• Anonym (PappanSthlm)

Vi har aldrig sex

Hej.

Är en man i 35-års åldern i ett äktenskap och med två barn.

Problemet för mig nu är att min fru inte velat ha sex med mig de senaste åren. Vi ligger högst nån gång i månaden och då är det endast på mitt initiativ.

Vi har det jämnställt och en jämnt delad ansvar för hushålls arbete och barn, så det handlar inte om det.

Och även om jag reser i jobbet till och från ser jag till att kompensera för det hemma.

Hon är bara inte intresserad av sex med mig längre, och det tar på mig. Jag märker hur jag blir känslomässigt skit trött av detta och känner mig inte särskilt uppskattad.

Gissar att fler är i sammasits.

Hur är det för er andra män i samma sits?

• Svar på tråden Vi har aldrig sex
  • Pangus

Hade liknande tills frun slutade med p-piller. Då kom lusen och kvinnligheten tillbaka.

Nu vill hon ligga hela tiden och blir frustrerad för att jag inte hänger med i svängarna och dessvärre inser jag att jag måste bli bättre för hon är inte så nöjd.

Alla människor vill bli bekräftade och sedda.

Och jag tror sänkert din kvinna också har behov av att känna sig vacker och åtrådd.

Kommunikation är det enda sättet. Det kan vara hon som av olika skäl tappat lusten men kan också bero på dig att du inte ligger med henne på det sätt hon egentligen vill, men är rädd för att såra dina känslor.

Prata och börja jobba aktivt på det. Låt det ta tid. Uppvakta, busa, skratta, brottas, flirta. Få tillbaka ?glimten? och spänningen så kommer sexet komma. Sluta vara ?vänner?

• Anonym (34)

Kunde varit jag som skrev inlägget ända skillnaden är att de är han som inte vill ha sex. De hela började med att sexet blev sämre och sämre och tillsist tog ingen initiativet till att ha sex. De har gått så långt tid nu så jag har slutat att räkna när vi gjorde de sist för att de är över ett år sedan. Vi har tre barn ihop.

• Tom Araya
    Anonym (34) skrev 2018-01-28 13:28:08 följande:

Kunde varit jag som skrev inlägget ända skillnaden är att de är han som inte vill ha sex. De hela började med att sexet blev sämre och sämre och tillsist tog ingen initiativet till att ha sex. De har gått så långt tid nu så jag har slutat att räkna när vi gjorde de sist för att de är över ett år sedan. Vi har tre barn ihop.

Ni har båda slutat ta initiativet men det är han som inte vill, enligt dig?
    Tänk om han tänker exakt detsamma om dig?
  • Gaskarl
    Tom Araya skrev 2018-01-28 14:00:09 följande:

Ni har båda slutat ta initiativet men det är han som inte vill, enligt dig?

Tänk om han tänker exakt detsamma om dig?

Lätt att det blir så, svårt ämne i en relation att ta upp, tyvärr.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (PappanSthlm) skrev 2018-01-28 12:16:30 följande:

Hej.

Problemet för mig nu är att min fru inte velat ha sex med mig de senaste åren. Vi ligger högst nån gång i månaden och då är det endast på mitt initiativ.

Vi har det jämnställt och en jämnt delad ansvar för hushålls arbete och barn, så det handlar inte om det.

Och även om jag reser i jobbet till och från ser jag till att kompensera för det hemma.

Hon är bara inte intresserad av sex med mig längre, och det tar på mig. Jag märker hur jag blir känslomässigt skit trött av detta och känner mig inte särskilt uppskattad.

Det är inte helt otroligt att hon är otrogen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (PappanSthlm) skrev 2018-01-28 12:16:30 följande:

Hej.

Det är inte helt otroligt att hon är otrogen.
Svar på tråden Vi har aldrig sex