• rödnos

Fyller strax 40 och har just övertalat mannen om en 3a! Fler?

Hej!

Jag startar en tråd för att förhoppningsvis få lite sällskap!

Vi har två barn födda -10 och -13. Jag fyller 40 om nån vecka och många parametrar har gjort att vi inte skaffat en tredje knodd än men ÄNTLIGEN har jag övertalat mannen att det faktiskt ÄR världens bästa idé! Så himla glad!

Kanske finns här fler i samma situation? Hur går era tankar kring ett tredje barn?

• Svar på tråden Fyller strax 40 och har just övertalat mannen om en 3a! Fler?
  • Asynja74

Hej. Vi är kanske inte exakt i samma situation, men liknande. Jag är 43, maken 37. Jag har 3 barn sen innan, men han har inga. Så nu försöker vi då skaffa ett gemensamt barn. Mina barn är 9 (kille), 16 (kille), och 21 (tjej). Jag har BIM 29 el. 30/1 om jag räknat rätt (efter konstens alla regler) och har massor av gravsymptom (inbillade? hehe). Jag följs i alla fall gärna åt mot ett plus! :)

Ha en fin fredag!

• Asynja74

Tillägg...det är maken som har övertalat MIG i vårt fall. Men nu är jag lika taggad som han! <3

• rödnos

Kul!
    Vi börjar försöka om 2 dagar så får vi se om det tar sig. Laddat med bidrottninggelékapslar och ÄL tester.

• Asynja74

Åh! 2 dar, inte långt ju. Jag fick min mens idag så jag är lite nere...men bi kör på igen om 14 dar...ca :)

• rödnos

Attans! Men på´t igen då bara! Hur länge har ni försökt?

Jag undrar om jag är i närheten av lika fertil som tidigare... Det ha tagit sig varje gång vi försökt och jag har alltsom oftast dubbla ägglossningar men det kan ju ha förändrats med åldern tänker jag... Hoppas inte, fy så deppigt om man skulle vara "förbi" liksom. 

Lustigt, min mans syster hade frågat honom härom dagen om jag var sugen på fler barn. Hon hade sett att jag börjat fundera på hund. Sen hade hon förklarat för honom hur det kännts för henne när hon kände att hon "inte var klar" med barn. Tror det till stor del var det som gjorde att han ändrat uppfattning. Jag får tacka henne helt enkelt. haha!

• småsyskon2018

Hänger på! Jag är snart 39 och börjar försöka på barn nr 2 och ca 2v (har dålig koll på äl och Bim) men vi slutar skydda oss nu iaf. Är lite nojig för att det ska vara för sent men blev gravid med första barnet sent (36 år) och det gick ju bra.

• Femblirsex14
    småsyskon2018 skrev 2018-01-29 15:02:18 följande:

Hänger på! Jag är snart 39 och börjar försöka på barn nr 2 och ca 2v (har dålig koll på äl och Bim) men vi slutar skydda oss nu iaf. Är lite nojig för att det ska vara för sent men blev gravid med första barnet sent (36 år) och det gick ju bra.

Jag blir 39 år i maj och vi vill ha en femma. Har haft tre missfall varav ett ma och ett kemiskt. Har varit en resa vill jag lova men längtan är forfarande stor. Innan detta har jag aldrig haft missfall och fått fyra friska barn. Så sent är det inte !
  • småsyskon2018
    Femblirsex14 skrev 2018-01-29 15:17:41 följande:

Jag blir 39 år i maj och vi vill ha en femma. Har haft tre missfall varav ett ma och ett kemiskt. Har varit en resa vill jag lova men längtan är forfarande stor. Innan detta har jag aldrig haft missfall och fått fyra friska barn. Så sent är det inte !

Beklagar missfallen. Förstår att det varit en tung resa. Men tack för uppmuntran angående tiden och grattis till fina fyra underbara barn! Kram
  • rödnos

hur går det för er?

Jag har haft molvärk och ltie illamående nu några dagar. BIM är på torsdag men jag vågar inte hoppas för det vore nästan lite väl tursamt om det redan tagit sig då vi inte riktigt "försökt" på riktigt än.

• småsyskon2018
    rödnos skrev 2018-02-19 19:54:41 följande:

hur går det för er?

Jag har haft molvärk och ltie illamående nu några dagar. BIM är på torsdag men jag vågar inte hoppas för det vore nästan lite väl tursamt om det redan tagit sig då vi inte riktigt "försökt" på riktigt än.

Tror jag haft ägglossning men har inte tempat så har egentligen ingen aning :) bim 1-2 mars men har inga symptom ännu :). Är ju osannolikt att få till det på första försöket men hoppas såklart på plus
  • Femblirsex14
    rödnos skrev 2018-02-19 19:54:41 följande:

hur går det för er?

Jag fick plus förra helgen! Började ana när brösten ömmade så. Kan inte fatta och tyvärr inte koppla av och känna den där stora glädjen än!
  • rödnos
    Femblirsex14 skrev 2018-02-19 20:24:42 följande:
    Jag fick plus förra helgen! Började ana när brösten ömmade så. Kan inte fatta och tyvärr inte koppla av och känna den där stora glädjen än!
    Men gratulerar! Så roligt! Nej det tar ju ett tag innan man landar i gravidbubblan. Det kommer!
  • rödnos
    småsyskon2018 skrev 2018-02-19 20:21:06 följande:
    Tror jag haft ägglossning men har inte tempat så har egentligen ingen aning :) bim 1-2 mars men har inga symptom ännu :). Är ju osannolikt att få till det på första försöket men hoppas såklart på plus
    Jag köpte ÄL stickor men har inte använt dem än för jag tänkte jag skulle göra det först när det blir ett seriöst försök. Får se om jag fattar när jag ska börja testa bara. har aldrig använt dem innan.
  • småsyskon2018
    Femblirsex14 skrev 2018-02-19 20:24:42 följande:
    Ja, vad roligt!! Grattis! Hoppas du kan njuta snart :)
  • småsyskon2018
    rödnos skrev 2018-02-19 21:09:24 följande:
    Jag köpte ÄL stickor men har inte använt dem än för jag tänkte jag skulle göra det först när det blir ett seriöst försök. Får se om jag fattar när jag ska börja testa bara. har aldrig använt dem innan.
    Jag köpte digitala från billiga tester men missade att testa för man skulle börja tidigt för att få en baslinje. Tänkte jag skulle testa nästa månad mest för att det är lite kul att se om jag har äl.
  • Litenkotte

Hej på er! Följer gärna den här tråden... 43 år och med ett barn sedan tidigare förhållande. Försöker nu att bli gravid med min sambo (som är 9 år yngre och inte har barn sedan tidigare). Hade (tidigt) missfall i höstas och hoppas nu på ett plus varje månad. Börjar kännas tungt och ibland tröstlöst och hoppas på pepp från andra i samma situation. ÄL i fredags, 23/2. Har alltid regelbunden mens/ÄL, men har alltså inte lyckats att få det funka än. Vi har försökt ungefär ett och ett halvt år. 

• Trullis82

Hej där!

Jag är 35 o min sambo 50 så vi var klara med barn då min man tyckte han var för gammal när vi fick dotter 2010.

Men det har växt fram mer o mer hos mig att jag faktiskt vill ha en liten till så vi försöker får vi se.

Slutade med p-spruta september 2015 o än har det tyvärr inte hänt något.

Bim 4/3. Har lång cykel på 40 så det känns som en evighet innan man får chans att försöka på nytt när det inte går.

Har lite symptom men känner mig inte speciellt hoppfull precis

Följer gärna med här inne

• rödnos

Så frustrerad! Mensen är 4 dagar sen, händer aldrig. Testat negativt senast idag o mår illa, molvärk, uppsvälld, hungrig typ hela tiden och halsbränna. Vad händer?!

Svar på tråden Fyller strax 40 och har just övertalat mannen om en 3a! Fler?