• Sofiiieee

Blir tokig på NC!!

Gah jag blir tokig! (Varning för lång tråd här!)

Jag har använt Natural cycels i ca 4 mån. Enligt appen skulle jag

haft mens 3/1 men ingenting kom.. jag har haft en sån sjuk mensvärk

varenda kväll sen i tisdags (snart 1v) trodde jag var gravid men

negativt test. Igår när jag skrev in min Temp i appen flyttades

beräknas mens tills på torsdag (11/1)? Alltså 8 dagar efter den var beräknad

från början. Och appen antyde att jag skulle haft ägglossning den 2/1 vilket

från början var en grön dag... blir tokig. Vi planerar inte barn men händer det

så händer det. Bara så ovisst när kroppen inte sammarbeta! Innan har jag haft en

menscykeln på 26-27 dagar och helt plötsligt säger appen att jag är uppe i 34-35,

Någon som varit med om liknande? Och kanske blivit gravid pga det?

vet inte om det är inbillning men jag är sjukt trött och konstant illamående..

• Svar på tråden Blir tokig på NC!!
  • MissKelli
    Jag har också varit med om att jag i efterhand sett att en grön dag varit på tok för nära ÄL. Den cykeln kom ÄL mycket tidigare än de andra månaderna. Tyvärr är ju tempmetoden inte säker alls innan ÄL, utan det krävs att man vet hur allt fungerar och även har koll på sekret och kanske tom tappen. Innan jag är säker på att ÄL varit kör jag alltid på kondom därför. 

Hade NC satt ut ÄL i ditt fall när den beräknade mensen till 3/1? Annars tror jag att appen trodde att ÄL hade  uteblivit och sen upptäckte den att den bara var jättesen och flyttade därför fram när mensen skulle komma. Konstigt dock att du hann få gröna dagar isf. Trötthet och illamående är vanliga symtom i lutealfasen, iallafall för mig. I början trodde jag att jag var gravid varje månad men jag har insett att jag alltid mår så innan mensen. 
  • Anonym (K)

Jag har också använt NC i fyra månader. Förra månaden var äl beräknad till dag 17 i cykeln men räknades sen om till dag 13. Vi hade oskyddat sex på sista gröna dagen som då egentligen skulle varit röd, alltså fyra dagar innan äl. Vi planerar inte heller för barn och blev inte heller gravida den gången utan min mens kom igång den 1/1 som den skulle. Den här månaden har jag fler röda dagar innan den beräknade äl-dagen än tidigare. Har du kombinerat tempbingen med äl-test?

• Sofiiieee

Jag tog några några äl test när appen sa åt mig och fick iof negativt på dom.

Men tycker att det är konstigt att den bara "flyttar" fram mensen över 1v ? Och att jag haft mensvärk varje kväll i 1v men ingen mens (som iof nu ska komma på torsdag) brukar då det typ 1-2 dagar innan Max :/

• MissKelli
    Sofiiieee skrev 2018-01-08 17:08:31 följande:

Jag tog några några äl test när appen sa åt mig och fick iof negativt på dom.

Men tycker att det är konstigt att den bara "flyttar" fram mensen över 1v ? Och att jag haft mensvärk varje kväll i 1v men ingen mens (som iof nu ska komma på torsdag) brukar då det typ 1-2 dagar innan Max :/

Men hade du konstaterad ÄL innan den flyttade mensen? Annars är det inget konstigt eftersom att när mensen kommer styrs av när ÄL var. Så om då ÄL konstateras senare än vanligt kommer den även beräkna mensen till senare än vanligt. Jag brukar ha mensvärk till och från efter ÄL.
Svar på tråden Blir tokig på NC!!