• PP1

Vad är viktigast egenskap hos din kille/tjej; förälder eller partner?

IM ni träffar en partner, vad är viktigast då: att du känner att personen i fråga kommer bli en bra förälder eller att personen är en bra partner (romantik osv).

Båda är ju önskvärda såklart, men vad väger tyngst? Hör gärna vad ni som redan har eller har haft familj har att säga.

• Svar på tråden Vad är viktigast egenskap hos din kille/tjej; förälder eller partner?
  • kna1

Ingen utav det, tolka mig rätt. Men det viktigaste är att du är tillsammans med din bästa vän, din själsfrände. Att man tycker lika om de stora frågorna i livet, att man värderar samma saker och att man alltid, oavsett vad litar på personen i vått och torrt. Då kommer allt i livet bli lättare, från föräldraskap till romantik. Då kommer alltid vilja ställa upp för varandra och vilja stötta varandra på livets guppiga väg

• PP1

Allt det där stämmer för oss.. allt det jag tkr är viktigt och allt det i romantiken. Alla viktiga värderingar i familjelivet. Men.. han är 20 år äldre. Som pappa till mina barn kommer han kunna ?hålla?. Men jag är rädd att attraktionen till honom kommer blekna med åren. Och att vi kommer orka olika mkt rent fysiskt...

Svar på tråden Vad är viktigast egenskap hos din kille/tjej; förälder eller partner?