• tino01

Letrozol med start Januari 2018, fler?

Hej!

Väntar på mensen ska komma igång så att vi kan påbörja vår första letrozoldos, fler som väntar eller precis tagit sin dos nu i Januari? 
    Hade varit kul att följas åt :) 

• Svar på tråden Letrozol med start Januari 2018, fler?
  • vill2017
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-29 09:30:19 följande:

Är på dag 11 i min cykel, har VUL imorgon efter att ätit dubbel dos Letrozol. Känner ingenting kring mina äggstockar, vilket jag brukar göra vid denna tidpunkten i cykeln.

Ni som gått på Letrozol, brukar ni ha några känningar?

Hej Hanna,

Jag är på cykeldag 14 och jag hade känningar på cykeldag 12 och 13 men bara ytterst lite. Ägglossningstestet började blinka fertil på cykeldag 13 och i morse hade jag sekret som tyder på ÄL. Har inte fått någon fast smiley på testet ännu. Hoppas ditt VUL går bra idag! Ska du ta Ovitrelle sen för att framkalla ägglossningen?

• Anonym (Hanna)
    vill2017 skrev 2018-07-30 08:49:30 följande:
    Hej Hanna,

Jag är på cykeldag 14 och jag hade känningar på cykeldag 12 och 13 men bara ytterst lite. Ägglossningstestet började blinka fertil på cykeldag 13 och i morse hade jag sekret som tyder på ÄL. Har inte fått någon fast smiley på testet ännu. Hoppas ditt VUL går bra idag! Ska du ta Ovitrelle sen för att framkalla ägglossningen?
    Hej.

Tack för svar. Mina äggblåsor var inte tillräckligt stora denna gången, precis som väntat. Får hoppas på bättre tur nästa gång. Jag har fått ägglossning tidigare med dubbel dos letrozol, så jag förstår inte varför det inte fungerade denna månaden. :(
  • vill2017
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-30 09:15:10 följande:
    Hej.

Tack för svar. Mina äggblåsor var inte tillräckligt stora denna gången, precis som väntat. Får hoppas på bättre tur nästa gång. Jag har fått ägglossning tidigare med dubbel dos letrozol, så jag förstår inte varför det inte fungerade denna månaden. :(
    Vad tråkigt! Menar du att de tillbakabildas istället för att växa sig större? Hur stora var de nu idag?
    Men vad skönt att du i alla fall kom iväg på VUL den här månaden. Sa hon något om man borde öka dosen ytterligare?
  • Anonym (Hanna)
    vill2017 skrev 2018-07-30 11:09:55 följande:
    Vad tråkigt! Menar du att de tillbakabildas istället för att växa sig större? Hur stora var de nu idag?
    Men vad skönt att du i alla fall kom iväg på VUL den här månaden. Sa hon något om man borde öka dosen ytterligare?
    De var 10 och 11 mm. 
    Nej, eftersom det har fungerat tidigare kurer så tror de att det kommer att gå igen. Nya tag om några veckor igen. Ska börja med Prova på fredag och framkalla mens. 
  • vill2017
    Anonym (Hanna) skrev 2018-07-30 19:30:46 följande:
    De var 10 och 11 mm. 
    Nej, eftersom det har fungerat tidigare kurer så tror de att det kommer att gå igen. Nya tag om några veckor igen. Ska börja med Prova på fredag och framkalla mens. 
    Vad tråkigt! Jag håller tummarna för att du ska få två fina stora blåsor nästa gång! :)
  • Anonym (Hanna)
    vill2017 skrev 2018-07-31 07:56:26 följande:
    Vad tråkigt! Jag håller tummarna för att du ska få två fina stora blåsor nästa gång! :)
    Jag fick faktiskt ägglossning ändå :) På dag 16. Lite roligt med tanke på att läkaren sa att jag inte skulle få det denna månaden :). Får se om det tar sig :)
  • Anonym (Hanna)
    Vi kämpar med Letrozol och Ovitrelle varje månad, jag får ägglossning varje gång men blir ändå inte gravid. Vi har gjort många utredningar och det enda som hindrar oss är att jag inte får ägglossning på naturlig väg pga PCO men med Letrozol och Ovitrelle får jag ju det. Läkarna är positiva och säger att jag snart kommer bli gravid men när? Varje månad blir det ju mens. 

Hur orkar man kämpa vidare? Ni som har fått ägglossning av Letrozol, blev ni gravida till slut eller gick ni över till IVF?
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-09 13:28:03 följande:

Vi kämpar med Letrozol och Ovitrelle varje månad, jag får ägglossning varje gång men blir ändå inte gravid. Vi har gjort många utredningar och det enda som hindrar oss är att jag inte får ägglossning på naturlig väg pga PCO men med Letrozol och Ovitrelle får jag ju det. Läkarna är positiva och säger att jag snart kommer bli gravid men när? Varje månad blir det ju mens. Hur orkar man kämpa vidare? Ni som har fått ägglossning av Letrozol, blev ni gravida till slut eller gick ni över till IVF?

Letrozolen gör inte att du får äl utan den gör så att det blir fler ägg el att de ägg du har växer till sig för att kunna bli befruktade.

Ovitrelle gör så du får äl.

Jag har ätit Letrozol länge o det tog tid innan vi förstod att jag aldrig hade äl trots fina ägg, men dom sprack eftersom dom aldrig lossnade.

I maj tog jag min första Ovitrelle o blev gravid men förlorade det nästan direkt efter positivt svar.

Hoppade sedan över under sommaren o tog andra sprutan nu i augusti.

Är gravid nu igen o just nu i v5 så än är det tidigt att säga vad som komma skall. Men som du förstår är jag extremt orolig att det ska gå tokigt igen.

Men absolut..... det funkar kanon på mig.

Men utan Ovitrelle hade det aldrig gått

Lycka till nu o ge inte upp
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-09-09 14:21:42 följande:
    Letrozolen gör inte att du får äl utan den gör så att det blir fler ägg el att de ägg du har växer till sig för att kunna bli befruktade.

Ovitrelle gör så du får äl.

Jag har ätit Letrozol länge o det tog tid innan vi förstod att jag aldrig hade äl trots fina ägg, men dom sprack eftersom dom aldrig lossnade.

I maj tog jag min första Ovitrelle o blev gravid men förlorade det nästan direkt efter positivt svar.

Hoppade sedan över under sommaren o tog andra sprutan nu i augusti.

Är gravid nu igen o just nu i v5 så än är det tidigt att säga vad som komma skall. Men som du förstår är jag extremt orolig att det ska gå tokigt igen.

Men absolut..... det funkar kanon på mig.

Men utan Ovitrelle hade det aldrig gått

Lycka till nu o ge inte upp
    Instämmer. Letrozolen produerar äggen och Ovitrellen gör så att de ska släppa. Lycka till. 
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-09 14:38:11 följande:

Instämmer. Letrozolen produerar äggen och Ovitrellen gör så att de ska släppa. Lycka till. 

Tack snälla
  • lyckligast80
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-09 13:28:03 följande:

Vi kämpar med Letrozol och Ovitrelle varje månad, jag får ägglossning varje gång men blir ändå inte gravid. Vi har gjort många utredningar och det enda som hindrar oss är att jag inte får ägglossning på naturlig väg pga PCO men med Letrozol och Ovitrelle får jag ju det. Läkarna är positiva och säger att jag snart kommer bli gravid men när? Varje månad blir det ju mens. Hur orkar man kämpa vidare? Ni som har fått ägglossning av Letrozol, blev ni gravida till slut eller gick ni över till IVF?

Hej,

Förstår din frustration! Tog Letrozole i 6 mån, olika doser. Ägglossar men mensen kom varje månad. Så efter 1,5 år nu så ska vi äntligen starta med ivf. Inväntar bara nästa menstration. : ) Men jag kände för att ge upp, hade inte min sambo varit positiv så hade jag nog det, men han har lyft upp mig varje gång. <3

Hur länge har ni försökt? Känner du att ivf är nästa steg?

Kram kram
  • Anonym (Hanna)
    lyckligast80 skrev 2018-09-10 10:28:18 följande:
    Hej,

Förstår din frustration! Tog Letrozole i 6 mån, olika doser. Ägglossar men mensen kom varje månad. Så efter 1,5 år nu så ska vi äntligen starta med ivf. Inväntar bara nästa menstration. : ) Men jag kände för att ge upp, hade inte min sambo varit positiv så hade jag nog det, men han har lyft upp mig varje gång. <3

Hur länge har ni försökt? Känner du att ivf är nästa steg?

Kram kram
    i 7 år har vi försökt och tyvärr är jag inte i skick att genomgå ivf pga den utmattningsdepression som barnlösheten har gett mig. får fortsätta med letrozol tills vidare och hoppas på det bästa. Kram
  • Anonym (Hanna)
    Trullis82 skrev 2018-09-11 06:35:10 följande:

Orolig som jag fortfarande e o bara för att så gjorde jag ett nytt test

åh vad roligt. Får jag fråga om du hade några symtom innan bim? Har bim på lördag och känner absolut ingenting i kroppen som skulle kunna vara en graviditet :(
  • Trullis82
    Anonym (Hanna) skrev 2018-09-11 17:19:46 följande:

åh vad roligt. Får jag fråga om du hade några symtom innan bim? Har bim på lördag och känner absolut ingenting i kroppen som skulle kunna vara en graviditet :(

Ja flera saker. Men är typ tvärt emot vad alla andra är. För resten av graviditeten brukar jag må bättre än icke gravid.

Jag mår allra bäst som gravid.

Mina symptom kom ca 6 dagar innan Bim.

Illamående

Trött

Irriterad

Ömma bröst

Uppsvälld o gasig mage

Kissnödig

Halsbränna

Ja det var några av sakerna. Inte lika uppsvälld bu längre men annars har jag allt annat kvar.

Nu hoppas vi att det blir något för er denna gång
  • Anonym (Hanna)

Äl +5. Ovitrellesprutan är ute ur kroppen. Fy vad vi hoppas att de tagit sig denna gången :( 

Svar på tråden Letrozol med start Januari 2018, fler?