• Anonym­122246­7
    Äldre 13 Jan 10:55
    2096 visningar
    4 svar
    4
    2096

    Skadestånd

    Hej!

    Jag har en 15 årig son som har hamnat i problem i skolan. Han och hans andra 2 vänner ska ha kränkt en tjej genom att snacka skit om henne på en chatt. Skolan fick reda på detta eftersom det fanns en tjej i chatten som skvallra på dom sen. Skolan ringde mig sen och berätta om allt som sin gjorde och att det förts över till rektorn men sen nämnde läraren attt det kan gå vidare pratar han om skadestånd?

  • Svar på tråden Skadestånd
  • Caramb­olan
    Äldre 13 Jan 10:58
    #1

    Är din son över 15 är väl nästa steg i ?gå vidare? att göra en polisanmälan.

  • Anonym­122246­7 Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 11:08
    #2

    Hej

    Jo jag tänkte något sådant också tanken på att min son ba 15 år så kan det gå så långt. Sen så berätta han hur läraren som snacka med dom 2 andra killarna sa att han hade snackat med min son igår och allt det min son sa var bullshit men sin snacka nt med någon lärare om detta. Sen så känns det som lärarna tror att min son tvinga dom till detta eftersom dom berätttar lite för dom hur dom ska lyssna på sig själva och inte göra det som deras vänner gör. Det känns som många sätter skulden på min son i detta dom trodde inte på hans vänner när dom sa att han inte tvinga dom.

  • Caramb­olan
    Äldre 13 Jan 12:37
    #3

    Fokusera lite mindre på vad hans vänner och lärare säger och se till att din egen son slutar kränka och snacka skit om andra.

  • Anonym­122246­7 Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 13:15
    #4

    Det enda jag mena var att dom behöver nt säga saker som ändå inte stämmer eller dra slutsatser om att det är min son som tvinga som inte är sant då får min son mer skit för det

Svar på tråden Skadestånd