Åt ananas, började blöda i munnen, gravid!
Åt ganska många bitar färsk ananas. Är gravid i vecka 18. Efter att ha ätit upp nästan en hel ananas så svider det på munnen och plötsligt märker jag att jag blöder från läppen, inuti munnen, tandköttet osv på massor av olika ställen i munnen. Googlade o läste att detta händer en del människor ibland men hittar inget om hur det är när man är gravid. Behöver jag oroa mig? Vet att det finns en liten sägen om att ananas kan få igång en förlossning och självklar vill jag inte få ut min bäbis på flera månader till.
Trodde det var säkert att äta ananas men nu när munnen reagerade sådär så blir jag såklart fundersam hur resten av kroppen reagerar och om det kan påverka bebisen negativt. Ringde 1177 och jag hörde på hon jag pratade med om att hon inte riktigt hade en aning, om lät lika frågande o osäker som jag o satt o googlade o sa att jag skulle åka in på akuten eftersom jag är gravid.
Men alltså åka på akuten och säga att jag ätit en ananas?! Jag vet inte jag.. Behöver jag oroa mig eller kan jag lägga mig o ringa bm imorgon bitti istället? Har inte ont i magen eller så.