• Anonym (Sårad kvinna)

Kontakt med ex

Min partner och jag är 50 år träffats för två sedan och har mycket passion och kul ihop. Ett stort dilemma vi har är att han vägrar avsluta en kontakt med en fd ex som han varit kär i och haft en sexuell relation med. Deras kontakt ser ut så att de rings ca sex ggr per år och sedan är det förstås messenger på fb. Kontakten har också uttryckt sig med pussmunnar och hjärtan på fb.Det här sårar mig och gör mig orolig. Många av mina vänner reagerar starkt på på detta precis som jag. Min partner säger att hon är en vän och att jag inte ska få bestämma vilka vänner han har.

Jag känner att han är ovarsam mot mig och håller henne före mina känslor. Jag blir nu den gnälliga och tråkiga medan hon blir en rolig kvinna att ringa o tänka på.

Jag är verkligen en glad kvinna men det här är ett stort skav hos mig, att han ringer och pratar med ett fd ex och vill finnas till för henne.

Är jag helt fel i mina tankar och känslor när jag känner mig sårad i det här? Snälla svara för vårt förhållande knakar i fogarna.

Vad ska jag göra?

Mvh

Camilla

• Svar på tråden Kontakt med ex
  • Anonym (Mongo)

Om hon är ett fd ex så är de alltså ihop igen. Då tycker jag att det är fullt rimligt av dig att lämna. Det eller ménage à trois.

• Linux1003

Det här med att vara i ett förhållande och ha vänner av det motsatta könet kan vara en försvårande omständighet i nya relationer. Nu framgår det inte om ni lever ihop eller ej men oavsett så låter din beskrivning att de har det en mer känslomässig relation än bara vänskap. Varför tog det slut mellan dem? Har de barn ihop? Hur skulle han reagera om det hade varit omvänd relation eller om du tog upp kontak med ex eller gamla manliga vänner?

• Anonym (Sårad kvinna)

Vi två lever inte ihop, vi är särbo. Deras relation är så att hon var den första han blev kär i efter sin skilsmässa, de hade en fling som aldrig utvecklades vidare kanske pga avståndet , det är 80 mil emellan.

Min partner menar att de är bara vänner men eftersom jag aldrig träffat henne och hon tilllika blev otrevlig när jag kontaktade henne att sluta upp med att skriva hjärtan på fb, så känns det inte bra...

• Linux1003
    Anonym (Sårad kvinna) skrev 2018-01-11 14:19:11 följande:

Vi två lever inte ihop, vi är särbo. Deras relation är så att hon var den första han blev kär i efter sin skilsmässa, de hade en fling som aldrig utvecklades vidare kanske pga avståndet , det är 80 mil emellan.

Min partner menar att de är bara vänner men eftersom jag aldrig träffat henne och hon tilllika blev otrevlig när jag kontaktade henne att sluta upp med att skriva hjärtan på fb, så känns det inte bra...

Jag tycker i för sig att det är du och din särbo som behöver reda ut det hela och därefter han mot henne och förstår därav hennes reaktion. Jag kan bara utifrån din beskrivning tolka att du är ett andrahandsval. Ni är trots allt bara särbos och självständiga på varsitt håll och om du inte mår bra av situationen så ska du inte behöva tolerera. Prata med honom om hur du känner och vidhåller han relationen så får du överväga avbryta relationen.
Svar på tråden Kontakt med ex