• Karin8900000

Inseminationschans bedömdes till 25% per cykel.

Hej!

Hade konsultation igår med en fertilitetsklinik i Danmark. Utifrån ålder och AMH gjorde hon en bedömning på 25% chans att lyckas per cykel. Ska börja med hormonstimulerande cykel direkt.

Ni som gjort insemination - hur många försök tog det? Fick ni lika hög procentsats? Läst på nätet att chanserna är lägre.

• Svar på tråden Inseminationschans bedömdes till 25% per cykel.
  • MissMcQueen

25% är högt.
    Normalt sett ligger chansen att lyckas på ca 20% per försök vare sig det är insemination eller genom samlag. Fick veta detta av kliniken jag gick till för insemination.

• Karin8900000
    MissMcQueen skrev 2018-01-29 18:31:06 följande:

25% är högt.

Normalt sett ligger chansen att lyckas på ca 20% per försök vare sig det är insemination eller genom samlag. Fick veta detta av kliniken jag gick till för insemination.

Hur gammal är du/vad har du för AMH-värde? Hon gjorde bedömning utifrån det. Vilken klinik har du varit på och är du gravid? :)
  • MissMcQueen
    Karin8900000 skrev 2018-01-29 18:32:40 följande:
    Hur gammal är du/vad har du för AMH-värde? Hon gjorde bedömning utifrån det. Vilken klinik har du varit på och är du gravid? :)
    Jag kommer inte ihåg vad mitt AMH värde låg på, men det var bra, till och med relativt högt. Det var då hon sa att chansen i stort sett alltid låg på 20%.
    Jag är 30 år, var 29 när jag var på kliniken. Fick hormoner under mitt andra försök för att underlätta, men mådde så fruktansvärt dåligt av dem att jag till och med funderade på meningen med livet... Avbröt då och ville inte försöka igen när jag inte lyckades bli gravid.
    Jag gick hos IVF-kliniken Falun.
    Tur i oturen att jag inte blev gravid, för några månader senare träffade jag mannen i mitt liv. Glad
  • Karin8900000
    MissMcQueen skrev 2018-01-29 18:40:49 följande:

Jag kommer inte ihåg vad mitt AMH värde låg på, men det var bra, till och med relativt högt. Det var då hon sa att chansen i stort sett alltid låg på 20%.

Jag är 30 år, var 29 när jag var på kliniken. Fick hormoner under mitt andra försök för att underlätta, men mådde så fruktansvärt dåligt av dem att jag till och med funderade på meningen med livet... Avbröt då och ville inte försöka igen när jag inte lyckades bli gravid.

Jag gick hos IVF-kliniken Falun.

Tur i oturen att jag inte blev gravid, för några månader senare träffade jag mannen i mitt liv. 

Vilka hormoner var det som du fick?

Vad skönt att du hittade mannen i ditt liv.
  • MissMcQueen
    Karin8900000 skrev 2018-01-29 18:50:13 följande:
    Vilka hormoner var det som du fick?

Vad skönt att du hittade mannen i ditt liv.
    Jag fick Lutinus, progesteron. Värsta jag varit med om i hela mitt liv. Men har flera i min närhet som också tagit samma tabletter och inte märkt av någonting. Glad
  • Karin8900000
    MissMcQueen skrev 2018-01-29 18:52:58 följande:

Jag fick Lutinus, progesteron. Värsta jag varit med om i hela mitt liv. Men har flera i min närhet som också tagit samma tabletter och inte märkt av någonting. 

Det är de jag ska få.

Har du någon i din närhet som gjort insemination?
  • MissMcQueen
    Karin8900000 skrev 2018-01-29 19:23:43 följande:
    Det är de jag ska få.

Har du någon i din närhet som gjort insemination?
    Ett par stycken. Tog sig på andra försöker för den ena och femte försöket för den andra.
  • Karin8900000
    MissMcQueen skrev 2018-01-29 19:28:50 följande:

Ett par stycken. Tog sig på andra försöker för den ena och femte försöket för den andra.

Vad skönt! Känner ingen som gjort detta innan... :) hoppas det inte blir en långvarig process..
  • Biet

25% är hög sannolikhet, normalt är det nägre.

Det kan vara något högre chans för lyckat resultat om du inte använder frusem sperma, dvs från din man eller liknande. Med frusen sperma blir det ofta någon % mindre.

Svar på tråden Inseminationschans bedömdes till 25% per cykel.