Ivf- kön på barnen
Ni som har gjort ivf och fått flera barn från samma "omgång", vilket kön blev det på respektive barn?
Ni som har gjort ivf och fått flera barn från samma "omgång", vilket kön blev det på respektive barn?
Vår sons embryo fastnade på 9e försöket. Ett färskt försök. Lillasyster kommer från samma äggplock.
Tack för svar :)
Vilken omgång borde väl inte spela roll utan möjligheten är ju ca 60 % pojke och 40 % tjej vid ivf
Nej vilken omgång spelar ingen roll men jag var bara intresserad av att höra från personer som fått flera barn från samma äggplock vilket kön det blev :) sen har jag läst att det vid ivf är 53% chans för pojke och 47% för flicka, och vid icsi är det 50% för båda.
Flicka och pojke (samma plock)
Har varit gravid med ännu en flicka men fick missfall. Har 3 embryon kvar från det plocket och ruvar på ett nu.
Var har ni läst att det är vanligare med pojke?
Läste några vetenskapliga studier i samband med våra behandlingar , det var ca 2-3 år sedan där det precis som macksan säger är en liten % ökning för pojke vid ivf. Tyvärr minns jag inte artikel namn men det går nog att googla . Det har väl med att pojkspermierna anses vara lite snabbare o då man vid ivf tittar mkt på rörligheten så kanske det är förklaringen !
Två pojkar, tvillingar ?
Haha det ska verkligen inte vara ett frågetecken där utan ett hjärta
Flicka och pojke (samma plock)
Har varit gravid med ännu en flicka men fick missfall. Har 3 embryon kvar från det plocket och ruvar på ett nu.
Var har ni läst att det är vanligare med pojke?
Flicka först
Sen 2 år senare kom våran pojke samma plock
Har hört tvärt om att det är vanligare att få flicka först
Och alla som jag känner är 7st par ) som har gjort ivf har fått flicka först sen pojke
Så glad att ivf finns så man kan få denna hjälp att bli föräldrar
Tvillingar icsi, 1 flicka och 1 pojke
Finns det någon mer där ute som vill svara? :)
Hej!
Vi gjorde vår andra stimulering och äggplock i maj 2019. Efter Färsk insättningen kom vår son i februari 2020. Nu i maj 2022 gjorde vi Fet med en av våra 2 embryon som var kvar i frysen. Detta resulterade i + och väntar en tjej i början av februari 2023 :) & kvar i frysen har vi fortfarande ett embryo!