• EarlGirl

8 veckors bebis vill titta all vaken tid

Jag har en tös på 8 veckor. Hon äter bra och vi får sova oförskämt bra om nätterna (vaknar cirka var fjärde timme). Dock är hennes vakna tid lite svårare: ofta är det bara tutten som gäller för att hon inte ska vara ledsen. 20 minuter utan tutten och utan gråt är ovanligt! Någon mer som har/ har haft det så? Vad gjorde ni och när gick det över? Upplever inte att hon har ont i magen, men kan ju inte utesluta något... Tar tacksamt emot hjälp!

• Svar på tråden 8 veckors bebis vill titta all vaken tid
  • nnnnnnnn

Prova att stödmata efter hon har fått snutta i 10-15 min? Pumpa ut mellan matningarna eller pumpa det bröst som hon inte äter på, ifall du vill undvika ersättning.
    Sen matar du med kopp eller flaska efter max 15 min och ser vad som händer, mata tills barnet inte vill äta mer. Kanske håller barnet sig mätt längre och blir nöjdare?

• alla har olika åsikter

Det är det här läget många föräldrar väljer att stoppa i napp eller tumme. Napp är att föredra då det är lättare att sluta med.

Skulle jag fått ett till, tredje, barn skulle jag låta hen tutta på bröstet bäst den vill. Det är tröstande och tryggt att få ligga i famnen.

• Snuttis2

Låt henne tutta så mkt som hon vill, hon är så liten fortfarande!

prova sjal då det kan vara närheten(trygghet) hon efterfrågar!

• Ingrediensen

Så är det med en sån liten! Fram till nyligen har hon bokstavligen varit en del av din kropp, så det är inte konstigt hon vill ligga nära dig. Försök hitta lugnet tillsammans och snart nog blir hon mer och mer nyfiken på omvärlden.

Svar på tråden 8 veckors bebis vill titta all vaken tid