• YiLi

Inga graviditetstecken v8

Hej,

jag i vecka 8 och har just nu inga graviditetstecken. Jag hade lite molvärk i livmodern och ömma bröst de 2 första veckorna efter plusset sen fick jag bruna flytningar och i vecka 6 fram till nu har jag haft små blödningar nästan varje dag. Inga klumpar men vissa dagar färskt blod. Jag ska på privat UL i nästa vecka då min vanliga barnmorska inte ville göra det och nu är jag livrädd att inte se något på skärmen!!!. :(:(

Vet inte vad jag vill ha för svar, kanske bara att någon kan säga sig ha haft liknande och kan lugna mig!

Min man och jag har försökt i 10 månader och detta är vårt första plus. Jag är 29 och han är 32.

• Svar på tråden Inga graviditetstecken v8
  • Irie

Är lite i samma sits fast i v.7 jag har inga bra erfarenheter av blödningar och lite symptom, hade en ofostrig gravidtet i september och nu misstänker man ytterligare en:/ det är dock betydligt vanligare att det inte är som mitt fall. Jag ska på VUL i morgon och då får jag nog besked. Små blödningar och lite symprom är ju var för sig vanligheter utan att det behöver vara fel, dock tror jac kombinationen tyvärr inte alltid är så bra( men då har jag mina egna erfarenheter som referenser, jag har två barn sedan innan och i dem graviditeterna hade jag inga blödningar men knappt symptom. Önskar dig all lycka till & hoppas du får några lugnande svar också

• YiLi

Åh tack ändå! Nej det är inga supertecken direkt men får hoppas på det bästa och försöka igen om inte annat... Vill så gärna. Hoppas verkligen på det bästa för din del också!!!

• Anonym (Gravid v 8.)

Är i v 8+0 och symtomen har kommit och gått lite men vet att den lever via vul. Haft blödningar till och från sen bim både färskt och brunt. Så hoppas dina blödningar är ofarliga med ts

• YiLi

Åh vad härligt att du fått se att den lever :) jaa jag hoppas på det! Tack!

• Irie

Ville bara uppdatera, var på VUL idag och där fanns ett hjärta som precis börjat slå! Så tydligen behöver verkligen inte blödningar och avsaknad av symprom betyda att det är kört. Hoppas du får samma besked nästa vecka <3

• mrsLina

Är själv lite nervös. Är i v 7+5 har inte i princip haft något illamående, bara lite spända bröst. Lite trötthet. Andfådd och något varm. Största symtom jag har haft är typ hunger.

Om inte mensen vore helt försvunnen hade jag aldrig trött jag varit gravid.

Har ingen blödning heller vilket ger mig förmodligen falsk trygghet. Kan inte annat att hoppas att allt är bra där inne.

• Brazillove
    mrsLina skrev 2018-01-17 09:02:04 följande:

Är själv lite nervös. Är i v 7+5 har inte i princip haft något illamående, bara lite spända bröst. Lite trötthet. Andfådd och något varm. Största symtom jag har haft är typ hunger.

Om inte mensen vore helt försvunnen hade jag aldrig trött jag varit gravid.

Har ingen blödning heller vilket ger mig förmodligen falsk trygghet. Kan inte annat att hoppas att allt är bra där inne.

Tror inte du behöver oroa dig, jag är i v 32 hade knappt några tecken att jag var gravid. spända bröst och ingen mens var i princip allt, förutom lite molvärk dom första veckorna sen ingenting igen tills jag kände fosterrörelser runt v 17.
  • YiLi

Vill tacka för alla era svar och uppmuntran! Jag har varit så fruktansvärt orolig då blödningarna inte har slutat och inga graviditetstecken har gett sig tillkänna förutom en enorm trötthet. Idag var dock min pojkvän och jag på UL och fick se en liten korv på 18,2mm och med ett snabbt pickande hjärta. <3 Trodde vi var i vecka 8+5 men är tydligen i vecka 8+3 enligt måtten men det gör ingenting är så glad ändå.

Så vill återigen säga som Irie ovan att blödningar och avsaknad av symtom inte behöver vara något negativt! Hoppas det går bra för er andra!! <3

• C.J

Va skönt att allting var bra! Och va skönt att höra att fler upplevt samma som mig men att det ändå har gått bra :)

Är i v.7 själv och har i princip inga symptom alls, hade ont i brösten för två veckor sedan och sen ingenting. 
    Vi ska också göra ett privat UL men inte förrän i v.11 så längtar ihjäl mig!

• emhu

Jag är i vecka 7 (6+2 tror jag iaf) och idag försvann alla mina symtom på typ 2 timmar bara. Hade ett MA i våras som började på exakt samma sätt men då hade jag också haft lite bruna flytningar ett par dagar innan. Fick det konstaterat i vecka 8 men det dig runt 5+3 samtidigt som mina symtom försvann. Så nu är jag såå himla orolig. Har ett vul inbokat 1/2 men vet inte om jag kan hålla mig så länge. Jag har dessutom fått diagnosen "tidigt klimakterie" så att jag blev gravid nu är ett mirakel. Känns så himla orättvist om jag skulle förlora den här graviditeten också...vad är oddsen för det liksom?! Usch! Denna oro kan ta död på vem som helst. Hoppas att mina symtom kommer tillbaka inatt igen och att jag vaknar med ömma tuttar och illamående. Suck!

• Ylaaaang

Jag har samma problem.
    Är i v 11+4 och hade första tiden ont i bröst, lite knip i magen, trötthet och hunger.
    men sista veckorna har allt försvunnit. Känner inte av någonting!
    Har ej haft blödning men känner mig endå orolig då det känns som 'standard' att man ska må dåligt.
    Jag är 31 och de tär mitt första

Svar på tråden Inga graviditetstecken v8