Vilken kajal till blå ögon?
Jag vet att brunt tar fram det blå men ibland känns det väldigt hårt sminkat med just brunt så jag undrar vilken färg som skulle passa men ge ett lite mjukare och inte så sminkat intryck?
Jag vet att brunt tar fram det blå men ibland känns det väldigt hårt sminkat med just brunt så jag undrar vilken färg som skulle passa men ge ett lite mjukare och inte så sminkat intryck?
Grå?
Med kajal, menar du då att du ska måla längs vattenlinjen då? Hur sminkar du dig i övrigt?
Jag tycker personligen att man måste ha ganska mycket smink om det ska vara alls snyggt med kajsl.
Det använder jag ibland och även en gråblå. En blå kajal vore ett no-no med blå ögon väl?
Jag menar ovan-och under ögat med kajal och mascara förstås. Jag brukar ha en lätt foundation, kajal, mascara lite rouge ibland och ett väldigt svagt färgat läppstift.
80-tals sminkning kan jag vara utan. Men guld har jag inte tänkt på. Kan man ha guld till vardags?
Jag får köpa en guldfärgad och testa. Det blir ett ganska mjukt intryck med guld jämfört med brunt?
Testa beige/ljusbrunt?
Annars kan guld/brons/koppar och faktiskt 'ros-guld' vara riktigt snyggt till blå ögon.
Vill du vara mer äventyrlig kan orange, röd och kanske gul vara en kul färgklick.
Var hittar ni guld och kopparfärgad kajal? Jag har varit igenom alla vanliga märken som Clinique, Stila och några till jag brukar använda och hittar inte någon sån färg.
Nyx har vet jag.
Annars är Linda Hallbergs nya Flash crayons skitsnygga. Färgerna Zhao eller Levy hade kanske passat?