• Humlan88

Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft

Herregud får panik, är gravid i vecka 11 och idag på jobbet skulle jag och en kollega hjälpa en tant som ramlade upp från golvet. Kände ca 40 min senare att de började rinna i trosorna. Får panik när jag ser att de kommer massa blod. VAD GÖR JAG NU????Gyn mottagningen är ju stängd. Gud får panik, snälla hjälp

• Svar på tråden Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft
  • Charlieellerså
    Humlan88 skrev 2018-01-29 18:45:07 följande:

Efter mycket väntan fick vi komma in. Barnet levde ?? blödningen berodde på nån körtel/ körtlar som jag hade väldigt lång ut

Så skönt. Grattis till liten bebis
  • Humlan88

Men jag har så mycket konstiga drömmar, är det normalt? Drömmer att jag blöder ut ett litet litet foster, drömmer massa konstiga saker

• Humlan88
    Humlan88 skrev 2018-01-30 10:46:15 följande:

Men jag har så mycket konstiga drömmar, är det normalt? Drömmer att jag blöder ut ett litet litet foster, drömmer massa konstiga saker

Fick tankarna till en lite räka som ligger i handen
  • Mittiprick
    Humlan88 skrev 2018-01-30 10:49:29 följande:

Fick tankarna till en lite räka som ligger i handen

Men du. Kontakta din barnmorska så kan hon hjälp dig ordna en samtalskontakt. Du verkar behöva stort stöd i detta och reda ut din oro.
    Tells it the way it is.
  • InaLo
    Humlan88 skrev 2018-02-02 10:57:28 följande:

Gud vad det drar in vänster ljumsken, är de normalt ?

Det bruksr dra i sidorna. Har för mig att det är ligamenten dom håller livmodern på plats. I bland kan det göra riktigt ont när man vänder sig lite för snabbt i sängen. Har haft det så med alla mina 4 barn. Brukar börja ca v 10-11.
  • EpicNurse
    Humlan88 skrev 2018-02-02 10:57:28 följande:

Gud vad det drar in vänster ljumsken, är de normalt ?

Ja.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Humlan88
    Ameliaaaaa skrev 2018-02-02 19:22:07 följande:

Hur gick det??? Va du hos läkaren

Jag var där! Fostret levde å sprattlade som en liten gymnast. Blödningen berodde på nå körtlar jag hade som var lättblödande.
  • Muse

Fan, känner verkligen med dig, så orättvist att du ska drabbas igen ???? Ta hand om dig ??

• InaLo
    Humlan88 skrev 2018-02-05 13:51:31 följande:

Tråkiga nyheter, fostrets hjärta hade slutat slå. Upptäcktes vid kub idag

Så tråkigt!
  • Humlan88

Tack! Vet inte hur jag ska orka efter detta.De värsta är att jag måste blöda ut alltihop. På torsdag ska jag dit, vetskapen att ha ett dött barn i magen är hemskt

• emhu
    Humlan88 skrev 2018-02-05 13:51:31 följande:

Tråkiga nyheter, fostrets hjärta hade slutat slå. Upptäcktes vid kub idag

Åh Humlan, så tråkigt...lider verkligen med dig! Jag har bara varit med om ett mf så jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är för dig nu som har varit med om flera. Finns inga ord som kan göra det bättre. Försök att få någon samtalshjälp! Och ta hand om dig så gott det går <3
  • Näckrosor
    Humlan88 skrev 2018-02-05 14:32:15 följande:

Tack! Vet inte hur jag ska orka efter detta.De värsta är att jag måste blöda ut alltihop. På torsdag ska jag dit, vetskapen att ha ett dött barn i magen är hemskt

Beklagar verkligen. Har själv haft missfall fast enbart ett och det höll på att ta knäcken på mig. Kräv samtalsterapi och utredning!
Svar på tråden Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft