• macksan

Ivf- kön på barnen

Ni som har gjort ivf och fått flera barn från samma "omgång", vilket kön blev det på respektive barn?

• Svar på tråden Ivf- kön på barnen
  • tulip79

Vår sons embryo fastnade på 9e försöket. Ett färskt försök. Lillasyster kommer från samma äggplock.

• Snuttis2

Vilken omgång borde väl inte spela roll utan möjligheten är ju ca 60 % pojke och 40 % tjej vid ivf

• macksan

Nej vilken omgång spelar ingen roll men jag var bara intresserad av att höra från personer som fått flera barn från samma äggplock vilket kön det blev :) sen har jag läst att det vid ivf är 53% chans för pojke och 47% för flicka, och vid icsi är det 50% för båda.

• vinterbebis12

Flicka och pojke (samma plock)

Har varit gravid med ännu en flicka men fick missfall. Har 3 embryon kvar från det plocket och ruvar på ett nu.

Var har ni läst att det är vanligare med pojke?

• Snuttis2

Läste några vetenskapliga studier i samband med våra behandlingar , det var ca 2-3 år sedan där det precis som macksan säger är en liten % ökning för pojke vid ivf. Tyvärr minns jag inte artikel namn men det går nog att googla . Det har väl med att pojkspermierna anses vara lite snabbare o då man vid ivf tittar mkt på rörligheten så kanske det är förklaringen !

• Anonym (asdf)

Två pojkar, tvillingar ?

• Anonym (asdf)

Haha det ska verkligen inte vara ett frågetecken där utan ett hjärta

• macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-01-26 13:14:49 följande:

Flicka och pojke (samma plock)

Har varit gravid med ännu en flicka men fick missfall. Har 3 embryon kvar från det plocket och ruvar på ett nu.

Var har ni läst att det är vanligare med pojke?

Vad roligt att höra :) jag blir själv ruvare på måndag och fick en pojke förra gången :)
    Det var denna artikel jag läste:
    www.alltomvetenskap.se/nyheter/provrorsbefruktning-paverkar-konsbalansen
  • Anonym (kat)

Flicka först

Sen 2 år senare kom våran pojke samma plock

Har hört tvärt om att det är vanligare att få flicka först

Och alla som jag känner är 7st par ) som har gjort ivf har fått flicka först sen pojke

Så glad att ivf finns så man kan få denna hjälp att bli föräldrar

• macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-01-27 16:15:39 följande:
    Va spännande, håller tummarna! För mig ser det tyvärr inte ut att gå vägen denna gång...
    Vad tråkigt att höra :( när började du ruva? Jag har väntat och längtat sen i oktober på att få bli ruvare igen och nu räknar jag ner timmarna till i morgon :D
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-01-28 19:20:59 följande:
    Vad tråkigt att höra :( när började du ruva? Jag har väntat och längtat sen i oktober på att få bli ruvare igen och nu räknar jag ner timmarna till i morgon :D
    Satte in en blastocyst i måndags och nu har jag testat minus. Fick missfall pga en infektion efter 12 fulla veckor i oktober så har också väntat på att få försöka igen. Har två blastocyster kvar i frysen.
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-01-28 19:20:59 följande:
    Hur gammal är din pojke och hur många har ni i frysen? Håller tummarna för dig imorgon!
  • macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-01-28 20:24:55 följande:
    Satte in en blastocyst i måndags och nu har jag testat minus. Fick missfall pga en infektion efter 12 fulla veckor i oktober så har också väntat på att få försöka igen. Har två blastocyster kvar i frysen.
    Fy vad hemskt med så sent missfall, måste vara fruktansvärt jobbigt att gå igenom :(
    Det är inte över än, jag testade minus 4 dagar innan testdagen men sen positivt på testdagen :) skönt att du har kvar i frysen fortfarande.
  • macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-01-28 20:25:47 följande:
    Hur gammal är din pojke och hur många har ni i frysen? Håller tummarna för dig imorgon!
    Han är dryga året och jag är inte helt säker men vi har 4 eller 5 st i frysen, ska fråga i morgon. Hur gamla är dina barn? Hade dom krav på ålder på första barnet för att få göra syskonförsök på din klinik? Tack snälla :)
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-01-28 23:46:43 följande:
    Han är dryga året och jag är inte helt säker men vi har 4 eller 5 st i frysen, ska fråga i morgon. Hur gamla är dina barn? Hade dom krav på ålder på första barnet för att få göra syskonförsök på din klinik? Tack snälla :)
    Mina barn är 4 och 6. Första var precis fyllda ett år när vi gjorde vår FET som ledde till syskon. Vet inte om de har krav på ålder, de hade inga invändningar när vi planerade vårt FET. 4 eller 5 i frysen för er är kanon.

Tyvärr är försöket till 99 misslyckat. Förutom de negativa testen har jag börjat blöda.

Lycka till imorgon!
  • Lenaia

Hej!

Vi gjorde vår andra stimulering och äggplock i maj 2019. Efter Färsk insättningen kom vår son i februari 2020. Nu i maj 2022 gjorde vi Fet med en av våra 2 embryon som var kvar i frysen. Detta resulterade i + och väntar en tjej i början av februari 2023 :) & kvar i frysen har vi fortfarande ett embryo! 

Svar på tråden Ivf- kön på barnen