.
Hur hade det sett ut om han börjat manövrera på samma sätt med sonen mot ts?
Jag uttalar mig i alla fall om personer som jag känner, när du bara svamlar på utan att ha en aning om något alls..................
-
Mitt och tjejens utseende är väl ändå irrelevant...Utbyttmotsnyggare skrev 2018-01-23 13:54:13 följande:
Men du har helt rätt i att målet är att sonen och pappan ska ha en bra relation.
Som flesta verkar ändå tycka att det är ok att önska att dom stannar hemma varannan gång i alla fall. -
Men det kvittar ju vad vi här på fl tycker. Pappan är en egen autonom person och gör som han vill och finner bäst.Anonym (mamma) skrev 2018-01-24 18:26:45 följande:
Mitt och tjejens utseende är väl ändå irrelevant...
Men du har helt rätt i att målet är att sonen och pappan ska ha en bra relation.
Som flesta verkar ändå tycka att det är ok att önska att dom stannar hemma varannan gång i alla fall.