• Saknardet

Vad ska man göra?

Har varit ihop med min fru i ca 15 år nu, men vi har inte haft någon sexliv i över 12 år. Nu känner jag att jag börjar bli desperat och vet inte vad jag ska göra.

Har provat mycket för att försöka väcka sexlusten hos henne, men hon gillar inte sex (med mig iaf). Det händer kanske var 6:e vecka om jag har tur, och då är det bara "wham bam" från henne och jag känner mig bara utnyttjad efteråt. Jag får inte röra, slicka eller nåt annat som skulle kunna förlänga ögonblicket lite.

Jag har inte varit otrogen, men börjar undrar om det är lösningen. Då får jag sex och hon behöver inte göra nåt hon inte vill. Jag vill mycket sex, så det är oerhört frustrerande. Längtar var efter att kunna njuta ihop med någon :(

Vad ska man göra?

(Vi har pratat ... mycket. Inget förändras av det. Har provat med romantiska middagar, spa osv. Men inget. Hon vill inte träffa terapeut - hon tycker inte det är fel att hon inte vill men att jag mår dåligt av det)

• Svar på tråden Vad ska man göra?
  • Saknardet
    Anonym (gulli) skrev 2018-01-29 22:58:37 följande:

Det är ditt liv. Gör som du vill. Men frågan är om du verkligen skulle bli lyckligare av att vara otrogen. Vill du leva i ett sexlöst förhållande resten av livet liksom?

Till den frösta fråga : jag vet inte. Någon med erfarenhet?

Till den andra : nej :(
  • Anonym (prata)

Vad innebär "försökt allt"? 

Menar du i sängkammaren? 

Hur har ni pratat när ni pratat? Har du utgått från dina känslor då? Och berättat att du känner dig avvisad och desperat? Vad säger hon? Vad säger hon när ni pratar?

Att hon inte vill gå till nån sexolog som du föreslagit, gör dig ensam med problemet men problemet ligger i ert samspel. Sexliv måste lösas ihop. Om den ena vill lösa problemet mer än den andra, så är det en sorg. Man måste vara två när man löser problem i ett förhållande.

Jag tycker det är oansvarigt av henne att inte ta sin del av ansvaret och faktiskt berättar vad hon känner och varför. Om hon tex upplever det som att du tjatar, så borde hon vara mogen och meddela det.

Tänker att din fru kanske är gay? Eller möjligen blev sexuellt utnyttjad som barn.

Men om ni inte kommer vidare i detta får du fundera på hur du vill leva ditt liv. Och det låter som det inte är ett sexlöst liv. 

KRAM!!!!

• Anonym (prata)

PS. Var inte otrogen. Då tar inte du heller ansvar för er relation. Det är en omogen lösning och en felaktig handling. DET om något kommer ge dig ett varannan-vecka liv med barn.
    Kommunikation är en mogen lösning. Att berätta hur man känner på allvar är en mogen lösning. 

• Anonym (Sorry)

Känner igen mig till 100%!!

Kunde inte själv förstå varför jag aldrig var sugen. Han var ju bra i sängen egentligen.

Sen förstod jag varför... den bittra sanningen..

Tror inte att din fru har kvar ?de där? kärlekskänslorna för dig mer.

Jag träffade en annan man, separerade och nu är jag konstant kåt och kär som bara den!

• Saknardet
    Anonym (Sorry) skrev 2018-01-30 06:43:41 följande:

Känner igen mig till 100%!!

Kunde inte själv förstå varför jag aldrig var sugen. Han var ju bra i sängen egentligen.

Sen förstod jag varför... den bittra sanningen..

Tror inte att din fru har kvar ?de där? kärlekskänslorna för dig mer.

Jag träffade en annan man, separerade och nu är jag konstant kåt och kär som bara den!

Tror att det är det jag är rädd för nu att du uttrycker det :(
  • Anonym (Sorry)
    Saknardet skrev 2018-01-30 14:38:26 följande:

Tror att det är det jag är rädd för nu att du uttrycker det :(

Tyvärr ja... frågan är om du tycker det är värt det?

Jag är skitglad att jag tog steget att separera från honom.

Han blev jätteledsen men nu, 5 månader senare så säger han själv att det var d bästa för oss.

Vi hade oxå barn ihop och hon säger oxå att vi båda verkar lyckligare nu.

Du kan göra allt i din makt för att göra hemne glad, men tyvärr så kommer hon ändå aldrig att bättra sig.

I stundens hetta tycker hon säkert att sexet är skönt men att ta steget till att faktiskt ha sex är jobbigt.

Jag brukade säga åt min fd att inte bry sig om mig, bara ha d skönt själv. Jag gav han ofta oralsex istället för att slippa klä av mig och försöka njuta.

Så här hade vi det i över tre år!

Och hela den här tiden hade jag noll intresse och visste inte varför. Trodde att d var fel på mig.

Jag har ju alltid älskat sex men bara ordet kom upp så blev jag irriterad.

Jag är ledsen att slänga sanningen i ansiktet på dig, men det kommer inte att lösa sig om ni inte separerar.

Lycka till!
  • Anonym (50 years of grey)
    Saknardet skrev 2018-01-29 20:05:24 följande:

Har varit ihop med min fru i ca 15 år nu, men vi har inte haft någon sexliv i över 12 år. Nu känner jag att jag börjar bli desperat och vet inte vad jag ska göra.

Har provat mycket för att försöka väcka sexlusten hos henne, men hon gillar inte sex (med mig iaf). Det händer kanske var 6:e vecka om jag har tur, och då är det bara "wham bam" från henne och jag känner mig bara utnyttjad efteråt. Jag får inte röra, slicka eller nåt annat som skulle kunna förlänga ögonblicket lite.

Jag har inte varit otrogen, men börjar undrar om det är lösningen. Då får jag sex och hon behöver inte göra nåt hon inte vill. Jag vill mycket sex, så det är oerhört frustrerande. Längtar var efter att kunna njuta ihop med någon :(

Vad ska man göra?

(Vi har pratat ... mycket. Inget förändras av det. Har provat med romantiska middagar, spa osv. Men inget. Hon vill inte träffa terapeut - hon tycker inte det är fel att hon inte vill men att jag mår dåligt av det)

Som sagt, det är lite samma läge här, tidsperspektivet är i stort sett detsamma med, vi har också provat att resa bort på spa och äta romantisk middag för att få tid till varandra utan barnen (läs, kunna ha sex), massage och spa är verkligen hennes grej, men sex, nepp, hon var ju trött efter alla behandlingar, och på morgonen kan man ju inte "hålla på" då är det ju ljust i rummet. Men det blev en toppenhelg enligt henne, så skönt att verkligen ägna sej åt varandra, att vi inte hade sex spelade henne ingen roll alls, massage av någon annan står ju mycket högre i kurs. det var i juli det, inte förrän julhelgen fick vi till det, sedan dess har alla försök blivit avvisade igen.
  • Anonym (Sorry)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-01-31 00:39:06 följande:

Som sagt, det är lite samma läge här, tidsperspektivet är i stort sett detsamma med, vi har också provat att resa bort på spa och äta romantisk middag för att få tid till varandra utan barnen (läs, kunna ha sex), massage och spa är verkligen hennes grej, men sex, nepp, hon var ju trött efter alla behandlingar, och på morgonen kan man ju inte "hålla på" då är det ju ljust i rummet. Men det blev en toppenhelg enligt henne, så skönt att verkligen ägna sej åt varandra, att vi inte hade sex spelade henne ingen roll alls, massage av någon annan står ju mycket högre i kurs. det var i juli det, inte förrän julhelgen fick vi till det, sedan dess har alla försök blivit avvisade igen.

Haha.. förlåt att jag skrattar men jag känner igen mig här oxå..

Som fru alltså!

Jag förstod som sagt aldrig själv vart min sexlust hde tagit vägen.

Och min fd tjat gjorde inte saken bättre.

Inte förrens nu när vi har separerat förstod jag att det var den enkla anledningen att jag inte tände på honom mer. Vi fungerade som vänner och delade en vardag, hus, och ekonomi. Men inte sex. Man var så bekväm i realtionen så man kunde inte tänka sig att separera.

Vill även tillägga att jag är konstant kåt numera, så det var inget fel på mig.. och inget fel på honom.. det var OSS felet fanns!
    Anonym (Sorry) skrev 2018-01-31 17:37:41 följande:
    Haha.. förlåt att jag skrattar men jag känner igen mig här oxå..

Som fru alltså!

Jag förstod som sagt aldrig själv vart min sexlust hde tagit vägen.

Och min fd tjat gjorde inte saken bättre.

Inte förrens nu när vi har separerat förstod jag att det var den enkla anledningen att jag inte tände på honom mer. Vi fungerade som vänner och delade en vardag, hus, och ekonomi. Men inte sex. Man var så bekväm i realtionen så man kunde inte tänka sig att separera.

Vill även tillägga att jag är konstant kåt numera, så det var inget fel på mig.. och inget fel på honom.. det var OSS felet fanns!
    Nu har ju du ett nytt förhållande, å då är det ju självklart att gnistan kommer tillbaka, men man kan ju inte byta partner så fort den rosa dimman lättar och det blir vardag igen (fast kul vore det)
    Om vi bortser från det så avtar kvinnors sexlust konstant, när de är 50 är det inte mycket kvar (om man får tro statistiken), medan mäns lust fortfarande är på topp,  det lirar liksom inte. Min sambo vill också ha sex, men anstränger sej inte direkt, drivet finns liksom inte där, hon vill ha massage, kela och pussas, men en orgasm är väl också ok, men inget hon går och funderar på hela dagarna, Men kunde du rycka upp dej med en ny, så ska det väl gå att rycka upp min sambo med, men man måste nog sätta punkt för det gamla och göra en nystart, barnen har ju varit ett stort hinder under många år, men det blir väl lättare när de sover i sina egna rum mer.

Statistik
    www.aftonbladet.se/nyheter/sverigeligger/article16787291.ab
  • Anonym (Sorry)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-01-31 19:50:37 följande:

Nu har ju du ett nytt förhållande, å då är det ju självklart att gnistan kommer tillbaka, men man kan ju inte byta partner så fort den rosa dimman lättar och det blir vardag igen (fast kul vore det)

Om vi bortser från det så avtar kvinnors sexlust konstant, när de är 50 är det inte mycket kvar (om man får tro statistiken), medan mäns lust fortfarande är på topp,  det lirar liksom inte. Min sambo vill också ha sex, men anstränger sej inte direkt, drivet finns liksom inte där, hon vill ha massage, kela och pussas, men en orgasm är väl också ok, men inget hon går och funderar på hela dagarna, Men kunde du rycka upp dej med en ny, så ska det väl gå att rycka upp min sambo med, men man måste nog sätta punkt för det gamla och göra en nystart, barnen har ju varit ett stort hinder under många år, men det blir väl lättare när de sover i sina egna rum mer.

Statistik

www.aftonbladet.se/nyheter/sverigeligger/article16787291.ab

Nä vi kvinnor ser oftast allt annat som ska göras och prioriterar det framför att ha sex. Blir det tid över så vill vi hellre få massage eller bara mysa, inte fler prestationer.

min fd kunde inte förstå att inte allt var tvunget att leda till nått sexuellt. Det var extremt frustrerande för min del. Jag slutde krama o kyssa honom för slippa göra honom ännu mer besviken. Sen gick d bara utförs..

Vi var tillsammans i 12 år så det var ingen fling bara.

Och ja, att träffa nån ny gör ju sitt. Min största skräck var att det verkligen var nått fel på mig och att jag skulle ha samma usla sexlust med honom, men tack o lov så är det helt tvärtom. Men numera leker jag ofta med mig själv också. Det fnns inte alls lust till det förr. Jag pillade inte på mig själv på flera år!

Jag hoppas innerligt att din fru vill ha sex och inte bara ställer upp. Att hon fortfarande älskar dig tvivlar nog ingen på, frågan är bara om hon älskar dig som vän eller man?!
  • Anonym (Kajsa)

Har du ens frågat henne om det är ok ifall du har sex med andra? Tänk om hon tycker det är en bra lösning? Hon slipper pressen att ha sex också.

Jag kan nästan garantera att det inte löser sig för er, har det inte blivit bättre på så många år är chansen minimal. Förmodligen passar ni inte ihop rent sexuellt, men med andra partners funkar det säkert.

Sluta ta initiativ, det är ju bara jobbigt för henne att känna den pressen.

Jag har varit i ett förhållande där han tappade listen. Vi försökte I 5 år att väcka den. Två olika perioder med sexrådgivning respektive terapi. Väldigt jobbigt, jag längtade så efter att känna mig åtrodd.

Senare har jag haft ett långt förhållande där jag tappade lusten. Det var också jättejobbigt. Pressande, alltid göra honom besviken, alltid känna att jag borde, han fortsatte ta initiativ och om jag nån gång sa ja var det inte för att jag verkligen ville. Vi gjorde allt för att rädda oss. Jag erbjöd att han kunde ha sex med någon annan, han ville inte. Det slutade med att jag lämnade honom. Ville inte att han skulle vara uppbunden till mig när jag ändå innerst inne visste att jag inte skulle stanna för evigt. Jag ville också bli kär igen och leva i ett förhållande där jag ville ha sex.

Det var inget fel på honom, verken utseende eller personlighet. När vi separerade fick jag tillbaka lusten och har haft mycket sex, dock inte med någon fast partner.

Nu är jag varannan vecka förälder och man vänjer sig. Hälsar på mig ex en gång i veckan och äter middag, så blir det inte så länge utan.

Du får ta ställning till om dig förhållande är bra nog att vara kvar i, tills barnen är vuxna, eller om du kan leva med beslutet att lämna nu.

Man har ett liv, se till att ta medvetna beslut för att bli lycklig.

Lycka till!

Anonym (Sorry) skrev 2018-01-31 23:40:13 följande:
    Nä vi kvinnor ser oftast allt annat som ska göras och prioriterar det framför att ha sex. Blir det tid över så vill vi hellre få massage eller bara mysa, inte fler prestationer.

min fd kunde inte förstå att inte allt var tvunget att leda till nått sexuellt. Det var extremt frustrerande för min del. Jag slutde krama o kyssa honom för slippa göra honom ännu mer besviken. Sen gick d bara utförs..

Vi var tillsammans i 12 år så det var ingen fling bara.

Och ja, att träffa nån ny gör ju sitt. Min största skräck var att det verkligen var nått fel på mig och att jag skulle ha samma usla sexlust med honom, men tack o lov så är det helt tvärtom. Men numera leker jag ofta med mig själv också. Det fnns inte alls lust till det förr. Jag pillade inte på mig själv på flera år!

Jag hoppas innerligt att din fru vill ha sex och inte bara ställer upp. Att hon fortfarande älskar dig tvivlar nog ingen på, frågan är bara om hon älskar dig som vän eller man?!
    Intressant! man lär sej alltid något nytt här på FL.
    När vi män har det stressigt och eländigt så finns det inget bättre än sex som avkoppling, och leker med oss själva gör vi mest när vi inte får sex, är sexlivet bra så behöver man ju inte det liksom. Orsaken till att det är torka här beror nog mest på barn, jobb och stress, tex så har vi en 11 åring som fortfarande envisas med att sova i våra sängar, när det väl blir tillfälle efter några månader så vill vi förmodligen då helt olika saker. Och Nej Nej, hon skulle aldrig ställa upp om hon inte ville, no way, skulle jag ge henne massage och börja göra det lite mer sensuellt så ryter hon ifrån så man nästan blir rädd ska du veta, och när vi har sex kommer hon ofta flera gånger även vid missionären, det känns som hon verkligen älskar sex när det väl blir av, men inte tänker på det alls beroende på stress och andra bekymmer mellan gångerna. Nu ska vi snart ha ett samtal med vården om 11 åringens  sovproblem, får vi bara bort henne så kanske vi börjar pippa som kaniner, en nytändning? Kanske får jag med henne på lite roligare sexakter om vi bara kommer i gång?
Svar på tråden Vad ska man göra?