• OrdningoReda

Inåtvända bröstvårtor, skäms

Hej!

Jag har inåtvända/platta bröstvårtor och skäms över det! Går det på något sätt då dem att permanent stå utåt och vara ?styva?? Jag har hört att det finns vissa geler/krämer och at man eventuellt kan fixa det med vakuum? Någon som har erfarenhet av det?

Inåtvända bröst
  • Svar på tråden Inåtvända bröstvårtor, skäms
  • Anonym (Jag med!)

Du ska absolut inte skämmas! Alla bröst ser olika ut, stora, små, hängande, fasta. Stora vårtgårdar, små. Stora bröstvårtor, små, platta, inåtdragna. Absolut inget fel på dina.

Jag har också inåtdragna, men ju äldre jag blivit desto mindre indragna har de blivit. I 25-årsåldern så blev de mindre inåtdragna, under graviditet ännu mindre. Och nu efter att jag ammat dottern så är de nästan ute helt.

Min man bryr sig inte, utan tycker om mig som jag är.

Kan tillägga att jag arbetar med cellprovtagning (cellprover från knölar) och ser bröst varje dag! Alla bröst ser olika ut och är unika, jag ser flera kvinnor med inåtdragna. Så det är mer vanligt än vad du tror, lika vanligt som platta bröstvårtor, stora bröstvårtor osv. Älska dig själv!

• Tecum

Min fru hade indragna bröstvårtor som ung och när hon blev gravid fick hon rådet av bm att "träna" dem genom att dra och nypa försiktigt i dem, en uppgift som jag villigt åtog mig... Om det var min insats som gjorde det vill jag låta vara osagt, men amningen fungerade utmärkt och efteråt var de aldrig indragna mer.

Svar på tråden Inåtvända bröstvårtor, skäms