• Tryggoglad

spam och otrevliga inlägg

Hej!

Jag har skrivit och anmält vid flera tillfällen och det är väl bra att det då går att rensa.

Problemet är att en del troll skapar nya användare på nån minut och fortsätter att trakassera. Det förstör så oerhört mycket.

Jag förstår att ni gör vad ni kan, moderatorer/admin har troligen ett liv för övrigt men går det inte att införa en del tekniska begränsningar...?

1) Vid spam och återkommande otrevligheter av sexistisk/kränkande bör man kunna spärra IP-nr. från att registrera nya användare.
    jag vet att det inte är helt okomplicerat men värdet av respekt för känsliga, unga och övriga användare här väger tyngre än "rätten" att få sprida dynga.

2) En del forum har begränsningar på så sätt att en ny användare måste vänta ett par dagar innan hen får publicera i forum.
    - En sån funktion/begränsning skulle göra underverk här!

Tack :)

• Svar på tråden spam och otrevliga inlägg
  • erikaABC

Bra förslag.
    Nu fullkomligen dränks ju familjeliv av spam.
    Jag hoppas att man gör något åt detta.

• helavårtar

"men värdet av respekt för känsliga, unga och övriga användare här väger tyngre än "rätten" att få sprida dynga."

Vem bestämmer att det ska vara så här? du eller? finna ju ca 250000 till användare ,har dom inget att säga till om?

Starta ditt eget forum i stället då och diktera ihop lite regler

• Tempus
    helavårtar skrev 2018-01-31 20:22:05 följande:

"men värdet av respekt för känsliga, unga och övriga användare här väger tyngre än "rätten" att få sprida dynga."

Vem bestämmer att det ska vara så här? du eller? finna ju ca 250000 till användare ,har dom inget att säga till om?

• moaguuun

Det är förmodligen få användare som uppskattar spam och kränkningar. Det var väl det Ts syftade på.
  • erikaABC
    moaguuun skrev 2018-01-31 20:26:04 följande:
    Det är förmodligen få användare som uppskattar spam och kränkningar. Det var väl det Ts syftade på.
    Håller med
  • helavårtar
    moaguuun skrev 2018-01-31 20:26:04 följande:
    3 som är det i denna tråd, fortfarande finns det en kvartsmiljon användare ska 3 diktera över alla andra?

Sen vad är en kränkning? Dagens Sverige är det ju allting kränkande
  • helavårtar

Ni verkar inte förstå vad problemet är i grunden

1.Diffusa regler som säger emot sig själva

2, Moderatorer som är extremt partiska,låter en del användare leva rövare så länge dom har rätt åsikter men stänger av alla som vågar kritisera åsikter dom är för

Så länge det är så här är det en inbjudan till troll och oseriösa användare , vill FL få bort trollen behöver dom opartiska moderatorer som vet vad dom gör och ett tydligt regelverk som inte gör skillnad

• moaguuun
    helavårtar skrev 2018-01-31 20:31:03 följande:

3 som är det i denna tråd, fortfarande finns det en kvartsmiljon användare ska 3 diktera över alla andra?

Sen vad är en kränkning? Dagens Sverige är det ju allting kränkande

Känner du dig hotad på något sätt? Jag kan garantera dig att majoriteten gärna hade sluppit läsa spam och kränkningar.
  • helavårtar
    moaguuun skrev 2018-01-31 20:37:20 följande:
    Känner du dig hotad på något sätt? Jag kan garantera dig att majoriteten gärna hade sluppit läsa spam och kränkningar.
    Hotad skojar du med mig eller? Moderaterna vet inte vad dom sysslar med ,deras datakunskaper är minst sagt begränsade 
  • helavårtar
    äldreochklokare skrev 2018-01-31 20:36:36 följande:
    Du har inte precis tillfört något till debatten med dina egna inlägg.

Jag antar att du går in för att vara så otrevlig du kan i en tråd som handlar just om att man inte ska vara otrevlig på nätet, jättekul! not! Kan ju upplysa dig om att du "lyckats" och jag har anmält dig. 
    NEEEEEEEEEEEEEJ har du anmält mig vad ledsen jag blir, det är ju såååå svårt att skapa en användare till om ja skulle vilja =P
  • helavårtar
    äldreochklokare skrev 2018-01-31 20:36:36 följande:
    Du har inte precis tillfört något till debatten med dina egna inlägg.

Jag antar att du går in för att vara så otrevlig du kan i en tråd som handlar just om att man inte ska vara otrevlig på nätet, jättekul! not! Kan ju upplysa dig om att du "lyckats" och jag har anmält dig. 
    Jag tillför betydligt mer än dig då jag vet vad problemen ligger och hur man skulle kunna bli kvitt trollen

Läs mitt inlägg ovan

Men det ligger inte i FL,s intresse att bli kvitt trollen
  • helavårtar

Problemet är inte trollen det är FL som inte tar tag i saker och ting och styr upp forumet

• Tryggoglad

Varför är du så otrevlig? 

Om du anser att det ska vara ok med kränkningar och sexism mm så får du självklart tycka det. Var i mitt inlägg påstår jag att jag har bestämmanderätt?

Jag öppnar en tråd just för att få en öppen och saklig diskussion, för att jag uppskattar en öppen och respektfull atmosfär i samtal och diskussioner.

Som det är nu finns det trådar där äckelgubbar (antar jag) raggar på osäkra ungdomar och uttrycker sig riktigt vidrigt. De bryter mot de regler som faktiskt finns på forum.
    Med den hantering och tekniska lösning som finns idag så kan dessa otrevliga användare bara öppna ett nytt konto och fortsätta sina kränkningar - gång efter gång.

Detta reagerar jag emot och föreslår lösningar för att bättre/effektivare kunna hantera.

Om du inte riktigt förstår eller undrar vad jag menar är det klokare att fråga i stället för att komma med otrevliga påhopp.
Svar på tråden spam och otrevliga inlägg