• Nbmommy

Kan jag vara gravid?

Hej! Mitt första inlägg här. Är så peppad på att skaffa barn och kanske inbillar mig saker, jag vet inte. Vad jag vet är att:

- Jag hade oskyddat sex på ägglossningsdagen

- Jag upplevde strax därpå neutralt luktande flytningar - mer än vanligt

- Jag är elciggsrökare (slutar såklart så fort jag kissar positivt) och har ALDRIG fått halsbränna av att röka förrän någon vecka efter samlaget

- Jag fick för ett par dagar sedan "mensvärk" utan att få mens

- Det spänner i brösten. De ömmar inte men spänner.

- Idag, två dagar innan jag borde få mens fick jag en lätt blödning som gick över efter några timmar, bör nämnas att min mens ALLTID annars kommer på bim

- jag börjar gråta och blir rörd lättare än vanligt

I övermorgon ska jag ta ett clearbluetest och hoppas på det bästa, men borde jag vara förhoppningsfull tycker ni? Låter mina "symptom" bra?

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (...)

Det finns hur många människor som helst som är skengravida just för att de så gärna vill vara det, ta testet bara.

• Nbmommy
    Anonym (...) skrev 2018-01-25 01:46:51 följande:

Det finns hur många människor som helst som är skengravida just för att de så gärna vill vara det, ta testet bara.

Jo, men jag kände inte ens till dessa symptom innan jag googlade på de specifika sakerna jag kände av... ska såklart testa mig, men jag är så nyfiken redan nu...
  • Anonym (T)

Tillfälligheter då man inte får symtom så tidigt.

• Anonym (...)

Fast allt det där kan du känna av utan att vara gravid också.

• Nbmommy
    Anonym (T) skrev 2018-01-25 01:51:22 följande:

Tillfälligheter då man inte får symtom så tidigt.

Har dock hört från de av mina vänner som varit gravida att de precis som jag började uppleva symptom någon vecka efter samlaget...
  • Nbmommy
    Anonym (...) skrev 2018-01-25 02:00:34 följande:

*symtom

Är du seriöst bara här för att dryga dig så kan du åtminstone göra det ordentligt. sv.m.wikipedia.org/wiki/Symtom "alternativt stavat symptom" - båda stavningarna är korrekta.
  • Anonym (Lisa)

Du kan ta ett test redan nu på en gång.

Lycka till!

• Anonym (testa)

Enda sättet att få veta om man är gravid är att ta ett graviditetstest.
    Köp ett Clearblue digitalt med veckoindikator (på dem står det gravid  eller inte gravid med bokstäver istället för otydliga streck) och testa med morgonurin.
    Måste vara morgonurin, jätteviktigt !
    Köp inte de där urintesten som det blir streck på, det kan bli otydliga streck som är svåra att tyda.

• Iowhannah

Jag tycker dessutom att du ska försöka sluta röka redan nu, oavsett vad testet visar. Nikotin är inte direkt super för fertiliteten.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?