• nellie17

Utgången p-stav, 4 dagar försenad mens, brun/rosa flytning

Hej allihop! :)

Jag har sedan lite över ett år träffat och enbart haft sex med en och samma man. Jag satte in min p-stav för sju (japp) år sedan och har inte riktigt tänkt så mycket på att ta ut den utan har inte blivit gravid under tiden och han har alltid ''dragit sig ur'' innan det är dags för honom. Vet att det låter dumt men jag har liksom inte tagit tag i att ta ut staven, lite av rädsla och för att jag inte vill ta p-piller eller annat hormonsrelaterat längre då jag vill kunna öka chanserna att bli gravid fortare i framtiden.

Nu är det så att jag har bokat en tid för att ta ut p-staven. Helt plötsligt är min mens nu försenad i FYRA dagar, den har alltid varit extremt punktlig. Jag har en app där jag kan följa den och den brukar alltid komma exakt på dagen. Jag är inte stressad eller någonting vad jag kan komma på som anledning till detta?

Jag har i perioder varit lite ''upp och ner'' i humöret men nu den senaste tiden har jag ibland knappt kännt igen mig själv, med ÅNGEST blandat med glädje om vartannat. Jag har haft pyyyyttelite mensvärk idag (+3 dagen) men mestadels lite konstiga känningar på vänstersida av magen (men ändå mot mitten men tydligt beläget till vänster sida), har de senaste dagarna varit extremt blek så min omgivning reagerat, måste hela tiden äta något för att inte känna mig svimfärdig, har lite svårt att somna men känner ändå en onaturligt extrem trötthet som att jag skulle kunna sova femton dygn om jag bara kunde somna.

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag varit på toa massa gånger och ibland när jag torkat mig ( förlåt för äcklig information ) lite ''innanför'' om ni förstår vad jag menar så ser jag en tendens till lite brun/rosa färg men knappt märkbart. Ena gången var de en millimetersliten blodprick (koagel) på pappret men thats it. Tycker även att man känner livmoderstappen tydligare :/

Jag har aldrig haft såhär, och för några dagar sedan kände jag som en slags ''tusen nålar'' grej vid/under naveln. Ingenting ont men det var lite obehagligt då det aldrig kännts så förut. Misstänker absolut ingen endometrios då jag inte brukar ha några besvär mer än lite lättirriterad eller en timmes mensvärk per mens.

Just nu ligger jag på rygg i sängen och känner hur det liksom ''känns'' på vänster sida av magen, som blivit lite svullen. Magen lever också om något alldeles enormt. 

ÄR DET ETT BARN så behåller jag/vi, inget snack om den saken. Och pappan kommer bli glad. Vi har bara inte skyddat oss mer av den enkla anledningen att vi inte funnit någon anledning till det, blir det ett barn så blir vi glada. 

Jag börjar nu få lägga band på mig själv. Vill så himla gärna att det är en liten bebis. Tycker ni att det låter som det även om symtomen är så små att de knappt märks och trots den lilla färgningen på pappret?

Vågar jag göra ett test redan imorgon eller ska jag avvakta tills symtomen blir mer intensiva? Jag har inga ömma bröst eller så. Om mensen kommer så kommer jag att börja gråta. Har gått helt upp i det här nu och hoppas verkligen på ett pluss. Har ändå kännt mig redo för barn i flera år. Har liksom inbillat mig att jag haft svårt att bli med barn nu när p-staven varit så gammal och allt. 

Tack på förhand till er som svarar 

• Svar på tråden Utgången p-stav, 4 dagar försenad mens, brun/rosa flytning
  • Ek90

Haha, men så sjukt! Jobbar du alltid natt eller roterande?

Men vad skönt att få fråga av sig till nån som vet! Visste inte det var så vanligt att plussa 2 veckor efter, tycker man läser konstant om alla som får plus redan innan BIM. Men vad skönt att hon sa det, då finns det ju hopp för oss båda låter det ju som! Då har du ju en plan iallafall, måste väl kännas skönt? :) även om man ju såklart bara vill veta på en gång, helst igår xD

Usch ja, man blir ju orolig för att något inte ska stå rätt till... men samtidigt tror jag det finns fler helt naturliga och ofarliga orsaker till sen mens än det finns mer allvarliga som kommer så plötsligt som från en månad till en annan. Men man funderar ju klart ändå! Usch jag är såå seg i skallen, har suttit med mobilen i handen en lång stund och försökt formulera mig rätt, suddat, skrivit om suddat skrivit om, haha!

Här är läget helt still, inga flytningar att tala om, ingen mensvärk - ingenting känns det som. Hm!

• nellie17

Främst nätter men nått dagpass ibland :)

Ja, eller hur? :O ALLA verkar ju plussa innan BIM. Men det är väl olika antar jag, ringde faktiskt igen sen för jag ville flytta fram tiden om så jag slipper hålla mig så länge. Tänkte att man kanske inte kan ta med sig ett rör/mugg till de och den barnmorskan verkade ha lite att göra eller så är de jag som är för social...  hmm... och hon sa samma sak. Hon trodde att det mycket väl kunde vara förtidigt att testa :o

Kände mig lite knäpp när jag pratade med henne, men hon sa att hon förstod mig så. Flera gånger idag har jag trott att jag fått mens :o lite småont till och från men nu ikväll kom de där ''vibrationerna'' igen! Alltså det kommer precis vid livmodern! Kom när jag stod i kön på ica och hoppade liksom till för jag var inte alls beredd på det så det var bannemig ingen inbillning. 

Med att jag tror att jag fått mens är för att underlivet liksom känns blött? xD är inte tjocka flytningar men det känns väldigt obehagligt. Lite magont till och från som sagt men det känns inte som en mensvärk brukar... Jag gick förbi apoteket och köpte lite vitaminer och sådär iallafall. Tänkte att b-vitamin och folsyra skadar ju inte att börja ta? 

Jo. Mensen kan ju flytta sig lite utan orsak egentligen. Helt sjukt förresten att om vi har varsin i magen så är iaf du den jag pratat med om det har som mest ingående i början. Jag har inte berättat för någon förutom bm då :') 

Hur är de för dig nudå?

• Ek90

Fick du en tidigare tid? Men du bör ju kunna ta med morgonurin annars om du har något att transportera det i, haha!

Åh förstår den känslan, så förbereder man sig på blod men nä, icke. Man blir ju iallafall glatt överraskad när så inte är fallet.

Har med tänkt köpa lite sånt nu i dagarna, är ju bra oavsett att förbereda med det om man nu inte skulle va gravid denna gången, så till nästa.

Haha vet du att jag tänkte samma sak, har inte heller sagt det till nån annan, inte ens sambon då jag inte vill ge honom falska förhoppningar för att sen ev bara behöva säga att mensen kommit.

Här händer ingenting konstigt nog. Är bara otroligt trött och lite yr, men det är inte så konstigt med tanke på mina arbetstider(roterar mellan dag kväll natt så att ställa tillbaka för att imorgon börja jobba 7 går sådär). Tänkte ta ett test till nån dag snart, kommer säkert ge samma svar som sist men känner att jag kan ta det. Utan att testa kan man ju heller inte veta :) och är det så att det fortsätter va neg en-två veckor till utan mens ska jag nog med kontakta BM för ett besök.

• nellie17

Hej! Förlåt att jag inte svarat men det har varit så himla mycket ?? Nu ska du få höra:

Hade fortfarande ont i magen i torsdags. Sen kom de blod sent på kvällen, men bara när jag kissade? Det var nytt blod, rött till färgen och precis som att det blödde "här och nu" inga klumpar eller så. Sen fortsatte det men hade inte behövt använda nått skydd för de kom bara när jag gick på toaletten. I fredags så slutade det helt på eftermiddagen. Alltså knappt ett dygn senare! På kvällen tog jag mig friheten att känna lite i hönan för att se om de blödde eller inte (jag veeeeet men jag vart så förvirrad över vart den tig vägen, så jag började leta typ ????) och då kände jag som ett slem? Fick med det på vägen ut alltså Gud va äckligt de låter men det gjorde inte ont eller någonting? Idag har det varit liiiiiiiiite brun/rosa när jag torkat mig men hade jag inte letat efter de på pappret så hade jag aldrig ens märkt de! Annars så har jag känt av brösten liiite idag, känner mig uppblåst i magen och det syns och har haft lite ont i tjejmagen igår fredag/idag. Men symtomen är svaga förutom att det till och från kör i huvudet på mig. Och lättretad.

Vettesjutton vad det är frågan om? Sex dagar sen mens och sen är den över på ett dygn? Det har aldrig hänt för jag brukar ju blöda i en vecka ibland nån dag längre! Har kollat lite på nätet och undrar om det kan röra sig om en nidationsblödning? Men känns ju just nu som om att man lever på hoppet... jag gör inga fler test här hemma iaf. Hur går de för dig kompis?

• Ek90

Åh kul att höra från dig igen!

Men vad fundersam man blir när det ska komma sånnadär små konstiga blödningar och ställa till det i huvudet. Man tycker ju att riktig mensblödning aldrig skulle hålla sig ?innanför? xD och dessutom inte va så kort! Nu är det bara imorgon med sen hoppas vi du får lite mer svar hos BM :)) Håller tummarna att det kan ha varit en nidblödning du fick! Om det var det så är det ju isåfall inte så konstigt om symtomen ännu bara är svaga iallafall :D

Jag har fortfarande inte fått mens eller någon liknande blödning mer än de bruna flytningarna jag hade där runt den 19. Men igår fick jag som små hugg nere i magen, kändes typ som jag får ibland när jag har ägglossning (eller rättare sagt vad jag känner ibland och tror det är pga ägglossning). Idag har jag mer molvärk, lite ömt typ precis ovanför/vid... venusberget? Så fult ord men det heter väl så? Haha! Har trott flera gånger denna veckan att jag ska få mens pga att det kommer sån värk men sen har det inte blivit något, får se om det är samma idag eller om den bestämmer sig för att slutligen komma.

Jag tänker att jag inte heller ska ta några mer test förrän typ... om en vecka kanske. Fast frågan är om jag klarar det, haha! Men känns så onödigt då det ju var tvärngativt sist jag tog det och får väl ge kroppen en chans att antingen producera hormon eller fixa mens.

Men det jag funderat lite på är att förra månaden var min mens typ 8 dagar sen. Fick superont i brösten (något jag brukar ha innan mens) var yr och det kändes så konstigt med mensen. Sen hade jag och min sambo sex den 19 och den 20 vaknade jag med onormalt stark mensvärk. Fick gå in och sätta mig i duschen och spola varmt vatten på magen för att stå ut, så brukar inte min mensvärk te sig. Blödningarna betedde sig lite konstigare än vanligt, upplevde att det var mer färskt blod och en dag mycket sparsammare för att komma mer dagen därpå igen. Min sambo är läkare och han sa att det kunde varit ett väldigt tidigt missfall (man behöver ju inte va läkare för att misstänka sånt men han möter många med MF) och att det isåfall kan ställa till det nån månad efter. Jag tänker typ att det bruna som kom kanske var gammalt blod som valde att komma där mens var beräknad och att jag helt enkelt kanske inte haft nån ägglossning denna månaden... men vem vet! Det är bara rena spekulationer då jag inte hade något positivt gravtest att gå efter eller något sånt som egentligen bekräftar att det skulle kunna ha rört sig om MF. Men man funderar ju på alla möjliga anledningar till att den är sen även denna månad!

• Ek90

Känner bara att jag måste uppdatera.

Har fortfarande den där smärtan som påminner om ÄL-smärta. Så tog och köpte ÄL-test idag då jag bara vill veta vad fasen som är på G. Har aldrig använt sånna innan men det gav (vad jag kan utläsa) positivt utslag på ÄL. Nu!? 41 dagar sedan förra mensens första dag(med mensens startdag inräknad)

11 dagar sedan den där bruna flytningen började.

Hur sjutton ska man tolka det?

Känns ju orimligt att ha ÄL nu. Vet att de kan ge utslag på grav med, får testa det imorgon om jag vågar. Har också läst att de kan ge utslag innan mens, så tror ju isåfall mer på det.

Hm! Mycket märkligt. Om jag hade fått mens där den 19 så kanske det skulle kunna stämma. Men isåfall var det då en mens likt ingen annan jag upplevt under alla år med mens.

• nellie17

Hej! Jag har haft feber så har varit helt däckad mer eller mindre. Jag tog ut P-staven i tisdags och då avtog mina symtom mer eller mindre helt :o har haft lite ont i ryggslutet men kan likagärna ha suttit/legat tokigt och lite illamående ibland men inte så jag kräks :o

MEN! Alltså märkligaste grejjen, eller så inbillar jag mig, var att barnmorskan tog mitt kiss( xD ) sen gick hon iväg, tog testet, satte sig och pratade med mig om ägglossning, när jag senaste haft mens och att den lilla blödning jag haft kunde ha varit min mens (även om jag själv isf väljer att tänka extremt tidigt missfall, mådde alldeles för konstigt för att de va mens... har haft de sen jag var 12 och är 27 nu och det här har aldriiiig hänt). Sen gick hon och tittade på testet och säger nästan direkt "man vet ju inte när du haft ägglossning egentligen... så jag rekommenderar att du kommer hit om en vecka igen och gör ett nytt test. Man kan också ha olika hormonnivåer och vet ju inte hur långt gången du skulle kunna vara, det kan ju vara för tidigt". Så hade jag sagt innan att jag ville ha ett recept på P-piller, mest för att OM jag och killen skulle göra slut eller nått så slipper jag springa dit igen osv. Tyckte bara de va likasåbra att ha de liksom :s och så fortsätter hon "jag rekommenderar att du inte äter några P-piller nu tills vi vet.

Jag bara "jaaaaha?" Så tog hon ut staven och skrev ett recept. Jag har inte tagit nått fler test för då går jag hellre dit på drop-in och låter henne ta ett nytt på tisdag, känns bara onödigt att kasta pengar på test osv när jag inte känner några symtom. Enligt den där jävla (ursäkta) appen ska jag tydligen ha ägglossning nu igen. Och jag som började längta som FAN efter ett plus låg ju såklart oskyddat igår då.

Tycker bara att det var konstigt att barnmorskan lät så steeeeensäker först på att neg betydde neg och sen bara "eeeh kom hit om en vecka igen. Ät inga P-piller!!" Vet inte om jag är inbillningssjuk för jag såg ju inte testet men man undrar ju om hon kanske såg ett pyttestreck eller nått. Fast de är väl hemskt av mig att tro de men det var bara så konstigt hur hon ändrade inställning!

Bara för att jag skriver om dehär nu så känns set lite på vänstersida om magen. Jag har ju haft lite mer kisserier för mig iof men det kan ju vara för febern och att jag druckit mer. Men tänker inte lika självklart att jag kan vara gravid nu längre, känns som att symtomen var så jäkla starka och sen försvann och de jag känner nu kan ju förklaras med annat.

Men går väl dit tills på måndag, äter inga piller nu men kommer förmodligen börja göra de när allt är uteslutet helt, tror killen vill vara mer involverad i när själva verkstaden är så att säga men känner mig galet besviken alltså...

Hur går det för dig? Ge mig alla detaljer :') du har ju garanterat fått ett plus! <3

• Ek90

Usch din stackare! Hoppas du är piggare nu :)

Ja men jag håller med dig om att man blir fundersam när hon ändrar sig så helt plötsligt :O jag skulle lätt också tolka det som du, men man är ju lite skadad, haha!

Men förstår din besvikelse :( man går ju och har det där hoppet, även om det ju då kanske inte var så planerat så betyder det ju inte att man inte skulle välkomna en graviditet om så var fallet! <3

Jadu här står det helt stilla, otroligt konstigt. Köpte ju som jag skrev ÄL-test för det var sån krampaktig känsla i magen och de gav pos. Meeeeen fortfarande negativt gravtest. Så får väl försöka inse att min kropp kanske bara gick bananas förra månaden. Att min ägglossning var helt galet sen, eller att de bruna flytningarna även för mig ska ses som mens. Men mycket märkligt isåfall! Aldrig heller varit med om det innan.

Så bara att fortsätta väntan och se hur detta slutar... Lång jäklar väntan bara! Undrar vad som egentligen sker i min kropp, känns inte helt normalt detta.

• nellie17

Jag förstår att du undrar vad som händer i kroppen, det gör jag också... känns lite otäckt att det har varit såhär måste jag säga. Jag köpte faktiskt ett fjortonpack med ÄL-test idag och mitt visade negativt :O inte de minsta till streck? och vi hade ju sådär samtidigt fat vi kan ju iof ha olika menscykel så att säga... jag tänkte ta ett test varje dag nu framöver faktiskt, bara för att se vad som händer och när det ger utslag. Tog faktiskt ett grav-test också men det visade negativt... enligt appen skulle jag ha ÄL nu om jag inte haft den där himla blödningen. 

Blir ju spännande att följa iaf... jag tänker mig att jag går och gör ett test hos barnmorskan nu till veckan iallafall och visar det negativt så lägger jag detta bakom mig. Känner att det får bli ett avslut liksom men man undrar ju när nästa mens ska komma nu och vill ju därför veta när man har ÄL och nästa beräknade mens? 

Hur är de med dig annars då? :)

• Ek90

Hm! :O men hade jag tagit ett ÄL-test idag hade jag nog med fått blankt, det kanske var ÄL då när du trodde det men att det redan ?gått över?? Jag är så ny på sånt så vet inte om det liksom alltid blir svagare eller om det sen bara kan bli blankt på en dag. Jag har faktiskt med tänkt köra med lite ÄL-test, inte för att stressa med att ha sex just de dagarna så det blir ett tvång (om det går haha) men jag vill få bättre koll på hur min kropp funkar, särskilt nu när den spökat på detta konstiga sätt.

Ja men det låter som en bra plan. Jag har försökt nu att typ lägga förra månadens funderingar bakom mig och sikta in mig på ny månad. Ja att gå och inte ha en aning om när mensen ska dyka upp är jobbigt, särskilt när man spenderat större delen av veckan i vita ?pyjamasbyxor? på jobbet. Man vill helst inte få nån överraskning där inte xD längtar bara tills det gått typ två veckor nu så man kan se om allt kommer iordning. Annars besöker jag nog BM, men det tar emot då man träffar gyn ibland på jobbet. Även om de har tystnadsplikt och allt så känns det jobbigt.

Med mig är det bra annars. Jobbar hela helgen såååå inte nån ledighet här! Allt bra med dig? :))

Svar på tråden Utgången p-stav, 4 dagar försenad mens, brun/rosa flytning