• Anonym (Idioten)

Affär med kollega, nu osams..

Har haft en affär med en kollega under några månader, vi båda har familjer.

Nu har vi dock avslutat allt med varandra för ett par månader sen och har inte rört varandra sen dess.

Nu undviker vi varandra och har inte sagt ett ord till varann på över en månad... tittar inte ens på varandra och jag tycker de är så jobbigt alltihop och mår superdåligt över hela situationen. Vi jobbar väldigt nära varandra och kan inte undvika o se varann 10 ggr om dagen. Orkar inte gå runt såhär på min arbetsplats dag efter dag.... finns ff känslor kvar som jag jobbar varje dag med att få bort.. och jag hatar mig själv för att jag gav mig in i de här.

Finns det fler som har vart i den här situationen? Hur har de gått? Har ni kunnat jobba kvar?

Dela gärna med er av era erfarenheter hur de gått.... de här knäcker mig snart.

• Svar på tråden Affär med kollega, nu osams..
  • Anonym (A)
    Anonym (Suck) skrev 2018-01-19 12:19:08 följande:
    Om man ger sig in i en relation med någon på samma jobb bör man kanske tänka efter vad som händer när det är över. Är det verkligen värt risken att behöva byta arbete för någons skull?

Tänk om människor kunde tänka efter vad konsekvenserna blir innan de ger sig in i saker. Dessutom är konsekvenserna ännu värre med en otrohetsrelation.
    Så är det.
  • Anonym (Mod)

Jag förstår dig och tänker inte på något sätt döma dig. Jag ska inte påstå att jag har råkat ut för samma sak, men jag har en väldigt nära kollega som jag har oerhört starka känslor för. Och det är lika fantastiskt som det är plågsamt att vara honom nära. Jag ser verkligen ingen annan väg ut än att lämna arbetsplatsen, mina känslor kommer inte att försvinna så länge han finns mig så nära. Problemet är att jag inte står ut med tanken på att inte ha honom nära. Så jag kan verkligen relatera till dina känslor.

Själv har jag gått omkring så här i ett år, ett år fyllt av längtan och smärta.

• Anonym (.)
    Anonym (Ha) skrev 2018-01-19 16:32:50 följande:

Haha, det är du som skrivit tråden och mår så dåligt att du tänker på detta dagligen, men visst är det HAN som inte kan släppa dig, yeah right.

Uppenbarligen skiter du i din man men är för kall för att berätta och göra slut och är hopplöst kär i kollegan och frustrerad över att han inte bryr sig om dig.

Vad snackar du om? Jag är inte TS och det jag beskriver hände för 1,5 år sen. Jag berättade bara om min liknande erfarenhet.
  • Anonym (stackar er)
    Anonym (Mod) skrev 2018-01-19 17:26:18 följande:

Jag förstår dig och tänker inte på något sätt döma dig. Jag ska inte påstå att jag har råkat ut för samma sak, men jag har en väldigt nära kollega som jag har oerhört starka känslor för. Och det är lika fantastiskt som det är plågsamt att vara honom nära. Jag ser verkligen ingen annan väg ut än att lämna arbetsplatsen, mina känslor kommer inte att försvinna så länge han finns mig så nära. Problemet är att jag inte står ut med tanken på att inte ha honom nära. Så jag kan verkligen relatera till dina känslor.

Det som "döms" är inte hennes känslor utan hennes handlingar, var och varannan i ett längre förhållande har någon gång haft känslor för någon annan, det är helt naturligt. Mn slutar inte känna saker bara för att man väljer att dela sitt liv med någon.

Men att därifrån medvetet välja att bedra sin partner är en helt annan sak och något som inte alla väljer. Det tyder på väldigt lite respekt för sin partner och en enorm egoism och det är något som i min mening är korrekt att döma / kritisera och ganska cyniskt att påstå att man inte gör. Dömer man inte svek, lögner, respektlöshet och egoism så tycker man inte att det är fel och då har man förmodligen rätt märkliga värderingar.
  • Anonym (Idioten)
    Anonym (Mod) skrev 2018-01-19 17:26:18 följande:

Usch vad jobbigt.... vet han om hur du känner för honom? Har ni båda partner?

Känner likadant, måste nog byta jobb men får panik av tanken....
  • Anonym (Idioten)

Eftersom de flesta av er här inne är felfria o vet allt så kanske ni kan hjälpa mig att förstå en sak., han går runt o pratar väldigt mkt om mig till övriga kollegor, spec en annan kille som jag jobbar väldigt nära. Oftast är det då ?skitsnack? eller konstiga helt orelevanta saker. Varför? Varför vägrar han prata MED mig men hela tiden OM mig?

• Kurlie
    Anonym (Idioten) skrev 2018-01-20 07:41:12 följande:

Eftersom de flesta av er här inne är felfria o vet allt så kanske ni kan hjälpa mig att förstå en sak., han går runt o pratar väldigt mkt om mig till övriga kollegor, spec en annan kille som jag jobbar väldigt nära. Oftast är det då ?skitsnack? eller konstiga helt orelevanta saker. Varför? Varför vägrar han prata MED mig men hela tiden OM mig?

Kanske rädd någon ska misstänka något då han är rädd att förlora det han har hemma så han försöker ge sken av att han tycker illa om dig.

Jag förstår inte varför du skulle vilja ha med en sån man att göra, som pratar skit om dig efter ni haft en affär. Har du ingen självrespekt?

Sen är inte vi som inte är otrogna perfekta, det är igen. Däremot är det grundläggande principsak av moral att inte bedra sin partner. I denna situation har du ingen rätt att ta på dig någon offerkofta.
  • Anonym (Mod)
    Anonym (Idioten) skrev 2018-01-20 07:36:01 följande:

Usch vad jobbigt.... vet han om hur du känner för honom? Har ni båda partner?

Känner likadant, måste nog byta jobb men får panik av tanken....

Han vet, jag har berättar för honom. Trots att han säger sig inte dela mina känslor står han orubbligt kvar så nära mig på så många sätt. Båda har partners. Jag tror inte att mina känslor för honom är helt obesvarade. Där finns så mycket ömhet och tillit och en sällsam närhet, även om den inte är fysisk. Det är som att vi båda är helt oförmögna att ta det avstånd vi borde. Det är oerhört plågsamt - så starka känslor för en annan människa har jag aldrig haft - han befinner sig på armlängds avstånd och ändå så oerhört långt borta. Och det är verkligen en djup sorg.
  • Anonym (Epitic)

Jobbig situation. Att älta att han går runt och pratar om dig, snacka skit eller vad det nu är han gör, så borde du nog ta och gå vidare. Att sluta ödsla energi på detta. Ett misstag alla älskarinnor gör, eller i och för sig många kvinnor är att de tror sig vara speciella för en otrogen man. Att han inte kunde motstå dem och därför har just denna kvinna lyckats få denna lojala man att hellre välja henne framför sin egna fru och kärlek. 

Detta stämmer ju inte. 

Som en manlig vän uttryckte sig till mig när jag påstod att män är lätta att manipulera, jag sa "ge man dem bra sex så har man dem runt fingret." Han kontrade med "Får man en kvinna att tro att hon är speciell så har man henne runt fingret." 
    Detta var på ett skämtsamt sätt, men sedan jag hört detta för 10 år sedan så har den suttit i bakre delen av huvudet. För det är minsann sant. En kvinna vill alltid tro att just hon är speciell. Men inser man hos en otrogen man att det lika gärna kunnat vara en annan kvinna som arbetat i ens ställning så förminskar känslorna för denna mannen. Också då kan man gå vidare och sluta älta vad han går runt och tänker på, tolka och analysera hans beteende och vad han säger. 

• Anonym (Idioten)
    Anonym (Mod) skrev 2018-01-20 12:32:52 följande:

Han vet, jag har berättar för honom. Trots att han säger sig inte dela mina känslor står han orubbligt kvar så nära mig på så många sätt. Båda har partners. Jag tror inte att mina känslor för honom är helt obesvarade. Där finns så mycket ömhet och tillit och en sällsam närhet, även om den inte är fysisk. Det är som att vi båda är helt oförmögna att ta det avstånd vi borde. Det är oerhört plågsamt - så starka känslor för en annan människa har jag aldrig haft - han befinner sig på armlängds avstånd och ändå så oerhört långt borta. Och det är verkligen en djup sorg.

Oj... det låter verkligen tufft.... men säger han att han inte har samma känslor för dig som du har för honom? Och han vill stanna hos sin partner? Hur känner du för din partner? Vill du stanna hos honom?

Det är så fruktansvärt de här o få känslor för ?fel? person.... speciellt när man tvingas ses varje dag oxå.. blir ju inte direkt lättare att försöka glömma honom då...
  • Anonym (Mod)
    Anonym (Idioten) skrev 2018-01-20 20:33:41 följande:

Oj... det låter verkligen tufft.... men säger han att han inte har samma känslor för dig som du har för honom? Och han vill stanna hos sin partner? Hur känner du för din partner? Vill du stanna hos honom?

Det är så fruktansvärt de här o få känslor för ?fel? person.... speciellt när man tvingas ses varje dag oxå.. blir ju inte direkt lättare att försöka glömma honom då...

Han säger sig inte ha det, men hans agerande visar mig något annat. Den relation vi har till varandra bygger onekligen på någon form av kärlek. Det finns någon grundläggande känsla av total trygghet tillsammans med mycket glädje och energi. Det är helt olikt vad jag upplevt med någon annan människa. Jag är inte ute efter en affär, jag vill dela mitt liv med honom. Och någonstans tror jag att han verkligen vill försäkra sig om att mina känslor är bestående över tid, att det inte är en förälskelse som kommer att gå över. Det kan jag försäkra att det inte är!

Mitt äktenskap behöver jag bryta. Det är något jag behöver oavsett vad som händer. Det är något jag borde ha tagit tag i för länge sedan, långt innan den här mannen.
  • Entis
    Anonym (Idioten) skrev 2018-01-20 20:33:41 följande:

Tror du verkligen att du är mer än ett tillfälligt knull för din älskare du är en kvinna som bedrar din man hur tror du att han kan ha några känslor för en kvinna som dig.
Svar på tråden Affär med kollega, nu osams..