• Äldre 21 Jan 09:53
    8620 visningar
    2 svar
    2
    8620

    Hur mycket äter era 3 1/2 åringar?

    Nu har ju vår pojk börjat matvägra lite.

    Frukost vill han inte alls äta, kan hända lunch , och kvällsmat men frukost alltså det blir inte mycket. Men idag åt han ett ägg iallafall. Äter han inte så vill han gärna ha ett glas mjölk istället.

    Innan så åt han ju så mycket, både 2 och 3 portioner. Så det är sån skillnad!

  • Svar på tråden Hur mycket äter era 3 1/2 åringar?
  • Äldre 21 Jan 10:02
    #1

    Vår kille gör också så. Innan åt han 1-2 stora mackor typ lingongrova med pålägg och ett glas dricka till frukost. Nu vissa dagar vägrar han helt.

    För några veckor sedan åt han 2/3 pizza (!!) och i förrgår inte en tugga för det vsr inte gott plötsligt. Det ger nog med sig och svälter gör de ju inte. :)

  • Äldre 24 Jan 19:38
    #2

    Min 3 och 1/2 åring väger 17 kg! Han är ?normal? inte tjock och inte för smal heller.

    Ibland så vill han inte äta så mycket och ibland snöar han in sig på något speciel som nu, han vill bara äta ägg och korv. Vilket för mig är helt ok, han äter även grönsaker som broccoli eller morot!

    För det mesta så äter han nog ganska normala portioner för hans ålder men han kan absolut ha perioder då han inte vill äta! Mjölk dricker han mer än gärna vilket är bra men jag försöker att inte ge för mycket så att han inte bli mätt på mjölken utan är hungrig när det är mat.

    Din son börjar nog äta ?normalt? snart igen!

Svar på tråden Hur mycket äter era 3 1/2 åringar?