• Snöloka

Diabetes barn symptom

Jag har en kille på 5 år som som för ca 1 månad sedan hade en ganska kraftig och långvarig virusinfektion som sedan gick över utan komplikationer, efter det så rycker jag att han har fått ökad törst, inte extremt med ökad och ber ofta om dricka, helst mjölk.

Nu för nån vecka sedan så har han klagat på huvudvärk, och magont, sedan bra och så igen osv. Och inatt kräktes han rakt ut, men bara en gång och äter som vanligt dock lite men han är inte stor i maten utan äter helst grönsaker och frukt. Och i torsdags så har han fått utslag på ovansidorna av händerna. Händerna somnar och han får sockerdricka antar jag.

Kan det vara något tokigt med sockret? Han har som sagt inga extrema symptom utan bara att jag har tänkt på det här sedan han var sjuk för en månad sedan. Han är heller inte slö utan som vanligt men han är inte vild annars heller utan vill gärna ta det lugnt framför en film.

• Svar på tråden Diabetes barn symptom
  • legomum

Låter inte som diabetes. Men är du orolig gå och gör ett test på närmsta vc

• Anonym (Vaccin)

Vet flera som fått diabetes efter vaccineringen som 5åringar el i 2an när bästa vaccinering sker.

Ring vc och kolla

• Gsddeeeeeeeeee77

Diabetes och vaccinering har inget orsakssamband men kan såklart ske efter varandra.

Diabetes hos barn debuterar SNABBT, de dricker massor och blir snabbt akut sjuka. Lite ökad törst under längre tid är inte ngt man ser vid diabetes

• Gsddeeeeeeeeee77

Diabetes och vaccinering har inget orsakssamband men kan såklart ske efter varandra.

Diabetes hos barn debuterar SNABBT, de dricker massor och blir snabbt akut sjuka. Lite ökad törst under längre tid är inte ngt man ser vid diabetes

• Anonym (Vaccin)
    Gsddeeeeeeeeee77 skrev 2018-01-29 12:18:12 följande:

Det finns forskare som menar att det finns samband.

diabetesportalen.se/om-oss/fraagelaadan/besvarad-fraaga/kan-vaccinationer-ligga-bakom-typ-1-diabetes/

Man kan inte utesluta det. Många som får diabetes får det efter vaccin.

Ts är ditt barn vaccinerat?
Svar på tråden Diabetes barn symptom