• Cizzi88

Få till nattningen på kvällen!?

Jag skulle vilja ha lite råd ang nattningen, min pojke älskar när det rör sig, barnvagn, åka bil eller bli vaggad på en kudde så att han får sova. Men på kvällen blir han alltid så trött, redan vid 18 börjar han bli trött och sliten. Så när man vaggar på en kudde så gråter han länge även då. Sen när han väl somnat är det svårt att bära honom till hans säng. Oftast vaknar han och man får börja om. Ska tilläggas att han väger snart 9 kg och är 5,5 mån. Nu har vi börjat att lägga honom i sängen vid nattning och med välling. Ibland somnar han till vällingen men allt för ofta dricker han upp allt och blir sedan lessen. Vi ligger alltid bredvid och tröstar och har på musikdosa och tröstar med välling. Tankar om detta?

• Svar på tråden Få till nattningen på kvällen!?
  • Cizzi88

Hur menar ni? :) han ligger jämte mig.. hans säng är bredvid mig och vi har tagit bort ena väggen och dragit emot vår säng så närmre kan han inte komma ????

• HelenaSkog

Vi gör likadant, har också problem med skrik vid nattningen. Igår blev han trött redan vid 17 så då fick han faktiskt vila lite i min famn, vilket han gjorde i 30 minuter. Sen precis som vanligt så börjar det klia i ögonen vid 18-18,30. Idag vid 18.30 var han trött så då byta vi blöja och gav mat i sängen, efter det gallskrek han i ungefär 1 timme. Dock brukar nattningen gå bättre, idag var nog felet att vi testade Att lägga honom för tidigt, vi skulle nog bytt blöja, pyjamas och sen varit nere i soffan och myst en stund. Lycka till med er nattning idag. Kram Helena

• Cizzi88

Helenaskog

Vad skönt att höra att det är fler som tampas med detta. Min pojke brukar också bli trött vid 17 så han brukar ibland få sova till 18.30 men efter 30 min är han trött igen :D vi försöker ha honom uppe til ca 20 men det är inte lätt.

• Snuttis2

Woow jag ser hur vår tillvaro med 5 månaders totalt annorlunda : )

Vår lilla son sover till 08 på morgonen är sedan vaken till ca 10 då hansover någon halvtimma. Sen vaken till runt kl 13 då han samsover med mig drygt 2 h. Sen vaken till ca 18-19 då han sover 30 min igen för att sedan vara vaken till 22-23!

Får jag honom att sova runt 21 är jag tok lycklig. Vi samsover under natten, då han vaknar så fått han lämnas ensam(man kan tro att han har radar för han märker direkt när jag rör mig)!

Han sov mkt bättre när han var yngre än nu men jag hoppas att det är en utvecklingsfas, registrerar omgivningen mer intensivt o är otroligt kommunikativ just nu.

• Cizzi88

Han sover till 7-9, det är lite olika. Han är vaken ca1,5 H sen sover vi tillsammans på soffan i ca 1 H. Sen vid 13 brukar vi ta en barnvagnspromenad och då kan han sova ca 2 h. Sen vill han gärna sova en sväng till på em på ca 30-60 min.

Men han får gärna vara uppe på kvällen MEN han är så trött/missnöjd så det blir så svårt. Inget är bra! Så vi försöker få till nattningen vid 20.

Svar på tråden Få till nattningen på kvällen!?