• angieelander

Kan man ha samma symtom vid äl som när man är gravid??

Hej! Försöker oss på barn nr.2, mina äl-test tog slut för några dagar sedan. Hade senast mensen 20/12 som varade i ca 5dagar och har haft mensvärk sedan min mens tog slut dock har de kommit o gått.. varit illamående i flera dagar och har inte stor aptit.. flytningarna har spårat och idag har de verkligen varit som genomskinligt klister.. jag har ju varit gravid förut men kommer inte alls ihåg hur jag kände i början.. förra månaden hade jag varken ont i brösten eller någon mensvärk samt lindrig blödning vilket är väldigt ovanligt för mig som normalt gråter av smärta vid mens.. Idag värker mina bröst så jag inte vet var jag ska ta vägen och mår allmänt dåligt.. så frågan lyder, är det vanligt att må såhär när man har ägglossning eller kan det helt enkelt vara så att jag faktiskt är gravid sedan förra månaden bara att symtomen slår ut nu? ber om ursäkt för ett långt samt krångligt inlägg.

• Svar på tråden Kan man ha samma symtom vid äl som när man är gravid??
  • Anonym (Samma)

Jag har tyvärr inget bra svar mer än att jag har samma upplevelser! Hade äl 3/1 och 5/1 hade jag sprängande huvudvärk i en halv dag. Jag har också haft klisterflytningar sedan äl som verkar ha upphört idag. Men idag mår jag otroligt illa och kan inte äta alls.

Detta beror ju såklart inte på graviditet men mina hormoner denna månad verkar ha gått i taket!

• angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 15:33:10 följande:

Jag har tyvärr inget bra svar mer än att jag har samma upplevelser! Hade äl 3/1 och 5/1 hade jag sprängande huvudvärk i en halv dag. Jag har också haft klisterflytningar sedan äl som verkar ha upphört idag. Men idag mår jag otroligt illa och kan inte äta alls.

Detta beror ju såklart inte på graviditet men mina hormoner denna månad verkar ha gått i taket!

Hej tack för svar. Vet som sagt inte om detta är något som är ifrån förra månaden eller om jag helt enkelt har haft äl.. vi myste inget igår så hoppas att de tog sig ändå .. brösten gör inte lika ont som igår men har fortfarande extremt ont i magen o bäckenet/skelettet :( tänkte avvakta o ta ett test 19/1 så får vi se :) när har du ev bim?

Vi kanske kan följas??
  • angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 15:33:10 följande:

Har du försökt bli gravid denna månad förresten? Eller menade du att dina hormoner spökar denna månad rent allmänt? :)
  • Anonym (Samma)

Jag ska ha mens 17/1 och hoppas att den kommer för jag vill inte vara gravid :/

Såklart börjar man noja och känner av massa konstiga saker.

Har du tagit nåt test?

• angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 19:47:37 följande:

Jag ska ha mens 17/1 och hoppas att den kommer för jag vill inte vara gravid :/

Såklart börjar man noja och känner av massa konstiga saker.

Har du tagit nåt test?

Okej då får vi hoppas på att det är negativt!

Ja det är väl lätt så att man börjar leta efter symtom pga oro eller längtan. Nej jag har inte bim förrän 19/1-24/1... har oregelbunden mens :(
  • Anonym (Samma)
    angieelander skrev 2018-01-07 19:52:41 följande:

Okej då får vi hoppas på att det är negativt!

Ja det är väl lätt så att man börjar leta efter symtom pga oro eller längtan. Nej jag har inte bim förrän 19/1-24/1... har oregelbunden mens :(

Tack!

Nej jag menar eftersom du känner dig konstig redan sen förra månaden? Har du inte testat alls?
  • Anonym (Samma)

Och förlåt, ser nu att det står ? planerar barn/barnlängtan ? jag googlade och hamnade i din tråd så jag tänkte mig inte för

• angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 20:01:37 följande:

Tack!

Nej jag menar eftersom du känner dig konstig redan sen förra månaden? Har du inte testat alls?

Jo tog ett test efter förra mensen slutade som var negativt.. :)

Det är inget att be om ursäkt för! Skönt att veta att man inte är den enda som har en sådan konstig kropp just nu :)
  • Anonym (Samma)
    angieelander skrev 2018-01-07 20:55:09 följande:

Jo tog ett test efter förra mensen slutade som var negativt.. :)

Det är inget att be om ursäkt för! Skönt att veta att man inte är den enda som har en sådan konstig kropp just nu :)

Ok ja det är så man blir knäpp ibland haha

Ja precis, hur mår du nu? Jag känner mig som förkyld, trött och stel i hela kroppen! Men inga klisterflytningar mer och inget illamående
  • angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 21:22:19 följande:

Ok ja det är så man blir knäpp ibland haha

Ja precis, hur mår du nu? Jag känner mig som förkyld, trött och stel i hela kroppen! Men inga klisterflytningar mer och inget illamående

Kanske bara var en förkylning då? :D trött, illamående till o från, ingen aptit, molvärk, ont i brösten.. klistriga flytningarna finns kvar :(
  • Anonym (Samma)
    angieelander skrev 2018-01-07 21:40:29 följande:

Kanske bara var en förkylning då? :D trött, illamående till o från, ingen aptit, molvärk, ont i brösten.. klistriga flytningarna finns kvar :(

Oj men det låter ju bra för din del då! Håller tummarna
  • angieelander
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-07 21:46:36 följande:

Oj men det låter ju bra för din del då! Håller tummarna

Jo bara svårt att veta om det nu är äl eller vad som står på.. får ju ångest över att ev missa äl haha..
  • angieelander

Blir uppriktigt galen.. brösten gör inte lika ont som igår. Men idag har jag haft sjukt kraftig mensvärk långt ner i magen, precis ovanför blygbenet. Värker i bägge ljumskarna. Släpper aldrig.. tog ett nytt graviditetstest idag. Negativt det med.. kan ju vara äl men har aldrig någonsin haft sådan här smärta kring äl.. är typ sängliggandes för att hela nedre delen av kroppen värker.. känns nästan som träningsvärk/växtvärk. Liknande smärta som jag har precis vid mens.. ska inte ha min mens förrän om ca 10dagar..

Flytningarna har börjat få färg men är fortfarande klistriga men kommer enbart på papper efter toabesök.

Är det ingen som känt som jag eller varit med om liknande? Har ingen förändring skett imorgon så får jag nog ringa vc imorgon. :(

Svar på tråden Kan man ha samma symtom vid äl som när man är gravid??