• smarre

Barn som är påträngadw tillrättavisa?

Hej! Ibland när vi är på simhallen eller på lekplatsen osv så kommer andras barn fram och är för påträngade enligt mig. Sätter sig nästan på barnet och ska klappar o drar i ansiktet.

När någon annan barn börjar dra eller klappa i ansiktet på ens barn säger ni till då om den andre föräldern inte säger något?

När är der okej att tillrättavisa någon annans barn tycker ni?

• Svar på tråden Barn som är påträngadw tillrättavisa?
  • Freggolit

Om mitt barn inte tycker om det och inte vågar säga till själv så säger jag till.

• Thomas29

Det har hänt ofta att mina flickor blivit omringade av flyktingbarn.

Flickorna upplever situationen ofta hotfull, och blir ibland anklagade för rasism

• blomman 2

Jo självklart säger jag till ifall inte de andra barnens föräldrar hör det. Mitt barn måste ju lämna och veta att jag som förälder alltid tänker på dennes bästa och skyddar den mot faror.

• blomman 2
    blomman 2 skrev 2018-01-22 19:58:18 följande:

Jo självklart säger jag till ifall inte de andra barnens föräldrar hör det. Mitt barn måste ju lämna och veta att jag som förälder alltid tänker på dennes bästa och skyddar den mot faror.

Känna skulle det stå..
  • erikaABC

Jag föser milt bort händer som kommer för nära baby. Min baby är inte någon leksak.

• elyse

Ja, självklart. Som förälder värnar jag dels om mitt barns integritet och att behålla mitt barns förtroende. Hon måste kunna lita på att jag står upp för henne.

Svar på tråden Barn som är påträngadw tillrättavisa?