• Anonym (Mamma27)

Erfarenhet utav vårdnadstvist

Hej. Nu var det något år sen jag skrev på den här sidan. Är det någon här som har erfarenhet utav vårdnadstvister ? Jag har en dotter på 2 år. Pappan har ansökt om umgänge. Jag har kontaktat advokat och väntar nu på svar om han går med på bevakat umgänge eller inte. Någon som har varit i samma sits eller är? Mvh

• Svar på tråden Erfarenhet utav vårdnadstvist
  • Anonym (???)

Vad är det du funderar över? Hela processen? 

• Anonym (Mamma27)

Hur de går till.. om någon varit med i liknande situation? Hur den andre ställt sig till ett övervakat umgänge? Vad som egentligen krävs för ett övervakat umgänge? Vad som händer om han inte går med på det? Vad anser rätten om de går vidare? Osv.

• Anonym (Rullgardino)
    Anonym (Mamma27) skrev 2018-01-25 11:30:39 följande:

Hej. Nu var det något år sen jag skrev på den här sidan. Är det någon här som har erfarenhet utav vårdnadstvister ? Jag har en dotter på 2 år. Pappan har ansökt om umgänge. Jag har kontaktat advokat och väntar nu på svar om han går med på bevakat umgänge eller inte. Någon som har varit i samma sits eller är? Mvh

Varför vill du inte att pappan ska träffa barnet (en fråga som kan vara relevant för hela processen)?
  • Anonym (Mamma27)

Självklart vill jag att min dotter ska ha sin pappa. Men det har varit missbruk med i bilden till och från under hela vårat förhållande även efter dottern föddes. Det var en av anledningarna till att vi flyttade ifrån varandra när hon va Drygt 2 månader. Sen dess har vi bott på varsit håll. Och jag haft dottern själv och han kommit och gått i perioder.

Svar på tråden Erfarenhet utav vårdnadstvist