• Harakiri

Vad är din åsikt i detta?

Vad är din erfarenhet av tarotkort (spåkort)? Rösta på det alternativ som passar bäst i ditt fall.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är din åsikt i detta?
  • Anonym (Tjej)

Jag lägger själv ibland. Tycker att det är roligt :) Men tror inte det är något övernaturligt utan är mer att jag tolkar mitt eget undermedvetna, som en dröm ungefär.

• Mascaraklumpar

Har råkat ut för det vid något tillfälle. Har ingen speciell åsikt om det när det används som en kul grej, däremot har jag förstås inga höga tankar om personer som försöker lura andra på pengar.

• Anonym (ingenhokuspokus)

Med tanke på nuvarande ställning i enkäten börjar kag fundera på om kvinnlig rösträtt verkligen är berättigad.

• Tummelisa
    Anonym (ingenhokuspokus) skrev 2018-01-23 23:33:31 följande:

Med tanke på nuvarande ställning i enkäten börjar kag fundera på om kvinnlig rösträtt verkligen är berättigad.

Eller så får du gå en kurs i att toka statistik Flört
    Gissar det var stor % kvinnor som (när du kollade) hade testat korten.
    Men bara för att man testat säger det ju inget om deras inställning till dem. Kan ju vara en kompis som velat testa det på en och man säger ja för att man vill vara snäll med kompisen. Eller nåt som plockas fram på en fest som en kul grej och man hakar på. Trots att man inte tror ett skit på grejen. Mänger med människor gör ju facebooktester på ploj. "Du var diktator i ditt tidigare liv och är lik Madonna till utseende". Ingen tar dessa på allvar.

Sen också att en andel som ser det handlar om tarot direkt klickar sig ur tråden och inte ids svara alls. Så att andelen som svarar faktiskt är mer intresserade än snittet.
    Osv.
  • Anonym (Sure)

Aldrig testat, men skulle vilja prova någon gång. Inte för att jag tror på det, men är heller inte emot det. Bara för kul liksom!

• Anonym (ingenhokuspokus)
    Tummelisa skrev 2018-01-24 11:27:21 följande:
    Eller så får du gå en kurs i att toka statistik Flört
    Gissar det var stor % kvinnor som (när du kollade) hade testat korten.
    Viss ironi i mitt inlägg. Men jag kunde inte låta bli då jag noterade att 50% av kvinnorna hade testat eller ville testa, men inga av männen.
  • Anonym (Queen biatch)

Annat: Jag är en cyniker som lärde mig lägga tarot istället och spådde så folk bleknade av chocken.

Slutsats: Cold reading är inte jättesvårt. Folk som går på det...är inte så smarta.

• Anonym (jag med)
    Anonym (Queen biatch) skrev 2018-01-25 19:36:33 följande:

Annat: Jag är en cyniker som lärde mig lägga tarot istället och spådde så folk bleknade av chocken.

Slutsats: Cold reading är inte jättesvårt. Folk som går på det...är inte så smarta.

Jag med. Började pyssla med tarot redan i 6an och höll på ända upp på universitetet. Ljög, gissade och hittade på som en häst travar, följt av uppmärksammade reaktioner och saker som jag redan visste om personen som "blev spådd". De flesta var superimpade och många betalade gärna.
Svar på tråden Vad är din åsikt i detta?