• Anonym1891

Gravid eller inbillning?

Jag borde ha fått min mens igår eller så borde den komma vilken dag som helst men sedan nästan två veckor tillbaka så är, mest nedre delen av magen, magen väldigt svullen, jag är väldigt trött, har molvärk till och från, bubblig i magen och har en högre vilopuls än vanligt.

Är det inbillning allting eller kan jag vara gravid?

Har sedan igår haft haft bruna flytningar kan jag vara gravid ändå eller är det mensen som är på gång?

Vill så gärna att det ska visa sig vara en graviditet så inbillar mig säkert allt...

Någon annan som upplevt samma och att det då var en graviditet?

• Svar på tråden Gravid eller inbillning?
  • fjanten

Är mensen sen så kan du ta ett graviditetstest och lita på resultatet.

Hoppet är det sista som lämnar människan, och jag hoppades på graviditet trots bruna flytningar och negativa test. Mensen kom ju sedan och jag var inte gravid.

• Ek90

Jag har också BIM nån gång nu mellan 20-23/1 och fick den 19 bruna väldigt sparsamma flytningar. Jag tror att jag kommer få mens idag men har läst flera som haft dessa flytningar runt BIM och varit gravida så tror det är lika stor chans att du kan va gravid trots flytningarna! Håller tummarna för oss båda, men tycker mig känna lite mensvärk så får bara fortsätta hålla tummarna för dig om så är fallet för mig :) har du tagit något test?

• Anonym1891
    Ek90 skrev 2018-01-23 19:00:29 följande:

Jag har också BIM nån gång nu mellan 20-23/1 och fick den 19 bruna väldigt sparsamma flytningar. Jag tror att jag kommer få mens idag men har läst flera som haft dessa flytningar runt BIM och varit gravida så tror det är lika stor chans att du kan va gravid trots flytningarna! Håller tummarna för oss båda, men tycker mig känna lite mensvärk så får bara fortsätta hålla tummarna för dig om så är fallet för mig :) har du tagit något test?

Tack, håller tummarna för dig ändå, mensvärk kan ju vara ett symptom :)

Tog ett test för en vecka sen som var negativt men det var ju förvisso väldigt tidigt då.

Har du tagit något test?
  • Ek90

Tack! :) ja man kan ju alltid hoppas på det!

Japp, tog ett test igår som var negativt. Så därför tror jag ännu mer på bara knasig mens, men den som lever får se!

Svar på tråden Gravid eller inbillning?