Slutat äta cerazette
Är det fler som slutat äta cerazette och hur har ni mått efter det?
Vi bestämde oss för att sluta ta preventivmedel 11 januari för att så småningom få barn tillsammans, blir det så blir det har vi tänkt :)
Har haft mens varannan eller var tredje månad när jag har ätit cerazette, jag har ett barn sen tidigare som snart blir 10 år och har ätit cerazette lika länge. och när mensen väl kommit har jag haft den i ganska precis 7 dagar sen kan det ha varit uppehåll i några dagar sen har jag fått mensen igen några dagar till.
Men nu undrar jag, kan man bli gravid på en gång innan mensen kommit igen efter jag slutat ta pillren eller är det för att jag slutat ta dom som kroppen spökar?
Hade mensen 31/12 - 6/1 och slutade som sagt ta pillren 11 januari.
Lördags kvällen den 20 januari började jag må jätte illa och oroade mej för magsjuka som gick överallt då men kräktes inget.
På måndagsmorgonen, 22/1, när jag gick på toaletten var det mörkt blod på pappret och likaså vid nästa toabesök, jaha nu kommer runda 2 tänkte jag. Men efter det kom inget mer blod. Tisdagskvällen känner jag mej jätte varm och svettas jätte mycket under natten, likaså onsdagsnatten och illamående. Torsdagen har jag som molande värk strax ovanför blygdbenet, har aldrig haft mensvärk så långt ner på magen tidigare men tänkte att snart kommer mensen igen men fortfarande ingen mens och har haft ont i magen strax ovanför blygdbenet hela helgen som nu idag, tisdag 30/1, har övergått till molande smärta i svanken. Haft humörsvängningar som heter duga i en vecka, illamåendet blir kraftigare för varje kväll sedan den först kom den 20:e.
Lider av huvudvärk och trötthet under dagarna. Känner mej ofta bajsnödig och kissar hela tiden och känner mej allmänt ?tung? i magen. Har trott flera gånger de senaste dagarna att mensen äntligen kommit då jag har blivit väldigt fuktig mellan benen men det är bara vattnigt nästan genomskinligt sekret med ett uns vitt i.
Alltid en vecka innan mens på pillren har jag haft riktigt ordentlig ont i tuttarna eller knopparna och kunnat känna mej lättretlig, då vet jag att det är på gång eftersom jag får mensen så sällan och har aldrig vetat när den kommer. Men känner absolut ingenting i tuttarna nu.
Därför jag undrar om fler haft samma problem som slutat ta pillren om det är kroppen som ställer om sej eller om det är värt att lägga pengar på ett graviditetstest redan?! Har ju inte en aning om hur mina cykler ser ut när jag har haft mens så sällan på pillrena. Om jag ska ha is i magen några dagar till efter dessa 10 helvetiska dagar :o inte en aning om när nästa mens ska komma och hur tidigt man kan ta ett test?