Anonym (Hj) skrev 2018-01-10 14:22:54 följande:
Det där tycker jag är bullshit, tänk om han blir så trött att han inte orkar jobba eller råkar ut för en olycka på jobbet och blir av med jobbet. Hur kul blir det då? Jag hade själv en säkerhetstjänst när min man var hemma med våran son, så det hade inte funkat att jag inte skulle få sova. Och det va aldrig några problem för min man.
Tänk om den som är hemma barnet inte orkar ta hand om barnet? Inte orkar ta om barnet när det är ledsen, råkar tappa barnet, glömmer det på sängen eller skötbordet, råkar släppa barnvagnen när det rullar. Inte är uppmärksam nog om barnet sätter något i halsen. Alla dessa saker kan hända och händer, men risken att de händer är större om man är utmattad och hjärnan är inte fungerar.
Vill du "gambla" med ditt barn så fine, men det finns de av oss som inte fungerar ordentligt med för lite sömn och jag är inte beredd att låta mitt barn få lida för att pappan jobbar. Utan vi får hjälpas åt som en familj för att få det att fungera. Likväl som TS familj måste hjälpa varandra.