Kan nån hjälpa mig förstå om jag haft ägglossning?
Hej! Undrar bara om nån kan hjälpa mig tyda om jag haft ÄL eller ej. Jag åt letrozol för första ggn, 1 tablett/dag, dag 5-9 på cykeln. Jag är alltid regelbunden annars och brukar känna ÄL tydligt, ofta redan dag 12-14. Denna cykeln gjorde jag VUL dag 12, och då syntes en äggblåsa på 14 mm, och slemhinnan hade börjat tjockna. Läkaren trodde ÄL om ca 4-6 dagar. Dagen efter fick jag den klassiska ägglossningsflytningen, och även dan därpå. Trådig äggvita, typ. Ska tillägga att jag även kände lite ägglossningskänning dag 13, alltså fan efter VUL. Testade med teststicka, men den visade inget. Testade även dan därpå, fortfarande inget. Testade igen dag 15 och då syntes lite starkare streck, så jag trodde det var dagen innan full LH-stegring. Men dag 16 hade det gått tillbaks igen och inga som helst ÄL-känningar. Ej heller flytningar. Hade sex dag 14, 15, 16. Det som alltså inte riktigt stämmer är att det känns som det saknas full LH-stegring på stickorna (från testlagret), samt att jag inte fått de klassiska huggen i äggstocken. Kan det ha ägglossats ändå? Kan det kännas annorlunda pga letrozol? Hittills har jag aldrig inte kännt ägglossning, så det vore helt nytt. Se bild på utvecklingen av stickorna (dag 14, 15, 16 morg, 16 em)Ser det inte lite märkligt ut? Kan det tänkas inte ha skett ännu?