• Anonym (Desparat)

Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande

Hej!

Nu ska jag formulera mig så tydligt det går att skriva den knepiga läge jag har hamnat mitt i!

Jag jobbar i ett stor institution som tidigare min man jobbade där, fast vi har varit i två olika enheter. Vår arbetsplats byggds på ett sätt att alla har ett gemensamt lunchrum och mitt kontor är precis bredvid det, överallt är väggarna bara glas!

Om jag ska berätta allr i en mening så ag har blivit kär i min mans tidigare chef! Plågsamt och är så ledsamt.

Jag hade träffat honom en gång tidigare och hade för mig att han tittar på mig med lite längre blickar fast det var bara denkvällen, mer sågs vi inte men redan då kände jag litte fjärillar så fort hans namn kom fram.

Jag hamnade på det arbete jag har nu och våningen ovan sitter han! Vi säger inte ens hej till varann då jag vill inte, känns obekvämt och så fort jag har honom i närheten blir jag röd i ansiktet, hjärtat slår vilt och jag måste springa till mitt konto och bara stanna där. Men det fungerar inte så lätt, väggarna i det jävla huset är glas och han ibland ställer sig mitt framför mitt konto som är bara en koridor från lunchrummet! Jag vet inte om ddet är slump eller är något mening med hans blick men det är helt kört för mig. Som en tånoring räknar timmar att bli dags för kaffe, lunch, fika och se en skymning från honom.

Idag för första ggr möttes våra blinckar och vi små log mot varandra, inget mer. Korkat känsla, han kanske är bara förvånad varför jag beter mig som jag gör, men det liksom går inte, jag kan inte prata med honom och kanske hjälpa situationen anspänd. Men jag kan inte:( mår skit. Jag älskar min man över allt annat. Vi har fina barn och ett fint liv, som i och för sig aknar sex. Men jag aldrig varit så het och sex för oss är obefintligt. Men nu när jag ser killen som är dessutom gift blir jag så tänd att jag knappt känna igen mig! Usch va hemskt.

Jag behöver ingen moraliska predikter, bara ni som vet om liknande läge eller kan ämnet skriv.

Hur ska jag veta vad han menar med sina blickar, är de något eller jag bara inbillar mig? Jag vet att jag är så seriös och aldrig kan / kunde låta något hända men jag är inte säkert på mig längre. Kom med eran tankar och erfarenhet så kanske något blir till hjälp för mig.

• Svar på tråden Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande
  • Anonym (Desparat)

Nu har det gåt ett tag. Det borde lugna ner sig med känslor jag har för min nu vi kallar kollega, men nix, tyvärr är det inte så.

Jag tänker på honom konstant, i mina drömmar kramas vi och jag blir överlyckligt av tanken! Men jag och han har båda mycket på jobbet på var sitt hål. Då och då en lite stund ses vi och ibland växar vi en ?hej?, och ibland inte! Jag är i vanligtfall väldigt INTE social och seriös så mitt beteende uppfattas för många som arrogans o så! Men hjälp jag verkligen är kär i honom, det vet jag verkligen inte vad ska jag ta mig till!

Finns verkligen inte någon klock här som berätta hur kan jag närma mig till honom? Bara kan prata med honom så kanske allt lugnar sig och jag inse att han inte alls är vad jag tror!

Gud, jag börja bli galen

• Anonym (A)
    Anonym (Släpp det) skrev 2018-01-31 13:52:10 följande:
    Hade han varit intresserad hade han pratat med dig. Slut nu innan du gör bort dig rejält.
    Vänd det bekräftelsebehovet du har mot din man och jobba på ert förhållande. Minns hur du var lika fjärilspirrig för din man i början.
    Håller med
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2018-10-20 11:03:00 följande:

Hur går det?

TS har gjort en ny tråd där det aktuella läget beskrivs :/
  • Anonym (fiskmås)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-28 17:19:06 följande:
    TS har gjort en ny tråd där det aktuella läget beskrivs :/
    Vad heter tråden?
  • Anonym (Desparat)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2018-10-20 11:03:00 följande:

Hur går det?

det går inte alls bra! och jag får massa med psykopater här och då istället än hjälp på trädet, båda denna och andra jag skapade! 

Jag vill att alla som tycker jag är sjuk gå vidare med deras friska liv, men de som oavsett de tycker om självaste historien ger mig tips är så hjärtligt välkommen till mitt värld.
    Alltså, min uppfattning, Han jag vill vara ihop är så feg och rädd att inte bli rätt, han bli irriterad när jag prata med de andra och i övrig stirrar han tills jag rönnar. Om han kommer så altid tittar till mitt kontor och se om jag är där eller ej! 
    jag hade bestämt mig att prata med honom då risken för att "andra på jobbet eller bekant kretsen förstå det är noll" 
    många( i andra tråd tyckte inte det var bra ide`
    vad tycker ni klocka hjälp samma människor som låte alla upplever deras egna misstag/rätt/ fel 
  • Anonym (Desparat)

1- Charmigare

2- har rygg rad

3- är manligt

4- Kan stå för sig och inte bara följa efter va man säger åt

5- sexig

6- se till att saker och ting bli gjorda

Men min man

1- intlektuell

2- snyggare

3- snäll

4- glömsk

5- seg

6- osäkert på allt han gör, eller idealist på det nivå att han hellre inte gör nåt

6-

Smiskmaskinen skrev 2018-12-18 16:03:16 följande:

Vad har den här mannen som din man inte har?

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (fiskmås) skrev 2018-11-28 17:38:18 följande:

Vad heter tråden?

Den heter Pinsamt meddelande.

Stackars hennes man.
  • Anonym (fiskmås)
    Anonym (Desparat) skrev 2018-12-06 09:52:19 följande:
    det går inte alls bra! och jag får massa med psykopater här och då istället än hjälp på trädet, båda denna och andra jag skapade! 

Jag vill att alla som tycker jag är sjuk gå vidare med deras friska liv, men de som oavsett de tycker om självaste historien ger mig tips är så hjärtligt välkommen till mitt värld.
    Alltså, min uppfattning, Han jag vill vara ihop är så feg och rädd att inte bli rätt, han bli irriterad när jag prata med de andra och i övrig stirrar han tills jag rönnar. Om han kommer så altid tittar till mitt kontor och se om jag är där eller ej! 
    jag hade bestämt mig att prata med honom då risken för att "andra på jobbet eller bekant kretsen förstå det är noll" 
    många( i andra tråd tyckte inte det var bra ide`
    vad tycker ni klocka hjälp samma människor som låte alla upplever deras egna misstag/rätt/ fel 
    Så, alla andra, dvs både kollegor och vänner plus majoriteten här tycker INTE du ska driva det vidare. Och av det drar du slutsatsen att det är nog bäst att snacka med han ändå.... hur tänkte du där?

Är alla andra psykopater som inte förstår och du har rätt, eller är det du som tänker fel men inte vill medge det för dig själv?
  • Anonym (Desparat)

oj vilket obehaglig känsla!

Så hade gått för mig: Jag drog undan och försökte ignorera honom på jobbet( han med), och jag lyckades med det trots allt. Varje dag har jag sett honom,varge dag har mitt hjärta slagit hårt när han var i närheten men ändå lugnt fortsätte jag med mitt arbete utan att titta på honom eller reagera något konstigt ( klart jag tittade på honom men bara när han hade fokusen på helt annanstans). Ok so far so good men..

"En liten historia var att jag och han inte var vän på face book men eftersom vi hade gemensam vän så då och då dök upp hans namn som väns förslag på min sida, Jag brukade titta på hans bild ibland men skickade absolut inget vän förfråga."

Av slump och efter ganska lång tid loggade jag in på face book idag och kollade runt, efter ett tag ville jag se hans profil lite men då insåg jag att han har blockerat mig, eftersom det inte fans något spår av hans profil. Dvs han har sökt upp mig, eller mitt namn har kommit i hans sida eller vad vet jag och då har han bestämt sig att blockera mig?! varför? Vi har verkligen ingenting med varandra att göra nu och han inte ens är min vän på fb,varför just hittade han mig och blockerade mig? jag fattar inget

• Anonym (Desparat)

Dåligt

Anonym (A) skrev 2019-02-20 11:12:26 följande:

Hur har det gått?

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Desparat) skrev 2019-04-26 21:24:30 följande:

oj vilket obehaglig känsla!

Så hade gått för mig: Jag drog undan och försökte ignorera honom på jobbet( han med), och jag lyckades med det trots allt. Varje dag har jag sett honom,varge dag har mitt hjärta slagit hårt när han var i närheten men ändå lugnt fortsätte jag med mitt arbete utan att titta på honom eller reagera något konstigt ( klart jag tittade på honom men bara när han hade fokusen på helt annanstans). Ok so far so good men..

"En liten historia var att jag och han inte var vän på face book men eftersom vi hade gemensam vän så då och då dök upp hans namn som väns förslag på min sida, Jag brukade titta på hans bild ibland men skickade absolut inget vän förfråga."

Av slump och efter ganska lång tid loggade jag in på face book idag och kollade runt, efter ett tag ville jag se hans profil lite men då insåg jag att han har blockerat mig, eftersom det inte fans något spår av hans profil. Dvs han har sökt upp mig, eller mitt namn har kommit i hans sida eller vad vet jag och då har han bestämt sig att blockera mig?! varför? Vi har verkligen ingenting med varandra att göra nu och han inte ens är min vän på fb,varför just hittade han mig och blockerade mig? jag fattar inget

Tydligen kan man ha en inställning och se vilka som besökt ens facebooksida. Han har sett att du besökt hans sida och helt enkelt blockat dig för att slippa dig.
Svar på tråden Gift och kär i min mans tidigare chef som är också i ett förhållande