Vi gjorde slut och jag kan inte släppa tanken
Hej, nu är det såhär att jag och mitt ex då gjorde slut förra veckan.
Jag har gått igenom detta förut och jag VET att jag klarar det, jag vet att det blir bra. Men, det är ju så fruktansvärt jobbigt ändå och det är ju inget nytt.
Det var ett gemensamt beslut även fast jag hade mer känslor, så det är inte som att jag står som ett frågetecken och inte förstår vad som gick snett.
Jag kan inte sluta tänka i banorna att det kommer bli vi igen till slut. Jag vet att det inte kommer bli så och jag vet exakt varför det inte kommer bli så. Jag vet att det är bäst såhär och även om det knappt gått en vecka så ser jag redan fördelarna med det.
Men det känns som det är lite av en försvarsmekanism att gå och inbilla sig att man kommer bli tillsammans igen för att man inte klarar av tanken av att det är över för alltid. Jag älskar ju honom liksom. Och man inbillar sig att han tänker samma sak. Får panik när jag tänker på att man har gjort allting för sista gången och så är det ju för de allra flesta.
Tror ni att det är farligt att tänka i dessa banor eller att det är en slags "försvarsmekanism" som kommer och behöver finnas där tills man är redo att handskas med tanken?